דירקטוריון נגה דן היום (א') בהדחתו של מנכ"ל החברה שאול גולדשטיין, לאחר שבשבוע שעבר הזהיר מפני היכולת של ישראל להתמודד עם תרחיש עלטה: "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל – אי אפשר יהיה לגור כאן; אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית".
גולדשטיין אמר את הדברים בכנס המכון למחקרי בטחון לאומי שנערך בשדרות בשבוע שעבר, והדברים הובילו לסערה ולאחר מכן להתנערות מצד שר האנרגיה אלי כהן, מנכ"ל חברת החשמל וחברת נגה עצמה. טרם הוחלט אם יודח, ודיון המשך נקבע להמשך השבוע.
1 צפייה בגלריה
שאול גולדשטיין
שאול גולדשטיין
מנכ"ל נגה, שאול גולדשטיין
(צילום: רונן טופלברג)
אי אפשר להתעלם מכך שגולדשטיין שיקף לציבור הישראלי את המצב, לפחות לאור תרחיש העלטה של רשות החירום הלאומית המעריך מצב שבו יהיו אזורים שלמים ללא חשמל למשך תקופות ארוכות. בכך, בדירקטוריון החברה החליטו "להעניש" דווקא את מי שמשקף לציבור את האמת.
גולדשטיין אמר, בין השאר: "אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים, ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב. אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי".
הוא הוסיף: "אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"מ מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל ושואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל – הכל נמצא באינטרנט. ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה, חמש, עשר – מצבנו יהיה טוב יותר".