בשיתוף בנק הפועלים
כשנה לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ממשיכים להתמודד עם אתגרים מורכבים. בעוד שחלקם הצליחו להסתגל למציאות החדשה, רבים עדיין נאבקים באתגרים היומיומיים. הלחימה העצימה המתחדשת בצפון מוסיפה שכבה נוספת של אי-ודאות, במיוחד לעסקים באזורי הספר.
לפי נתונים עדכניים, בישראל פועלים כ-660 אלף עסקים. ד"ר רובי נתנזון, יועץ כלכלי ומנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, מציין כי בשגרה נפתחים מדי שנה כ-70 אלף עסקים חדשים, בעוד כ-50 אלף נסגרים. אולם מאז פרוץ המלחמה, המצב החמיר משמעותית: כ-24 אלף עסקים נוספים נאלצו לסגור את שעריהם, מעבר למספר הרגיל של סגירות עסקים בתקופה דומה בעבר.
תחרות העסקים הקטנים שפותחת את העונה ה-15 שלה, כבר סייעה לקידומם של מאות עסקים שניגשו אליה לאורך השנים. המכנה המשותף בין כולם: יצירתיות, חדשנות, יכולת לזהות צורך ולתת לו מענה, יכולת טכנולוגית גבוהה וגם רגישות חברתית ורצון לתרום לקהילה. וגם הפעם, למרות המצב המורכב, , אנחנו בוחרים להביט קדימה בפרוס השנה החדשה בתקווה לעתיד טוב יותר.
3 צפייה בגלריה
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן, זוכה עונה 14.
(צילום: יאיר שגיא)
איך נרשמים?
שתפו אותנו בסיפור העסק שלכם, ואיזה אתגרים צלחתם השנה, ואולי תהיו חלק מנבחרת העסקים שישתתפו בפעילות ויזכו בפרסים, בליווי מקצועי, ובחשיפה בעיתון ובדיגיטל.
איזה עסק יכול להגיע לקו הגמר?
מתוך כלל העסקים שיירשמו לתחרות, יעלו לגמר 10 עסקים שיעמדו באחד או יותר מהקריטריונים הבאים: עסקים שפעילותם נפגעה/נעצרה בעקבות המלחמה; עסקים נגישים/שהונגשו לאנשים עם מוגבלות בשנת 2024; עסקים בבעלות משרתי מילואים או שפעילותם הושפעה משירות מילואים של הצוות; עסקים שתרמו לקהילה/לעסקים אחרים או עסקים שעשו דברים יוצאי דופן או מיוחדים במלחמה.
כל אחד מ-10 העסקים שייבחרו, יזכה בכלים רבים שיסייעו לקידום העסק - עמוד נחיתה מעוצב, סיקור בעיתון ובדיגיטל, שיקודמו בפלטפורמות של קבוצת ידיעות אחרונות ו ynet. בנוסף, יזכו להשתלב בתוכנית המנטורינג "מצעידים ביחד את העסק קדימה" של המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים בשיתוף עוגן.
3 מתוכם יזכו בנוסף בפרס הגדול - חבילת פרסום יוקרתית ב-ynet ובידיעות אחרונות בשווי 100,000 ש"ח, ייעוץ וליווי עסקי מהבנק ובפרס כספי בין 15,000-5,000 שקלים. (בכפוף לתקנון).
חשוב לציין כי בחירת 3 העסקים הזוכים, תיעשה על ידי נבחרת שופטים, המורכבת מבכירי התעשייה והעסקים בישראל.

"הקורונה עצרה אותם, אבל יחד התרוממנו"

בעונה הקודמת שהסתיימה לפני 7.10 הייתה בסימן ההתמודדות של העסקים בישראל עם תקופת הקורונה. אחד משלושת הזוכים בתחרות היה בית האופנה החם והמדובר "דה רוקוקו" של האחים רומי ושון ספקטור. מחשבון אינסטגרם שניהלה רומי, עם מאות אלפי עוקבות, צמח מותג אופנה שכולל שתי חנויות פיזיות. "הייתה לנו חוויה מדהימה", סיפר שון ספקטור, האח הקטן. "למדנו הרבה והיינו בשוק מהפרסום שקיבלנו. פתאום הדברים עולים לאתר ולעיתון ואנחנו מקבלים מלא הודעות מחברים. זה היה ממש כיף. הופתענו מהזכייה, מפה רק ממשיכים, מתחזקים ומגשימים חלומות".
3 צפייה בגלריה
דה רוקוקו
דה רוקוקו
האחים רומי ושון ספקטור עם דה רוקוקו
(צילום: מוטי קמחי)
האחים רומי ושון ספקטור הקימו את המותג "דה רוקוקו" עוד ב-2018 בתל אביב. רומי למדה אדריכלות בלונדון, אך לבסוף בחרה בעולם האופנה. הדגש שלה הוא על פריטים רב עונתיים. "השילוב בין עולם האופנה שמתחלף במהירות לבין הקלאסיות העל זמנית היא הנכונה בעיניי", מסבירה רומי. "בסוף בחורה רוצה לקנות פריט איכותי שיישאר אצלה שנים בארון והיא תמיד תרצה לשלוף שוב ושוב".
בנוסף לאחים לבית ספקטור, זכה בפרס גם "המלקט" של היזם אלעד בן-שושן. "המלקט" צמח מתוך משבר הקורונה, כאשר עשרות משקים חקלאיים ויצרני בוטיק נעזרו בו כדי להגיע ישירות לצרכנים בתקופת הסגרים. ובהמשך אלעד קידם את המיזם שלב אחד קדימה והקים מערכת שמאפשרת להזמין מתנה מותאמת אישית בלחיצת כפתור. "לא ציפיתי לזכות", אמר אלעד בהתרגשות כשקיבל את הפרס, "הופתעתי מאוד. אני שמח שהעשייה שלנו זכתה להערכה".
תחרות העסקים הקטנים יוצאת לדרך. הירשמו עכשיו ותנו לסיפור העסק שלכם להתחיל פרק חדש של צמיחה ותקווה. להרשמה לפרויקט לחצו כאן>>>
בשיתוף בנק הפועלים