המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ראשון) בעליות חדות, לאחר שנפתח הבוקר ביציבות בצל ההסלמה בגבול הצפון. בנעילה: מדד ת"א 35 זינק ב-2%, בכך טיפס מעבר לשיא הקודם שהיה בו באמצע יולי האחרון. ת"א 125 עלה ב-1.8%, הבנקים זינקו ב-2.7% ות"א נפט וגז ב-3.2%. היום לא מתקיים מסחר במט"ח, והוא צפוי להתחדש מחר עם פתיחת שבוע המסחר הגלובלי.
לפנות בוקר צה"ל פתח במתקפת מנע נגד חיזבאללה, אחרי שנודע כי בארגון צפויים לתקוף את ישראל הבוקר בתגובה לחיסול פואד שוכר. חיזבאללה תכנן לפגוע במתקנים אסטרטגיים בעיקר באזור הצפון, אך גם במרכז - כולל אפשרות של ירי למרחב גלילות שבו מטה המוסד ובסיס 8200 - אך צה"ל השמיד את המשגרים ומנע זאת. גורם ביטחוני אמר כי "חיזבאללה תכנן לשגר אלפי פריטים לעבר מאות מטרות צבאיות ואסטרטגיות".
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
בפועל, ארגון הטרור שיגר כטב"מים וכמה מאות רקטות - לדבריו יותר מ-320 - לעבר יישובי הגליל והגולן, לצד ירי גם לעכו, עין המפרץ, מעלות ואזור צפת. לאחר מכן הודיעו בחיזבאללה כי המבצע להיום "הושלם בהצלחה", וישראל העבירה מנגד מסר כי התקיפה הסתיימה ואין כוונה להרחיב את הפעולה.
מלבד ההסלמה במצב הביטחוני, ברקע למסחר גם העליות החדות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט, לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול הבהיר כי יחל בקרוב במדיניות של הורדת ריבית. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.1%, נאסד"ק ב-1.5% ו-S&P 500 ב-1.2%.
אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים, הסביר: "בינתיים מדובר במטחים שלא חורגים מ'כללי המשחק' של החודשים האחרונים. שוק ההון פועל בהתאם לציפיות לעתיד. ככל שתתחזק הערכה לפיה חיזבאללה התכוון להגיב בירי מאסיבי למרכז הארץ, וינסה להגיב באופן דומה בהמשך, הרי שמדובר בחדשות לא טובות לשווקים שיעיבו עליהם בימים הקרובים, גם אם מתקפה של חיזבאללה כבר מגולמת במחירים. ככל ויתקבלו אינדיקציות לפיהן תגובת חיזבאללה תמה ואין פנינו להסלמה נוספת, הרי שמדובר בחדשות טובות לשווקים, שיצטרפו למגמה החיובית מסוף השבוע בשווקי העולם".
פורסם לראשונה: 10:09, 25.08.24