צעד נוסף בקידום פרויקט כיכר המדינה בתל אביב שמתעכב תקופה ארוכה: חברת האשראי החוץ בנקאי ברקת קפיטל, העוסקת במתן אשראי בענף הנדל"ן, דיווחה היום (א') כי השלימה את החתימות על הסכמי המימון להקמת הפרויקט היוקרתי בלב העיר ללא הפסקה. על פי ההודעה, בשבועיים הקרובים צפויה החברה להעביר לבעלי הקרקעות את הפעימה הראשונה בהיקף של כ-220 מיליון שקל למימון פרויקט הענק, מתוך סכום כולל של כשני מיליארד שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת פרויקט כיכר המדינה יוקמו 3 מגדלי ספירלה זכוכית בני 40 קומות כל אחד עם 450 דירות ברחוב ה' באייר. המגדלים ייבנו מעל חניון תת קרקעי עם 906 מקומות חניה, לצד חניון ציבורי בבעלות פרטית שיכלול 720 מקומות חניה על שטח כולל של כ-77.7 דונם. עוד כולל הפרויקט, שתוכניתו נערכה על ידי משרד אדריכלים יסקי מור סיון, פארק, שטח ציבורי פתוח ואגם מלאכותי בשטח של כ-50 דונם.
2 צפייה בגלריה
תוכנית כיכר המדינה תל אביב
תוכנית כיכר המדינה תל אביב
תוכנית כיכר המדינה תל אביב
(הדמיה: 3dvision)
הפרויקט סיים את שלב החפירה והדיפון, וכלל העבודות צפויות להימשך כ-5 שנים. יזמי הפרויקט הם 253 בעלי הקרקע, והחברות המבצעות הן אשטרום קבלנות ואלקטרה בנייה, שנבחרו על ידי בעלי הזכויות במתחם לפני כשנה, וזאת כשנתיים לאחר שהתקבל היתר חפירה ודיפון. קידום הפרויקט התעכב על רקע המיקום המאתגר שלו וכן בשל ריבוי בעלי הזכויות ההיסטוריות בקרקע.
2 צפייה בגלריה
העבודות בכיכר המדינה
העבודות בכיכר המדינה
העבודות בכיכר המדינה
(צילום: דני גולדשמיד)
חברת ברקת, שבשליטת עדי גזית, רוני בירם וגיל דויטש, מתמקדת, בין היתר, בליווי בנייה ליזמים לפי חוק מכר, לקבוצות רכישה ובעלי קרקע. כעת, כאמור, היא השלימה את החתמת בעלי הזכויות בפרויקט לצורך העמדת מסגרות אשראי לטובת הקמתו. עם העמדת הפעימה הראשונה לפי הסכם המימון, תקבל החברה מבעלי הזכויות עמלה בסך של כ-25 מיליון שקל.
בחודש מאי האחרון עדכנה החברה כי תקבל הלוואה בסך של עד כ-1.7 מיליארד שקל מחברות הביטוח מגדל וכלל ביטוח לטובת מימון הפרויקט. בחודש יולי האחרון עדכנה כי כחלק ממקורותיה החברה התקשרה עם כלל ביטוח בהסכם לקבלת הלוואה נוספת לטובת מימון הפרויקט בסכום כולל של כ-280 מיליון שקל. המנכ"ל עדי גזית מסר: "השלמת תהליך העמדת האשראי לפרויקט כיכר המדינה מהווה אבן דרך משמעותית לחברה והוכחת יכולת, עליה עמלנו בשנתיים האחרונות".