דלתא איירליינס צפויה לספוג הפסד של 500 מיליון דולר בעקבות התקלה של חברת הסייבר קראודסטרייק, שגרמה להשבתה של פעילותה בתחילת החודש. כך אמר מנכ"ל דלתא, אד באסטיאן, בראיון שנתן לרשת CNBC.
התקלה, שנבעה מעדכון תוכנה כושל של קראודסטרייק, גרמה להשבתת אלפי מערכות מחשוב של מיקרוסופט ברחבי העולם. כתוצאה מכך דלתא נאלצה לבטל למעלה מ-5,000 טיסות בתקופה שבין ה-19 ל-25 ביולי - יותר מכל הטיסות שביטלה בשנת 2019.
1 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 767 של חברת דלתא איירליינס
מטוס בואינג 767 של חברת דלתא איירליינס
דלתא איירליינס
(צילום: Rebius, shutterstock)
באסטיאן התנצל בפני לקוחות החברה והסביר כי דלתא, שמסתמכת רבות על שירותי הטכנולוגיה של מיקרוסופט וקראודסטרייק, נפגעה קשה יותר מחברות תעופה אחרות.
ההפסד הכספי הגדול כולל לא רק אובדן הכנסות, אלא גם עשרות מיליוני דולרים שנאלצה החברה לשלם עבור פיצוי לנוסעים ועל לינה בבתי מלון למשך חמישה ימים כתוצאה מביטול הטיסות. מטעם דלתא נמסר כי היא טיפלה באלפי בקשות להחזרים כספיים ופיצויים.
בעקבות התקלה, מערכות דלתא שמתאמות בין צוותי טיסה למטוסים, לא הצליחו להדביק את קצב השינויים, מה שהוביל להפרעות נוספות.
באסטיאן הודיע כי דלתא תתבע פיצויים מקראודסטרייק ומיקרוסופט בגין הנזקים שנגרמו לה. "אין לנו ברירה. אנחנו חייבים להגן על בעלי המניות שלנו. אנחנו חייבים להגן על הלקוחות שלנו, על העובדים שלנו, מפני הנזק, לא רק העלות הכספית, אלא גם הנזק למותג ולמוניטין", אמר המנכ"ל.
לשם כך, דלתא שכרה את שירותיו של עורך הדין דיוויד בויס, שייצג בין השאר את ממשלת ארצות הברית בתביעה שניהלה בעבר נגד מיקרוסופט. עד כה, לדברי באסטיאן, קראודסטרייק לא הציעה סיוע כספי לדלתא, מלבד ייעוץ חינם בנוגע להתמודדות עם השלכות התקלה.
התקרית חשפה את הפגיעות של חברות התעופה לבעיות טכנולוגיות ואת ההשלכות הרחבות שעלולות להיות לתקלה באחת מהפלטפורמות הרבות עליהן הן מסתמכות.
עבור דלתא, שמשווקת את עצמה כחברת תעופה פרימיום ומדורגת בצמרת חברות התעופה האמריקניות מבחינת רווחיות ודייקנות, מדובר באירוע חריג שעלול לפגוע במוניטין שלה. כעת, האתגר העומד בפני החברה הוא לשקם את אמון הלקוחות ולהבטיח שאירועים דומים לא יישנו בעתיד.