הקבלנים תרים אחר קרקעות פרטיות כדי להמשיך ולקדם פרויקטים לבנייה: חברת קרדן נדל"ן, בניהולו של עמוס דבוש, דיווחה לבורסה בתל אביב כי חתמה על הסכם קומבינציה מול בעלי קרקע פרטיים במגרש בשטח של כ-30 דונם בנתניה. המגרש מיועד להקמת 330 יחידות דיור, כ-30 אלף מ"ר למשרדים וכ-10,000 מ"ר למסחר. זאת, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.
על פי תוכנית חדשה למתחם, שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, ועל פי תנאי העסקה שנחתמה, שיעור הקומבינציה במגורים יעמוד על 37%. כמו כן, לחלק מבעלי הקרקע ניתנה אפשרות להמיר חלק משיעור הקומבינציה בעסקת שירותי בנייה. בכוונת החברה להקים פרויקט שיכלול 4 בנייני מגורים, שניים מתוכם בני כ-25 קומות ומגדל נוסף שיכלול משרדים וקומת מסחר.
1 צפייה בגלריה
עסקת קומבינציה מערב נתניה
עסקת קומבינציה מערב נתניה
הדמיית הפרויקט במערב נתניה
(הדמיה: רובננקו אדריכלים)
הקרקע ממוקמת בשכונה חדשה שנבנית במערב העיר במסגרת תוכנית נת 542, וצפויה לכלול 3,000 דירות, מרכז עסקים ראשי (מע"ר), שטחי מסחר ומבני ציבור. מדובר באחת מעתודות הקרקע הגדולות בעיר בשטח של 885 דונם, שתהפוך לרובע עירוני חדש שיקשר בין ציריה הראשיים של נתניה. היקף ההשקעה המוערך בפרויקט הוא 600 מיליון שקל וההכנסה הצפויה לחברה עומדת על סכום של 750 מיליון שקל.
בתוך כך, חברת אלעד ישראל מגורים החדשה, בניהולו של רונן יפו, דיווחה לבורסה בתל אביב כי רכשה 50% מהזכויות בקרקע בשטח של כ-13 אלף מ"ר ברחוב יפה נוף בחיפה מידי חברת ד.ע דירות עלית בבעלות איש העסקים גז זאבי תמורת 50 מיליון שקל. מדובר בקרקע שבחלקה פרטית וחלקה בחכירה מרשות מקרקעי ישראל.
לפי התוכנית המאושרת החלה על המקרקעין, יוקמו במסגרת הפרויקט החדש 216 יחידות דיור ושטחי מסחר. בשלב א' יוקמו 79 דירות בשני בניינים בהשקעה של כ-120 מיליון שקל והיתר בנייה צפוי להתקבל במהלך 12 החודשים הקרובים. שלב ב' של הפרויקט עתיד לכלול 137 יחידות דיור נוספות בשני בניינים.