"אנחנו רוצים שישראייר תתחיל לטוס לניו יורק ולתיאלנד". כך אמר היום ל-ynet רמי לוי, מבעלי השליטה בישראייר, לאחר שנודע כי בכירי החברה ובראשם שותפו של לוי בישראייר, שלום חיים ומנכ"ל החברה אורי סירקיס ביקרו בשבוע שעבר בהנהלת איירבס בצרפת, כדי לבחון אפשרות לרכוש מטוסים רחבי גוף וארוכי טווח שנדרשים לטיסות ארוכות. לוי אמר ל-ynet כי "אנחנו בוחנים את הנושא אבל זה לא יהיה משהו מיידי".
אם אכן תתממש העסקה ישראייר תתחרה באל על באחד הקווים הרווחיים שלה, לניו יורק, ויכולה בכך לשנות למעשה את השוק ולהגביר את התחרות. מקורב ללוי אמר ל-ynet כי "זאת האג'נדה של רמי - כמו ההתנהלות שלו במוצרים אחרים, כשהוא רואה מוצר יקר הוא בודק איך אפשר להוזיל אותו לצרכן".
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
(צילום: ערן גרנות)
בישראייר בוחנים ככל הידוע לרכוש ארבעה מטוסים מאיירבוס, אך יש לציין כי לצורך השלמת העסקה החברה תידרש לגייס הון כדי לממן את הרכישה בשווי מאות מיליוני דולרים, כאשר גיוס שכזה עלול לדלל את האחזקה של בעלי השליטה.
בישראייר מחכים בינתיים להצעה של איירבוס ביחס לתנאי התשלום, מועדי האספקה וכו', שישפיעו על ההחלטה על קידום התוכנית. בכל מקרה תידרש הנהלת ישראייר להגיש תוכנית לאישור הדירקטוריון, ולכן, בשלב הנוכחי, החברה לא מחייבת בדיווח לבורסה.
הטיסות לניו יורק היו עד לא מכבר נחלתה הבלעדית של אל על, מאז שחברות התעופה הזרות חדלו לטוס בקו זה בעקבות המלחמה. הקו ריווחי מאוד משום שאל על הקפיצה את מחירי הטיסות, שמגיעות עד 2,000 דולר ולפעמים אף יותר במחלקה הרגילה, ועד 10,000 דולר בביזנס. גם חזרתם של חברות התעופה דלתא ויונייטד לא הורידה בינתיים את המחירים, אם כי בינתיים כל אחת מהן מוציאה טיסה אחת ליום, כאשר אל על מוציאה כיום 10 טיסות ליום בממוצע לארה"ב.