פיצוי בטעם רע: צרכני מחלבות רמת הגולן ששתו בקיץ חלב בטעם מר ש"יצר גושים בקפה", לא קיבלו עדיין פיצוי מהחברה, כנהוג במקרים של איסוף יזום. על אף שבמקרים כאלה נהוג לפצות צכרנים במיידית, או לכל הפחות באותו החודש, כבר חלפו כחודשיים וחצי מאז התקרית.
צרכנים החלו להתלונן על התקלה בחודש יולי. לקוחות של החברה שקנו חלב וחשו בטעם המקולקל, ניסו להגיע למוקד שירות הלקוחות של החברה אך לטענתם - לא קיבלו מענה - לא בוואטסאפ ולא בטלפון. לקוחות רבים קנו יותר מקרטון חלב אחד, ואחד מהם אף התלונן כי ברשותו תשעה קרטוני חלב מקולקל.
בסוף חודש יולי, אחרי כמה ימי תלונות, המחלבה הכריזה על ריקול והצהירה כי היא אוספת קרטוני חלב "בעקבות תלונות על התפתחות של טעמים לא אופייניים למוצר, ומתוך נקיטת משנה זהירות". האיסוף היה של אריזת ליטר חלב 3% לשימוש עד 6 באוגוסט 2024, ברקוד 7290000522319 וכן לשימוש עד 7 באוגוסט ברקוד 7290000522319. מהחברה נמסר אז כי "צרכנים שברשותם מוצרים מהתאריכים הנ"ל בלבד, מתבקשים לא לצרוך אותם ומוזמנים לפנות למוקד שירות הצרכנים בטלפון 073-2322880 לקבלת מידע ושובר זיכוי".
אלי מרמלה, קנה שישה קרטוני חלב של החברה (ושילם עליהם 42.66 שקל) ושוחח עם המוקד לראשונה, עוד לפני שהוכרז הריקול. "הסברתי להם שלחלב יש טעם לא טוב ושהוא יוצר גושים ואמרו לי שישלחו לי פיצוי שובר למוצרי החברה. ביקשו ממני להקריא ברקוד, שעת ייצור ותאריך. עד היום שמרתי את אחד הקרטונים אצלי ליתר ביטחון.
"מאז לא הגיע שום פיצוי. אם אני מצליח להשיג אותם, אז מבטיחים לי שהפיצוי יגיע בשבועות הקרובים. אחרי שלא הגיע אני מתקשר שוב ואמרו לי שהשובר עוד לא יצא. זה זמן לא סביר ועכשיו הם גם לא עונים בוואטסאפ ובשירות הלקוחות התקליט מתנגן לנצח. מוזר בעיניי שעד עכשיו לא הוציאו פיצוי והוא לא הגיע. מילא היה מגיע תוך 21 יום, אבל עברו יותר מחודשיים, זה לאסביר זה רק שובר, והוא לא מגיע מחו"ל. נכנסתי לעמוד הפייסבוק שלהם וראיתי שיש שם עוד לקוחות עם עם תלונות דומות לשלי. עשרות. אז זה משהו מערכתי".
רמת הגולן היא המחלבה החמישית בגודלה בישראל אחרי תנובה, טרה, יטבתה (שטראוס) ומחלבות גד. היא התמזגה ב-2020 עם מחלבת השומרון ונקלעה לחדלות פירעון ב-2023, אז נרכשה על ידי חברת זנלכל (יכין). מאז פורסם במרץ כי הסבה הפסד תפעולי של 2 מיליון שקל לזנלכל.
ממחלבות רמת הגולן נמסר בתגובה: "לפני מספר חודשים אירע במחלבה ריקול במוצרי חלב. אירוע ריקול הוא אירוע גדול במחלבת רמת הגולן שהיא עסק קטן. המחלבה מתמודדת עם מחסור בכוח אדם בתקופת המלחמה וחווה התקפות טילים באופן שוטף ולכן משך התגובה ללקוחות איטי ומתמשך יותר מהצפוי. כל התלונות שהגיעו טופלו ולכל הלקוחות נשלחו שוברי פיצוי שהודפסו בדפוס בארי. השוברים האחרונים נשלחו ללקוחות ממש בשבועיים האחרונים. לקוחות שטרם קיבלו מענה, פנייתם תיבדק וכל פניה מוצדקת תיענה בפיצוי הולם. מחלבת רמת הגולן מודה ללקוחות על הסבלנות ומאחלת שנה טובה ושקטה לכל בית ישראל".