ארבע שנים לאחר שמונה למנכ"ל שטראוס, גיורא בר דעה מסיים את תפקידו. עופרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון הקבוצה, החלה בהליך איתור מנכ"ל חדש לחברה. לפי תנאי העסקתו של בר דעה כפי שדווחו לבורסה, הוא אמור עם פרישתו לקבל מענק של 2 מיליון שקל. היום (ג') מסרה החברה בדיווח לבורסה על "כוונתו של בר דעה לסיים את תפקידו, במועד שיסוכם עם החברה וזאת לאחר שיושלם תהליך איתור ומינוי מנכ"ל חדש.
בהודעה ציין, כי "לאחר 26 שנים יוצאות דופן, מתוכן כ-5 שנים כמנכ"ל החברה, החלטתי שהגיעה העת לפרוש ולהעביר את התפקיד למנכ"ל חדש שיבחר. התחייבתי בעת כניסתי לתפקיד להכין את החברה לאתגרי העתיד, וכך עשינו, יחד.
"השלמנו בקיץ האחרון עיצוב חזון חדש לחברה, גיבשנו תוכנית אסטרטגית שאושרה ותוקשרה בתחילת שנת 2022, ובימים האלה אנחנו משיקים את תכניות העבודה והמודל התפעולי שנגזר מהאסטרטגיה לשנים הקרובות. החברה עם שדרת מנהלים ועובדים מדהימים שייקחו את המושכות בשנים הבאות. כמו בעבר, אני כאן עד שימצא ויגיע מנכ"ל חדש ואעשה כמיטב יכולתי לסייע בכניסתו. שטראוס הייתה ותישאר עבורי בית".
2 צפייה בגלריה
גיורא בר דעה
גיורא בר דעה
גיורא בר דעה
(צילום: תומי הרפז)
בר דעה, שהשנה יחגוג 70, החל את דרכו בשטראוס לפני 26 שנה. הוא מונה למנכ"ל החברה בספטמבר 2018 במקום גדי לסין שפרש מסיבות בריאותיות. בין היתר בר דעה הוביל בזמנו את המיזוג בין שטראוס לעלית, היה מנכ"ל שטראוס ישראל ולפני שמונה למנכ"ל ניהל את פעילות שטראוס בארה"ב הכוללת את מפעל החומוס סברה.
בר דעה נחשב איש אמונה של משפחת שטראוס. מקורביו טענו כי הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו לקראת גיל 70. יחד עם זאת, עיתוי הפרישה נעשה בתקופה מאתגרת מאוד לשטראוס: זיהום סלמונלה במפעל השוקולד והממתקים בנצרת, שגרם להשבתת המפעל ואיסוף כל מוצרי החברה שמיוצרים במפעל. מזה למעלה משלושה חודשים שהחברה אינה משווקת את תוצרת המפעל - שוקולד וחטיפי שוקולד, ולהערכת החברה מדובר בנזק בסך 230 מיליון שקל לרווח הנקי השנתי. זאת כאשר עדיין לא ידוע כמה תכסה, אם בכלל, חברת הביטוח מעלויות שיקום המפעל.
2 צפייה בגלריה
עופרה שטראוס, גיורא בר דעה וישראל אייל דרור
עופרה שטראוס, גיורא בר דעה וישראל אייל דרור
נחשב איש אמונה של משפחת שטראוס. עופרה שטראוס וגיורא בר דעה
(צילום: שאול גולן)
כמו כן, תצטרך החברה להתמודד מול תביעות ייצוגיות, כאשר החברה מסרה כי בשלב זה אין ביכולתה להעריך את ההשלכות בעקבות הליכים משפטיים הקשורים לאירוע. ממשרד הבריאות שחקר את הנושא לא נמסרה עד כה מהי הסיבה להמצאות הסלמונלה במפעל הוותיק.
לפרשת הסלמונלה מצטרפת החקירה שמתנהלת בימים אלה ברשות התחרות בנושא תאום מחירים ורק לאחרונה זומן שוב גיורא בר דעה לחקירה נוספת.
בהודעה לתקשורת מסרה עופרה שטראוס בין היתר, כי "לגיורא חלק ייחודי בהצלחה ובכל אבן דרך של הקבוצה בוודאי בתקופה שבה אני מכהנת כיושבת הראש. גיורא הרגיש שזו העת לבצע שינוי, שינוי אישי ושינוי בקבוצה. גיורא ימשיך להוביל את שטראוס בחודשים הקרובים וכך יאפשר לנו לקיים תהליך מסודר ומקצועי לאיתור מחליף לתפקיד".
על סיום תפקידו של בר דעה פורסם לראשונה בכלכליסט.
פורסם לראשונה: 19:13, 08.08.22