בשיתוף בנק הפועלים

דה רוקוקו

תחום פעילות: אופנה
היזמים: רומי ושון ספקטור
שנת הקמה: 2018
מספר עובדים: 25
דה רוקוקו הוא מותג אופנה ישראלי שהתחיל כחשבון אינסטרגם לסטיילינג (עם 152K עוקבים) והפך למותג עם למעלה מ-30 אלף הזמנות בשנה. רומי, מעצבת אופנה, ושון, מהנדס בהכשרתו, הם אח ואחות שהקימו מותג משגשג. צמד היזמים משלים אחד את השניה בכל הנוגע לניהול העסק - רומי מתמקדת בעולמות העיצוב, ייצור וקריאייטיב, בעוד ששון מתמקד בהיבטים הפיננסיים, לוגיסטיים ופרפורמנס.
8 צפייה בגלריה
דה רוקוקו
דה רוקוקו
דה רוקוקו - מותג אופנה ישראלי שהתחיל כחשבון אינסטרגם לסטיילינג
(צילום: מוטי קמחי)
הקולקציות והבגדים של המותג נמכרים אונליין עם משלוחים עד הבית וגם ברשת חנויות (בקניון רמת אביב ובנווה צדק). למותג נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, סנכרון פורץ דרך בין פלטפורמות המכירה וקשר הדוק עם נשות הקהילה, מה שהוביל לצמיחה של 50% השנה.
היעד העסקי הבא של דה רוקוקו הוא כניסה לשווקים בחו"ל לאחר ההצלחה בארץ, באמצעות ייעוץ בכל הנוגע לאתגרים הלוגיסטיים, שיווקיים ורגולטוריים של המהלך.

יקב עונה (ONA)

תחום פעילות: מזון ומשקאות
היזמים: איציק אבן רם
שנת הקמה: 2019-2020
מספר עובדים: 4
לפני כ-3 שנים, איציק אבן רם עזב את תפקידו כמנהל כספים והפך את התחביב לעיסוק מרכזי. מאז ועד היום, יקב ONA מייצר ומשווק ליקרים טבעיים בעבודת יד מפירות תוצרת הארץ. הליקרים משווקים ישירות ללקוחות דרך האתר או במכירה ישירה.
8 צפייה בגלריה
יקב עונה.
יקב עונה.
איציק אבן רם עזב את תפקידו כמנהל כספים והפך את התחביב לעיסוק מרכזי - יקב עונה.
(צילום: אסף מגל)
היעדים העסקיים של ONA לשנה הקרובה הם גיבוש ליין מיוחד במהדורה מוגבלת למועדון הלקוחות לשיווק באתר וברשתות החברתיות, יצירת קולקציה בטעמים מיוחדים למארזי מתנות המורכבים באופן עצמאי על ידי היקב ופנייה לרשתות יין מתמחות, על מנת לשמור על מיצוב היקב בתור עסק בוטיק. היעד האמיתי עבור אבן רם ו-ONA - התפתחות והתרחבות מבלי להתפשר על איכות תהליכי הייצור וההקפדה על שימוש במרכיבים טבעיים בלבד.

ניני צ'ו

תחום פעילות: מזון ומשקאות
היזמים: אודי רומנובסקי ויואב ולין
שנת הקמה: 2020-2021
מספר עובדים: 55
אודי ויואב, שותפים ותיקים בתחום המסעדנות, פתחו לפני כעשור את ניני האצ'י, מסעדת סושי כשרה בתל אביב, בעקבות הרצון לתת מענה לצורך של קהלים מסורתיים שחיפשו אחר מסעדות כשרות איכותיות, במיוחד במטבח האסיאתי. לאחרונה נפתחה ניני חדשה, אחות צעירה במשפחה - ניני צ'ו בפתח תקווה. המסעדות מציעות סושי ללא גלוטן, סושי טבעוני וגם סושי לנשים בהריון - אחרי הכל, אודי ויובל הם ממציאי הז'אנר, אחרי שפתחו פס סושי נפרד ומפוקח, המציע תפריט מותאם להריוניות.
8 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
אודי ויואב, שותפים ותיקים בתחום המסעדנות, פתחו לפני כעשור את ניני האצ'י, מסעדת סושי כשרה בתל אביב - ניני צ'ו
(צילום: יריב כץ)
ניני צ'ו מפעילה שירות משלוחים עצמאי ורשמה עלייה בכמויות המשלוחים והלקוחות בשנה האחרונה.
היעדים העסקיים המתוכננים של המסעדה בשנה הקרובה הם פנייה למשרדים וחברות הזקוקות לקייטרינג, חיזוק המשלוחים והגברת כמות הסועדים במקום.

וילה ויטראז'

תחום פעילות: תיירות, מזון ומשקאות
היזמים: יובל, גיל ואיריס אולשנסקי
שנת הקמה: 1999
מספר עובדים: 40
בלב עמק החולה הירוק נמצא מתחם התיירות והנופש וילה ויטראז', הכולל 9 יחידות אירוח, בריכה מחוממת, חדרי עיסוי, בית הקפה 'פרישטיק' וחווה אורגנית בה מתקיימים סיורים וקטיף עצמי. בית הקפה מציעה ארוחות בוקר בסגנון Farm 2 Table.
לפני משבר הקורונה, ארוחות הבוקר הוגשו לאורחים בסגנון בופה. בעקבות השינויים שנדרשו בזמן המשבר, הוחלט להגיש את האוכל לשולחנות, מה שהוביל לפתיחת המקום לקהל הרחב ולא רק לאורחים הנשארים ללון.
8 צפייה בגלריה
וילה ויטראז'
וילה ויטראז'
וילה ויטראז'
(צילום: אפי שריר)
על מנת לבדל את בית הקפה, הוא מותג באופן נפרד תחת השם 'פרישטיק' ("ארוחת בוקר" ביידיש) והצליח למשוך אליו מאות לקוחות בחודש- מקומיים ומטיילים גם יחד. במקום יש גינה אורגנית בה גדלים הירקות לבית הקפה והגבינות הן מתוצרת מקומית.
האתגר העסקי הבא דורש חשיבה אסטרטגית על שיווק ומיתוג המתחם - איך מחברים בין הצלחת המותג 'פרישטיק' למותג 'וילה ויטראז'?

המלקט

תחום פעילות: מכירת מארזי מזון
היזמים: אלעד בן שושן
שנת הקמה: 2020
מספר עובדים: 12
המלקט מוכר מארזים המאגדים מוצרים של כ-60 יצרני בוטיק ישראלים, המציעים אלכוהול, גבינות, אקססוריז למטבח, ממרחים, שוקולד, דבש, ריבות, שמן, מיצים טבעיים ועוד. המארזים נמכרים לחברות וארגונים, בתור מתנות או לצריכה אישית.
המלקט נולד בלי תכנון מראש, כשמחלבה שהיתה בקשר עסקי עם בן שושן נותרה בתקופת הקורונה עם מלאי עצום בעקבות ביטולים. בן שושן החליט לעזור, יצר מסמך Docs פתוח המציע 'גבינות בוטיק עד הבית' - ותוך 40 שעות נרשמו 50 אלף איש. בהמשך פנו אל בן שושן עסקים נוספים וכך התפתח עסק שעזר לעסקים במצוקה וגם לעובדים מתחום ההפקה, ממנו הגיע בן שושן, אשר הפכו לשליחים ואורזים.
8 צפייה בגלריה
המלקט.
המלקט.
המלקט.
(צילום: שאול גולן)
היום המלקט משתף פעולה עם ארגונים הזקוקים למארזים, לצד מכירה ישירה לקהל הרחב. בנוסף, הליקוט התרחב לחוויות כמו מופעי תרבות ואירועי ספורט.
ההתפתחות האחרונה והאתגר הנוכחי של העסק הוא הקמה של מערכת העוזרת לכל ארגון להזמין מתנה או מארז, בלחיצת כפתור, לכל מקום בארץ ובעולם.
עסקים חברתיים

המון בגרוש

תחום פעילות: אופנה ויד שניה
היזמים: אולגה שווידקי
שנת הקמה: 2017
מספר עובדים: 4
אולגה היא אמא לשני ילדים מתוקים על הספקטרום האוטיסטי. החנות נוסדה כאשר ראתה שמצטברים אצלה ואצל חברותיה בבית משחקים ובגדים שכמעט ולא היו בשימוש. היא החליטה לאסוף את כל החפצים ולמכור אותם - מתוך אג'נדה של נתינה ושימוש חוזר.
8 צפייה בגלריה
המון בגרוש
המון בגרוש
המון בגרוש
(צילום: גיל נחושתן )
בתחילת הדרך החנות שילמה ללקוחות אחוז מסוים משווי המוצרים שהביאו, אך החנות רשמה הפסדים. אולגה הבינה שיש צורך בשינוי, לקחה הלוואה, קנתה את הפריטים מהלקוחות ופתחה דף חדש באמצעות מודל ייחודי - כיום אפשר להביא לחנות דברים שאין בהם צורך, ובכל מכירה בפועל הלקוחות צוברים בכרטיס אישי קרדיט לקנייה בחנות. בנוסף, החנות כוללת שירות חדשני ללא מוכרים - בהזדהות עם הכרטיס ניתן להיכנס לחנות ולנצל את הקרדיט לרכישת חפצים מעמדות שירות עצמי.
'המון בגרוש' מציעה הנחות על כמויות וגם קרדיט בחנות לכל מי שמעלה וידיאו לרשתות החברתיות מהחנות - מה שהביא אליה לקוחות מכל רחבי הארץ.
המטרות העסקיות הבאות של העסק: פתיחת סניפים נוספים באמצעות זכיינים, הרחבת השירות העצמי ופיתוח אפליקציה לחיפוש פריטים והתמצאות בחנות.

ג'אמפ אין

תחום פעילות: השמה
היזמים: מיה שוהם
שנת הקמה: 2018
מספר עובדים: 17
ג'אמפ אין הוקמה מתוך מטרה לעזור לטאלנטים מקבוצות מעוטות הזדמנויות למקסם את פוטנציאל המימוש העצמי וההשתכרות שלהם בשוק העבודה, ומתוך כך לייצר שוק עבודה מקומי חזק. כיום החברה מגייסת עובדים מאותן אוכלוסיות ומעניקה הכשרה במקצועות הדיגיטל והמכירות בהייטק.
בין האוכלוסיות הזוכות להכשרה ולהשמה: ישראלים מקרע סוציו-אקונומי קשה, הורים יחידניים, צעירים במצבי סיכון, חיילים בודדים, בני 45 ומעלה המתקשים למצוא עבודה, אנשים בשירות מבחן, בני מיעוטים ועוד.
8 צפייה בגלריה
ג'אמפ אין
ג'אמפ אין
ג'אמפ אין
(צילום: יאיר שגיא)
המודל העסקי של ג'אמפ אין הוא קבלת עמלה ממעסיקים, אשר מסבסדת את רוב עלות התכנית למשתתף. החברה פועלת בשותפות עם רשות החדשנות, זרוע העבודה וגופים חברתיים שונים.
היעדים העסקיים של החברה לתקופה הקרובה: פיתוח מחלקת ההשמה באמצעות צירוף מעסיקים חדשים מכל תחומי המשק.

אפרי-סינרים לאנשים עם מוגבלויות

תחום פעילות: אופנה וטקסטיל
היזמים: צחי שאשא
שנת הקמה: 2019
מספר עובדים: 5
Apri נולד מתוך הצורך לתת לכל הילדים המיוחדים ואנשים עם מוגבלויות אפשרות לאכול ולהישאר נקיים – להרגיש טוב עם עצמם. המוצר פותח במשך 3 שנים עם השותפים המקצועיים בבית איזי שפירא, והוא מאפשר חוויית אכילה נעימה עם בגד שנראה כמו טי-שרט אופנתי.
8 צפייה בגלריה
אפרי סינרים
אפרי סינרים
אפרי סינרים
(צילום: אביגיל עוזי)
הסינרים עשויים מחומרי גלם ייחודיים המאפשרים שימוש קל, סגירה ופתיחה מותאמים לבעלי מוגבלויות, כיס לאיסוף ובד נעים, רך, אופנתי וקל לניקוי. הסינרים מגיעים ב-5 מידות, החל מגיל 3 ועד מבוגרים. מתוך הבנה שהמשתמשים לא רוצים להיראות חריגים, ב-Apri מתייחסים לסינר בתור פריט אופנה ולחברה בתור מותג אופנה.
האתגר המשמעותי הבא של העסק - להכיר לכל הילדים המיוחדים והאנשים עם מוגבלויות בישראל את הקיום של פתרון אופנתי לצורך כואב ומשמעותי שלהם, ולהפוך אותו זמין לכל מי שזקוק לו. להגיע לקהלי היעד באופן דיגיטלי, ובהמשך לפרוץ גם לשוק הבינלאומי.
השופטים בתחרות עסקים קטנים 14 הם: דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל, עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, אבי גבאי מנכ"ל קבוצת התקשורת פרטנר, סוניה נסטסה מנכ"לית נספרסו, רועי כהן נשיא להב לשכת העצמאים והעסקים, עברי ורבין מנכ"ל גודויז'ן, נעמה הלוי-פאר מנהלת המרכז לבנקאות חברתית, בנק הפועלים.
בשיתוף בנק הפועלים