סגירת חמישה משרדי ממשלה במסגרת הקיצוצים בתקציב המדינה בשנת 2025 - ירדה מהפרק. כך נודע היום (א') ל-ynet.
לפני שבועות אחדים הציע אגף התקציבים במשרד האוצר לסגור חמישה משרדי ממשלה שמכונים "מיותרים" כדי לחסוך בשנה הקרובה מאות מליוני שקלים. בעבר אף נקב אגף התקציבים במספר עשרה משרדי ממשלה מיותרים ודרש לסוגרם, אך בהצעת התקציב לשנת 2025 הסתפק בהצעה לסגור חמישה משרדים.
1 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת ממשלה
(צילום: יונתן זינדל)
ל-ynet נודע כי ראש הממשלה לא מתכוון לתמוך בהצעה לסגירת משרדי ממשלה בעת הזאת. למעשה מדובר בביטול החלטה לבחון את האפשרות לסגור חמישה משרדי ממשלה, כאשר מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אף מונה לבדוק אילו משרדים ניתן יהיה לסגור מבלי שייגרם נזק לציבור מסגירתם וכמו כן להיכן להעביר את הפעולות והסמכויות של אותם משרדים.
כעת ההצעה לא תידון במסגרת ההכנות לאישור תקציב המדינה בסוף השבוע בממשלה. פגישה שאמורה הייתה להתקיים היום בנושא הזה בין השאר בין ראשי משרד האוצר לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה שלי ויועצו הכלכלי של נתניהו, הפרופ' אבי שמחון, לא תתקיים היום ונדחתה לאחד הימים הבאים.
10 המשרדים המיותרים נחשבים אלה:
- משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות (השרה היא אורית סטרוק) שתקציבו היה השנה 331 מיליון שקל.
- משרד המורשת (השר עמיחי אליהו) שתקציבו השנה 71 מיליון שקל.
- משרד ירושלים ומסורת ישראל (השר מאיר פרוש) שתקציבו 53 מיליון שקל.
- משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות (השר עמיחי שקלי) שתקציבו 34 מיליון שקל.
- המשרד לשיתוף פעולה אזורי (השר דוד אמסלם) שתקציבו 18 מיליון שקל.
- המשרד לנושאים אסטרטגיים (השר רון דרמר) שתקציבו 10 מיליון שקל.
- המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה (השרה מאי גולן) שתקציבו 92 מיליון שקל.
- משרד הנגב והגליל (השר יצחק וסרלאוף) שתקציבו 182 מיליון שקל.
- משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה (השרה גילה גמליאל) שתקציבו 390 מיליון שקל.
- המשרד לשירותי דת (השר מיכאל מלכיאלי) שמוצע להחזיר את מעמדו כבעבר לאגף במשרד רה"מ, שתקציבו 557 מיליון שקל.
יצוין שבריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet אמר לאחרונה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כי שני התנאים המרכזיים כדי שההסתדרות תסכים לחלק מהגזירות שמתכנן האוצר על ציבור העובדים הם סגירת משרדי ממשלה וקיצוץ הכספים הקואליציוניים. כעת ירדה מסדר היום הצעת האוצר לסגור משרדי ממשלה ולמעשה גם לא מצויה החלטה על ביטול כספים קואליציוניים בשנת התקציב 2025, כך שהתנאים של יו"ר ההסתדרות להסכמות לחלק מהגזירות על הציבור אינם קיימים עוד.
בהסתדרות אמרו ל-ynet מוקדם יותר היום שהם עדיין בדיונים מול משרד האוצר, לאחר שהתנגדו בתקיפות לפגיעה בתנאי העובדים. כזכור, בין הצעדים המרכזיים הכלולים בחוק ההסדרים מצויים הקפאה של העלאות השכר שנקבעו לעובדי המגזר הציבורי, הגדלת הפרשה של העובדים לפנסיה התקציבית, הקפאת שכר המינימום לכלל העובדים במשק וכן מיסוי של קרנות ההשתלמות החל מהשנה השביעית. בהסתדרות אמרו היום ל-ynet שלא תהיה פגיעה בקרנות ההשתלמות ולא תהיה פגיעה בפנסיה, אך הם כן יהיו מוכנים לשאת ולתת כדי להיכנס מתחת לאלונקה. זאת, כאמור, לפני שנודע שסגירת המשרדים המיותרים ירדה מהפרק.