משא ומתן שהתקיים מול ממשלת גרמניה יביא לשיפור התמיכה בניצולי השואה. ועידת התביעות הודיעה היום (ד') על תוצאות המשא ומתן השנתי עם משרד האוצר הפדרלי של גרמניה למען ניצולי השואה החיים ברחבי העולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מצעד החיים בפולין
מצעד החיים בפולין
מצעד החיים בפולין
(צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
אלו עיקרי תוצאות המו"מ השנתי:
שירותי רווחה: ההסכמים כוללים תוספת של 105 מיליון אירו במימון שירותי רווחה, בכל אחת מהשנתיים הבאות. בכך, יסתכם התקציב הכולל לשירותי רווחה ב-893.9 מיליון אירו לשנה.
במסגרת פעילות ועידת התביעות, שורדי השואה מקבלים שירותי רווחה, הכוללים שעות סיעוד וטיפול ביתי באמצעות רשת של כ-300 ארגוני סיוע הפועלים ב-83 מדינות.
חינוך: תקציב החינוך בנושא השואה יוגדל ב-51 מיליון אירו עד סוף 2028, ויסתכם ב-164 מיליון אירו במהלך ארבע השנים הבאות.
תשלומים ישירים לניצולי השואה: התשלומים המתבצעים באופן ישיר לשורדי השואה ימשיכו במתכונת שהייתה קיימת בשנים הקודמות, כולל תשלום חד פעמי או קצבאות חודשיות בהיקף של כ-500 מיליון דולר במהלך שנת 2025. מדובר בשיעור של כ-40 מיליון דולר פחות מאשר בשנת 2024, בהתבסס על מספרם ההולך ופוחת של ניצולי השואה.
גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות ציין כי "ככל שגילם של שורדי השואה עולה, כך הטיפול בהם הופך למורכב יותר, ואנו מזהים צורך בהרחבת שירותי הרווחה והסיוע שאנו מעניקים לשורדי השואה ברחבי העולם.
"חשוב גם לומר כי במיוחד בתקופה המאופיינת בעלייה בגילויי הכחשת השואה והאירועים שקרו במהלכה, גיבוש תשתית איתנה לחינוך בנושא השואה הינו הכרחי על מנת להבטיח שהדור הנוכחי והדורות הבאים ילמדו את לקחי השואה, יידעו על האירועים שקדמו לה, ויבינו את ההשלכות".
מצעד החיים באושוויץ-בירקנאו
(צילום: איריס ליפשיץ קליגר )
ועידת התביעות היא ארגון ללא מטרות רווח עם משרדים בניו יורק, תל אביב, וינה, פרנקפורט וברלין, הפועל להבטיח פיצוי חומרי מהותי לשורדי השואה ברחבי העולם. ועידת התביעות נוסדה בשנת 1951 על ידי נציגים של 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים גדולים.