ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך (ימינה) אישרה היום (ב') את המלצות הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת, לפיהן הכנסת תספוג את הפרש המס שבין רכב ממוצע שניתן לח"כ, לרכב יקר שנכפה על המאובטחים. הוחלט כי ההוראה על גילום המס, תהיה הוראה קבועה ולא הוראת שעה כפי שהיה עד כה.
המשמעות: יו"ר הכנסת מיקי לוי שמשתמש בג'יפ טויוטה לנד קרוזר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שמשתמש באאודי A8, שעלותם כ-2 מיליון שקל כל אחד, ימשיכו לשלם מס לפי שווי של סקודה סופרב לא משוריין שבו משתמשים שאר הח"כים - ושוויו 190 אלף שקל.
כל עובד במשק משלם מס בגין "שווי שימוש" ברכב הצמוד שניתן לו על ידי מקום העבודה. "שווי השימוש" הינו 2.48% מערך הרכב. את ההפרש תספוג כאמור הכנסת.
חשב הכנסת, חיים אבידר, התייחס לעניין רכבי השרד עליהם נוסעים יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה ואמר, כי הרכבים יקרים יותר בשני מרכיבים. מרכיב השריון, אשר בעניינו קבע היועמ"ש לממשלה שלא צריך למסות את העלות. בעניין מרכיב עלות הרכב, על מנת שהרכב יוכל לשאת את משקל ההגנות, נדרש רכב עם נפח מנוע גדול יותר.
עוד המליצה הוועדה לאשר מימון לינה במוצאי שבת לח"כים שמתגוררים לפחות 140 ק"מ מירושלים, שיגיעו לדיון ועדה של הכנסת שתתחיל ביום ראשון עד השעה 10:00 בבוקר, וחבר הכנסת יגיע לדיון, והשתתף בדיון החל מאותה שעה.
בעניין מימון לינת ח"כים בבתי מלון במוצאי שבת אמר החשב, כי נוכח ריבוי הדיונים בימי ראשון בבוקר, ומספר ח"כים שגרים רחוק וביקשו ללון במוצאי שבת בירושלים, הכנסת נדרשה לדון במימון. התנאי לקבלת המימון הוא שח"כ יהיה נוכח בדיון בשעה 10:00.
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שהתנגד להצעה, אמר: "אני מרגיש לא נוח עם גילום המס, נזכרתי בנאום של יו"ר הכנסת הנוכחי, שכח"כ באופוזיציה התנגד להצעה שהובאה בזמנו לוועדת הכספים בעניין רכבו של ראש הממשלה נתניהו".