התנודות בשוק המט"ח נמשכות: השקל vמשיך להתחזק היום (שני) אל מול הדולר ונקבע ב-3.397 שקלים - ירידה של כ-1.3% מהשער היציג האחרון. גם האירו נחלש בכ-0.8% אל מול השקל ונסחר סביב 3.595 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השקל מתחיל להתחזק על פי הערכת אנליסטים לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל שתפורסם בעוד שבוע בדיוק. לאחר העלאת הריבית המשמעותית בארה"ב לאחרונה ב-0.75%, ההערכות הן שכעת בנק ישראל לא יסתפק בהעלאה של 0.25% כפי שהעריכו תחילה, ויעלה את הריבית הבסיסית בישראל בחצי אחוז ל-1.25%, שמשמעותה ריבית פריים של 2.75%.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יחד עם זאת, בבנק המרכזי עוקבים בדאגה מסויימת גם אחר נתוני המשק שאולי מסמנים את תחילתו של מיתון. חשש כזה, עשוי להוביל ביום שני גם להחלטה לבצע העלאת ריבית נמוכה ממחצית האחוז.
במקביל, התנודות בשער הדולר צפויות להשפיע גם על מחיר הדלק שצפוי להיקבע בימים הקרובים, אולם מחיר הדלק לצרכן נקבע גם ממחיר הנפט הגולמי - אשר נמצא במגמת עלייה בימים האחרונים, אם כי הוא עדיין נמוך משמעותית ממחירו לפני פחות מחודש.
לכן, בשלב זה קשה להעריך כיצד יושפע המחיר ב-1 ביולי, וזאת בנוסף להצהרתו של שר האוצר אביגדור ליברמן כי יפעל להפחתה נוספת של מס הבלו. אם ההפחתה הנוספת עליה הכריז ליברמן אכן תצא לפועל, המס על הדלק יופחת בסך הכל בשקל שלם - מה שצפוי להוריד כמובן גם את המחיר הסופי לצרכן.
פורסם לראשונה: 13:25, 27.06.22