החווה ההיסטורית של משפחת רוקפלר באיזור פילדלפיה, שנבנתה אי שם בסוף המאה ה-17, ומשתרעת על פני 800 דונם, נמכרה תמורת 24 מיליון דולר. מדובר בחווה עם חמישה בתים בגדלים של בין 162 מ"ר בנוי ל-290 מ"ר.
כמו כן, בשטח יש איזורי מרעה, עצים עתיקים, גבעות ונחל. חלק מבתי המגורים, שנבנו במאות ה-18 וה-19, עשויים מאבן שנמצאה בשטח החווה. תחילה הוצעה החווה, שנמצאת כ-30 ק"מ מערבית למרכז העיר פילדלפיה, ב-29.9 מיליון דולר, אבל לאט לאט מחירה ירד אחרי שלא נמצא רוכש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
החווה של משפחת רוקפלר בפילדלפיה
החווה של משפחת רוקפלר בפילדלפיה
החווה של משפחת רוקפלר בפילדלפיה
(צילום מסך מתוך האתר של Compass)
מי שמכרו את החווה הם צאצאיו של וויליאם רוקפלר ג'וניור, שסייע להקים את חברת הנפט האמריקנית Standard Oil, שפעלה בין השנים 1870 ל-1911. בשנים האחרונות המקום שימש כמועדון ציד, וכמה מהבתים בחווה הושכרו. זהות הקונה לא פורסמה, אבל לפי המתווכים בעסקה, אין בכוונתו לשנות את הנכס. "זה מאוד משמח כשהמוכרים והקונים רוצים להציל את הנכסים האלה ולשמור על הקסם שלהם", אמרה קיין ווצל, שייצגה בעסקה את הרוכש.
משפחת רוקפלר היא אחת הידועות בארה"ב. בין השאר היא התעסקה בענפי התעשייה, נדל"ן, פיננסיים ואף כמה מבני המשפחה היו פוליטיקאים. את הונה עשתה תחילה בתעשיית הנפט בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 עם אותה חברת נפט שהקימו. הונה מוערך כיום, לפי פורבס, ב-8.4 מיליארד דולר, והוא מחולק בין 174 צאצאים.
בנוסף, הרוקפלרים היו מעורבים בלא מעט מיזמי נדל"ן ברחבי ארה"ב, כאשר המפורסם ביותר הוא מרכז רוקפלר במנהטן, בו יש 19 מבני מסחר. ג'ון ד.רוקפלר הבן חכר את השטח מאוניברסיטת קולומביה ב-1928 והחל לבנות ולפתח אותו בין השנים 1940-1929.
המשפחה הייתה מעורבת גם בבניית מגדלי התאומים, הקמת אוניברסיטת שיקגו, ויש לה אפילו אוניברסיטה על שמה, שנוסדה ב-1901, ועוסקת במחקר ביו-רפואי. לא פחות מ-23 חתני פרס נובל למדו או היו חברי סגל באוניברסיטה. המשפחה אף הקימה את מוזיאון רוקפלר בירושלים, בו יש ממצאי ארכאולוגיה רבים. במבנה שוכנים גם משרדי רשות העתיקות.