בית המשפט המחוזי מרכז נעתר הבוקר (חמישי) לבקשת רשת אמריקן לייזר והוציא לה צו עיכוב הליכים. המשמעות הינה כי לא ניתן לפתוח ולנהל הליכים משפטיים נגד הרשת.
השופטת עירית וינברג נוטוביץ מינתה למנהלי הסדר את עו"ד עמית לדרמן ועו"ד ישראל שפלר, שיפעלו להשגת הסדר נושים. צו עיכוב ההליכים ניתן בשלב זה למשך 21 ימים.
1 צפייה בגלריה
הסרת שיער באמצעות לייזר
הסרת שיער באמצעות לייזר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לרשת יש התחייבויות של כ-110 מיליון שקל. הנושה המובטח שכלפיו יש את החוב הגדול ביותר הוא הבנק הבינלאומי, שהחוב כלפיו עומד על מעל לכ-18 מיליון שקל. הבינלאומי מיוצג על ידי עו"ד מור נרדיה.
אתמול הגישו נציגי הממונה על חדלות פירעון, עוה"ד נעמה גור מס וסיוון קאופמן, את עמדת הממונה, שתמך בצו עיכוב הליכים לרשת ל-21 יום.
מהבקשה שהגישה אמריקן לייזר ביום שני האחרון, על ידי עוה"ד שלום גולדבלט, ליאת צרפתי שלום ורהב עין-דר, שמייצגים אותה, עולה בין היתר כי היא חייבת לנושים בדין קדימה (עובדים, מס הכנסה, מעמ ועוד) כ-16.5 מיליון שקל, החוב לבנק הבינלאומי הינו בסך של כ-18.4 מיליון, חוב לבנק מזרחי טפחות בסך של כ-12 מיליון שקל, חוב לבנק לאומי בסך של כ-4.2 מיליון שקל וחוב לאמפא בסך של כ-7.8 מיליון שקל. החוב לנושים כלליים (ספקים, רופאי עיניים וחוב עתידי ללקוחות) עומד על כ-37 מיליון שקל. יש לציין כי מתוך סכום זה ההתחייבות ללקוחות בסך של כ-27 מיליון שקל היא התחייבות עתידית.
אמריקן לייזר פועלת ב-20 סניפים בפריסה ארצית רחבה, מבאר שבע ואשדוד בדרום ועד לטבריה, עפולה והקריות בצפון, ותחת שורותיה עובדים כ-300 עובדים. הרשת ציינה כי מדובר בשוק (הסרת לייזר) אשר לרוב הרווחיות בו הינה רבה, כשההכנסות ממכירות בשנה (בארץ) הינן כ-850 מיליון שקל.

העובדים והלקוחות זועמים

במקביל, גם עובדי החברה ביקרו אותה אחרי שלטענתם לא הופקדו בחשבונות הבנק שלהם משכורות ולא הופרשו להם פנסיות. "הבעלים יצאו לא בסדר לכאורה, כי עד לפני שבוע מכרנו ללא הגבלה עסקאות של 20 אלף שקל ללקוחות", סיפרה ל-ynet עובדת ותיקה של החברה,
עוד אמרה העובדת: "החברה קנתה סניפים חדשים עד לפני חודשיים, נקנו מכשירים. ציפו למשקיע והוא לא נכנס. הבנו שהיה פיצוץ עם משקיע בחמישי בערב, שהיו צעקות. ניסו להכניס משכורות והבנק לא כיבד. התחילה סערה בקבוצות הווטסאפ של העובדים והמנהלים, ונערכה פגישה בצהריים שבה הבעלים הגיעו עם עורכי הדין שלהם והבטיחו שעובדים לא ייפגעו. זה נראה רע, אבל הלב שלנו עם החברה".
עו"ד עמית לדרמןעו"ד עמית לדרמןצילום: ניר עמוס
לפי עובדת אחרת, החברה הודיעה ליועצות מכירה בחברה שהן יפוטרו בשל המצב ויינתנו טיפולים רק במסגרת מצומצמת. כל לקוח שיהיה מעוניין להיכנס לטיפול יצטרך לשלם 100 שקל כדי להזרים כסף לקופה.
לקוח של החברה אמר ל-ynet: "עזבתי אותם באמצע טיפולים בגלל פציעה שהייתה לי כחייל. שילמתי כ-17 אלף שקל, הורידו לי 20% מהסכום ואז נפצעתי וביקשתי לבטל עסקה. בהתחלה אמרו לי שלא יחזירו לי את הכסף. נתנו לי בסוף זיכוי ל-13,1750 שקל, אבל לא קיבלתי אותו. הייתי במלחמות איתם כדי לקבל את הכסף בחזרה ובסוף אחרי תקופה פשוט הגעתי למשרדים שלהם בראשל"צ לבקש את הכסף שלי".
חנאן שסגרה עסקה בסניף פ"ת סיפרה ל-ynet: עשיתי עסקה איתם של כ-10,500 שקל בתחילת המלחמה. בנובמבר התקשרו אליי ואמרו לי היינו סגורים, יש לך תור עוד שבועיים. אמרתי להם מתאים. לא חזרו אליי.
עו"ד ישראל שפלרעו"ד ישראל שפלרצילום: עמית שעל
"חודשיים חיכיתי לקבוע תור וראיתי שהם לא רציניים. שלושה חודשים עברו, כל חודש יורד סכום מהחשבון של כ-400 שקל, ולא קיבלו אותי. לא הגעתי לאף טיפול ובכל זאת הורידו כסף. לטענתם זה ההסכם. בינואר התקשרתי אליהם ואמרתי שנכנסתי להריון, ולכן עלי לבטל את העסקה בנוסף לזה שאין שירות. בכל זאת לא ביטלו ושילמתי עוד חודשיים. סך הכל שילמתי 1,900 שקל בערך.
"התחננתי לביטול עסקה והעובדת אמרה שהיא עסוקה, מבררת ומה לא. בסוף התקשרתי לבנק לבטל את העסקה, ואז שלחו לי שיש לי חוב. לא קיבלתי תמורה לעסקה אז איך יש לי חוב? פניתי לעו"ד אבל זה לא משתלם".
מהחברה כאמור סירבו להתייחס לטענות.