האינפלציה ויוקר המחיה, שבשנה האחרונה מביאים יותר ויותר לקוחות להדק את החגורה ולוותר על רכישת מזון ושתייה מחוץ לבית, מקשים במיוחד על העסקים הקטנים. כדי להתמודד עם התופעה ולשרוד, בעלי העסקים מתרחקים משיטות השיווק המסורתיות ומחפשים דרכים מקוריות ויצירתיות כדי למשוך בחזרה את הלקוחות הנוטשים. אחד מאותם עסקים, בית קפה שכונתי במידלבורו, מסצ'וסטס, הפך לתופעת רשת לאחר שהציע קפה חינם ללקוחות שייכנסו למקום בריקוד.‏
סרטון של לקוחות משתתפים במבצע, שפורסם בחשבון הטיקטוק של קפה מילאנו (‏Coffee Milano Cafe)‏ בשבוע שעבר, ‏זכה כבר ליותר מחמש מיליון צפיות.‏
1 צפייה בגלריה
לקוחות רוקדים בכניסה לקפה מילאנו במידלבורו, מסצ'וסטס
לקוחות רוקדים בכניסה לקפה מילאנו במידלבורו, מסצ'וסטס
לקוחות רוקדים בכניסה לקפה מילאנו במידלבורו, מסצ'וסטס
(צילום: ‏TikTok@coffeemilanocafe)
הבעלים, ג'וש ראשיד, תלה בכניסה לבית הקפה שלט שהודיע ללקוחות כי יקבלו קפה חינם אם ירקדו במשך חמש ‏שניות, לפי דיווח ב-CNN. באותו שלט הובהר ללקוחות כי הם יצולמו ויופיעו ברשתות החברתיות של בית הקפה. בעקבות הפרסום צבר חשבון הטיקטוק של קפה מילאנו יותר מ-10,000 עוקבים.
‏לדברי מומחים לשיווק, עסקים קטנים חייבים להגביר את נוכחותם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות בעלות תפוצה רחבה של לקוחות פוטנציאליים. ואכן, ראשיד מספר כי לפני שבועות ספורים החליט לרענן מעט את דרכי השיווק שלו, והצוות בבית הקפה הקטן החל ליצור סרטונים קצרים ומשעשעים.‏
"אנחנו בעולם דיגיטלי, וההצלחה של הקמפיין הזה מראה שוב עד כמה חשובה הנוכחות שלנו כבעלי עסקים ברשתות החברתיות", אמר ראשיד. לאור ההצלחה, הבעלים החליט לחזור על המבצע הזה מדי חודש, ובכוונתו אף לשתול בדפים של העסק ברשתות רמזים שונים, בצורת ביצי פסחא, למבצעים עתידיים נוספים.‏
‏"כשיש לך רגע ויראלי, זה סימן שאתה עושה משהו נכון", אומרת קריסטן שיי, מנהלת הרשתות החברתיות בארגון ללא מטרות רווח שמסייע לעסקים קטנים. "לפעמים מספיק להיות קצת יותר משוחרר וקליל כדי שהקהל יגיב לכך בחיוב".‏