האוניברסיטאות בישראל נמצאות בשנה מאתגרת במיוחד: האיומים בחרם על רקע המלחמה והקיצוצים בתקציב ההשכלה הגבוהה על ידי הממשלה צמצמו משמעותית את ההשקעות במדע בישראל. דווקא על רקע זה, ובתקופה בה האקדמיה ברחבי העולם תוקפת את ישראל, בחר אלמוני, בוגר אוניברסיטת קולומביה לתרום מיליארד שקל לאוניברסיטת בר-אילן לטובת השקעה במדע.
פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הודיע הבוקר על התרומה יוצאת הדופן בפני חבר הנאמנים של האוניברסיטה ואמר כי בעקבות התרומה המשמעותית, אוניברסיטת בר-אילן תגייס בשלב הראשון עשרות חוקרות וחוקרים מצטיינים במדעי Deep Tech כמו אנרגיה, סביבה, בריאות, הנדסה ועוד. חלק מהם יחזרו מאוניברסיטאות בחו"ל.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר-אילן
(צילום: shutterstock)

התורם, שהאמין בכוחו של המדע לחזק את החוסן הטכנולוגי של מדינת ישראל בחר באוניברסיטת בר-אילן להגשים את חזונו. "משימה גדולה לפנינו", אמר פרופ' צבן. "מדינת ישראל, היום יותר מתמיד, זקוקה לחוסן טכנולוגי מבוסס מדע. זהו המפתח לחברה וכלכלה משגשגת. בר-אילן תפעל לחיזוק החוסן הטכנולוגי של המדינה".
יצוין, כי מדובר בתרומה הגדולה ביותר שניתנה לאוניברסיטת בר-אילן מאז היווסדה, ומהתרומות הגדולות ביותר שניתנו לאוניברסיטאות בישראל. התורם, שבחר להישאר בעילום שם, הוא יהודי מצפון-אמריקה שהשתתף במלחמת העולם השנייה, ראה במדינת ישראל בית בטוח לעם היהודי והכיר בחשיבות יציבותה הכלכלית והחברתית.
לדברי פרופ' צבן "התורם, איש בעל השכלה אקדמית רחבה, האמין שפיתוח החוסן הטכנולוגי של ישראל נשען בראש ובראשונה על מדע פורץ דרך. בביקוריו בישראל התרשם שלאוניברסיטת בר-אילן יש השפעה רבה בתחומים המרכזיים לקיומה של המדינה, בזכות התשתיות המדעיות המבוססות שלה והמעורבות העמוקה בחיי החברה בישראל על כל גווניה.
"נשקיע את מתנת הירושה בפיתוח מדעי ה-Deep Tech שישפיעו על עתידה של ישראל והאנושות כולה. זו רק ההתחלה ואני קורא לשותפים נוספים להצטרף לדרך המדע שאנחנו מובילים למען החברה והכלכלה שלנו".