רוני קוברובסקי, לשעבר מנכ"ל קוקה קולה ישראל, וכיום מבעלי קרן פיט, המשקיעה בפודטק, מונה כחבר בוועדה הבלתי תלויה שהקימה שטראוס במטרה לבחון האם היה כשל בפיקוח ובהתנהלות של הדירקטוריון ונושאי משרה בכירים בחברה במשבר הסלמונלה במפעל השוקולד בנוף הגליל. ליו"ר הוועדה מונתה השופטת בדימוס הילה גרסטל. חבר שלישי בוועדה הוא פרופסור שרון חנס, ששימש כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ומתמחה בדיני חברות וניירות ערך. הוועדה תגיש תוך כחצי שנה את מסקנותיה בנושא לדירקטוריון ולבית המשפט.
הוועדה שהקימה שטראוס תשמש אותה ככלי להתגונן בפני תביעות של בעלי מניות שהוגשו נגדה בעקבות פרשת הסלמונלה, שגררה סגירת מפעל השוקולד בנוף הגליל, וריקול נרחב, שגרמו לחברה נזק המוערך בכ-200 מיליון שקל בעקבות אובדן מכירות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רוני קוברובסקי
רוני קוברובסקי
רוני קוברובסקי
(צילום: אוראל כהן)
שישה בעלי מניות מהציבור כבר הגישו בקשה מקדימה לתביעה נגזרת לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברה, בעילה שנגרם לשטראוס נזק מכך שהדירקטוריון או נושאי המשרה כשלו לכאורה בפיקוח על בטיחות המזון בחברה והנהלים הנלווים אליו. התובעים דורשים שנושאי המשרה והדירקטוריון יפצו את החברה בגין הנזק הנ"ל.
שטראוס מיוצגת על ידי משרד עו"ד בכר, פישר, חן. כדי להתגונן מהתביעה היא בחרה, באישור בית המשפט, בהליך מוכר של הקמת ועדה בלתי תלויה שתבדוק את טענות התובעים ותגיש לדירקטוריון ולבית המשפט, כאמור, את הממצאים. במידה שהוועדה תקבע שלא היה כשל בתפקודם של הנתבעים, יכול בית המשפט לאמץ את הדוח ולקבוע רק שכ"ט לתובעים, שיכול להגיע ל-5% מהנזק שהוגש בתביעה. מכיוון שלנושאי משרה ודירקטורים בשטראוס יש שיפוי ביטוחי על תביעות מסוג זה, חברת הביטוח היא זו שתשלם את נזקי המשפט.
בינתיים, חזר שלשום מפעל הממתקים בנוף הגליל לפעול לאחר ארבעה חודשים, אבל לא בצורה מלאה. המפעל קיבל אישור ממשרד הבריאות להפעיל כרגע רק את קו הוופלים והאפיפיות נטולי הגלוטן. הוא יחזור לתפקוד מלא בהדרגה ובקצב שיכתיב משרד הבריאות, בשטראוס מעריכים כי עד החזרה המלאה ובניית מלאים מחדש ייקחו עוד מספר חודשים. כמו כן, חלק מהמוצרים לא ייוצרו יותר במפעל, אלא אצל קבלנים חיצונים מחוץ לישראל.