בשיתוף JGive
לראשונה בישראל, תורמים יוכלו להעניק מניות שנמצאות ברשותם לעמותות – מבלי שיצטרכו לשלם על כך מס רווח הון. כך, שווי התרומות יועברו במלואו לעמותה. זאת לפי החלטתה של רשות המיסים. הפטור ממס רווח הון יצטרף לזיכוי המס הקיים בגין תרומות בישראל. בנוסף, גם תרומה של נכס מקרקעין תיהנה מהטבות.
3 צפייה בגלריה
הטבת המס שמעודדת אתכם לתרום יותר
הטבת המס שמעודדת אתכם לתרום יותר
הטבת המס שמעודדת אתכם לתרום יותר
(צילום: shutterstock)
הפנייה של JGive הפכה להטבה
עד היום, תרומות של מניות למוסדות ציבוריים חויבו במס רווחי הון, שעומד על 25 אחוז מהרווח. כשהוגשו בקשות לקבלת פטור ממס רווחי הון על תרומות אלה הן עוררו מחלוקות רבות מול רשות המיסים. התפנית בנושא החלה ב-2021, כשעמותת JGive, שמפעילה פלטפורמת תרומה דיגיטלית, פנתה לרשות המיסים (בסיוע פירמת רואי החשבון KPMG) בבקשה לאפשר למי שמעוניינים לתרום מניות למוסדות ציבור לעשות זאת תוך קבלת פטור ממס רווח הון.
כעת, לאחר מעל שנתיים של עבודה מאומצת, רשות המיסים קיבלה את בקשתה של JGive ואישרה את הפטור ממס רווח הון על תרומה של מניות, לצד הטבות בתרומה של נכסי מקרקעין.
כך, מנייה שתיתרם תוכל להימכר ביום התרומה, והשווי המלא שלה יועבר לעמותה הנתרמת – בנוסף לזיכוי ה"רגיל" במס שמקבלים התורמים, שעומד על 35 אחוז. זאת בדומה למצב בארצות הברית, שם קיים פטור דומה – ותרומת מניות היא פרקטיקה נפוצה.
3 צפייה בגלריה
מאנדיי
מאנדיי
פלטפורמת JGive: הדרך הקלה לתרום
(מאנדיי)
"לנווט את המיסים לתחומים שבוערים בנו"
"ההטבה החדשה רלוונטית לכל מי שמחזיקים במניות ושמעוניינים לתרום אותן בתור חלופה לתרומה ישירה מחשבון הבנק", אומר אורי בן שלמה, מנכ"ל ומייסד JGive. "זה כולל לא מעט תורמים בינוניים עד גדולים, אנשי הייטק ושוק ההון".
לדברי בן שלמה, הבשורה המרכזית בהטבה היא האפשרות לנתב את המיסים שאנחנו משלמים למקום טוב יותר. "יש לא מעט ישראלים שמחזיקים במניות ושבוער בהם לסייע לתחומים חברתיים מסוימים באמצעות תרומה– אבל אם הם ימכרו מניות שברשותם, 25 אחוז מהרווח יעבור למדינה, והם יוכלו רק להתלונן על כך שהמיסים מושקעים במטרות שמנוגדות לערכים שלהם", הוא אומר. "בזכות ההחלטה החדשה, תרומה של מניות תאפשר להם 'לקבל' מס מהמדינה – כדי שיושקע בתחומים שחשובים להם. בשורה התחתונה, בעקבות הטבת המס המדינה משתתפת בתרומה שלנו".
3 צפייה בגלריה
אורי בן שלמה
אורי בן שלמה
אורי בן שלמה, מנכ"ל ומייסד JGIVE
(אריק סולטן)
החלטה שמגדילה את היקף התרומות בישראל
"מאז ההכרזה על ההחלטה החדשה קיבלנו המון פניות נרגשות. תורמים חדשים הצטרפו בזכותה לקרן התרומות הפרטית (DAF) שלנו, JGive פלטינום – ואני יכולה לספר שאנשים רבים כבר מימשו דרכנו את האפשרות לתרומת מניות", משתפת רימון הירש, מנהלת תחום תורמים ב-JGive.
לדברי בן שלמה, ההחלטה החדשה צפויה להמשיך ולהגדיל את היקף התרומות בישראל, במיוחד על רקע המלחמה. "מההיכרות שלנו עם תורמים, קל יותר לאנשים להיפרד ממניות שנמצאות בתיק ההשקעות מאשר מכסף נזיל שנמצא בחשבון הבנק. בעזרת ההטבה, אותם תורמים יהיו מוכנים לתרום יותר, מתוך הידיעה שהסכום המלא מועבר לעמותה שקרובה לליבם".
"החזר מס לא ישכנע אף אחד לתרום את השקל הראשון, ומי שלא רוצים לתרום לא ישוכנעו מאף תמריץ", מסכם בן שלמה. "אבל למי שכן רוצים לתרום, תמריצים כמו החלטת המיסוי החדשה עוזרים לתת יותר".
התוכן בכתבה נועד לספק מידע בלבד ואינו בגדר עצה, המלצה, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם איש מקצוע.
בשיתוף JGive