צפו: חנה בכחול לבן, קם בבוקר וראה שהאוטו בחניית נכים עם דו"ח של 1,000 שקל
(צילום: נויל האריס)
"סיפור שמתאים לאפרים קישון, אולי אפילו לקפקא". כך תיאר הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet יפתח ננר, אח שעובד בבית החולים שיבא בתל השומר, את חוויתו האחרונה עם ניסיון חניה תמים בתל אביב שנגמר בדו"ח של 1,000 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"חזרתי אחרי משמרת עמוסה, חיפשתי חניה באיזור כרם התימנים בתל אביב - לא משימה כל כך פשוטה. אחרי חצי שעה מצאתי חניה בכחול לבן, שמתי את האוטו, הלכתי לישון ומסתבר שלמחרת העירייה צבעה את החניה לחניית נכים, שמה שלט ובהצלחה לכולם", הוא סיפר והוסיף: "העיירה שמה פתק 'אנחנו עושים את זה, תזיז את האוטו', אבל זה לא הפריע לשוטר לשים על הפתק של העירייה דו"ח של 1,000 שקל".
3 צפייה בגלריה
חניית נכים. אילוסטרציה
חניית נכים. אילוסטרציה
חניית נכים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ננר טוען כי החניה נצבעה מחדש ב-23 לחודש והוא הגיע יום למחרת בשעה 14:00, כאשר הדו"ח ניתן באותו יום ב-12:00. "אכן עברה יממה, אבלה האם מצופה מהאזרח התמים ושומר החוק ללכת לבדוק כל יום שמא העירייה לא שינתה את הייעוד של החניה?", אמר ננר.
ננר לא ויתר ופנה לבית המשפט בנוגע לדו"ח שקיבל. "זה לא צודק. לא ביצעתי שום עבירה, מעולם לא חניתי בחניית נכים, אין סיבה שאשלם קנס".
3 צפייה בגלריה
"קפקאי". פרוטוקול הערעור של ננר בבית המשפט
"קפקאי". פרוטוקול הערעור של ננר בבית המשפט
"קפקאי". פרוטוקול הערעור של ננר בבית המשפט
לדבריו, מספר ימים לאחר פניית ynet למשטרה בנושא, קיבל ננר הודעה כי הדו"ח בוטל. "אבל הדרך לא הייתה פשוטה", הוא הדגיש, "הבאתי לבקשת משטרת ישראל אישור מהעירייה על שינוי ייעוד החניה במועד הנקוב, לבקשתם, אבל המשטרה לא אמרה 'בסדר', אלא באה בדרישות חצי לא הגיוניות וטענה שהתאריך לא מספיק, אלא שצריך אישור מהעירייה גם על שעת השינוי - וזה משהו שהעירייה לא יודעת לתת".
3 צפייה בגלריה
על פניו אין מקום למחוק את התיק"
על פניו אין מקום למחוק את התיק"
על פניו אין מקום למחוק את התיק"
בהחלטת השופטת בערעור שהגיש ננר, טרם קיבל את הודעה על ביטול הדו"ח, כתבה: "הנאשם מבקש לבטל את הדו"ח. הוא מבקש שלא להתייצב שוב לבית המשפט. על פניו, אין מקום למחוק את התיק. אבקש דחיה לתזכורת תביעה בת שבועיים על מנת לבדוק טענותיו של הנאשם. אני מבהירה לנאשם שהתיק טרם נסגר. אנו נבדוק טענותיו".
כאשר טען להגנתו בבית המשפט, הוסיף ננר: "הם יודעים מתי הם שינו את התאריך. אמרו לי שבצד השני של המדבקה מצוין מתי השינוי והשכנים גם אמרו לשוטר, אבל זה לא עניין אותו. נראה לי שהאצבע קלה על ההדק... אלף שקל זה הרבה כסף".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בקשתו של הנהג תיבחן בשנית וזאת בהתאם להצגת המסמכים הנדרשים. נדגיש כי סימוני הדרך אינם באחריות משטרת ישראל".