עוד רבעון שיא לרפאל: צבר ההזמנות של החברה, שמייצרת את כיפת ברזל, הגיע לשיא של 60 מיליארד שקל. צבר ההזמנות, שיסופק בארבע השנים הבאות, גדל מתחילת השנה ב-7.6 מיליארד שקל. היקף ההזמנות ברבעון השלישי עמד על 5.2 מיליארד שקל, לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 9%.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-189 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון ב-2023. החברה רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024 רווח נקי של 553 מיליון שקל, לעומת 119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
המכירות ברבעון הסתכמו ב-4.5 מיליארד שקל – עלייה של 36% לעומת התקופה המקבילה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו המכירות ב-12.4 מיליארד שקל, בהשוואה ל-9.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 31%. 56% מהמכירות היו עבור צה"ל, אירופה ואסיה תפסו נתח של 19% מהמכירות כל אחת, ואילו המכירות לארה"ב היוו נתח של 5% בלבד. המכירות לאוסטרליה היו זניחות – 3 מיליון שקל בלבד.
"העלייה ברווחיות נובעת מהעלייה בהיקף הפעילות והאפקטיביות של החברה", אמר מנכ"ל רפאל יואב תורגמן בשיחה עם ynet. "קלטנו השנה 1,800 עובדים חדשים, גידול של 10% במצבת כוח האדם, לצד שיפור היעילות".
לשאלה מה יקרה להיקף הפעילות אם המלחמה בצפון ובעזה תיגמר, השיב תורגמן: "הזמנות במערכות ביטחון הן ארוכות שנים ונועדו לבניית יכולות. ברור שהמלחמה מאיצה את קצב ההזמנות, אבל אחר כך יש הליך הצטיידות לחידוש מלאים. מערכת מגן אור תהיה מוכנה לפעילות מבצעית בשנה הבאה".
יו"ר רפאל יובל שטייניץ אמר לאחר פרסום הדוח: "איתנותה הפיננסית של החברה הבאה לידי ביטוי בדוחות הכספיים המצוינים. לפני כחודש קיבלנו ממשרד הביטחון הזמנה המרחיבה את ההצטיידות במערכת מגן אור, שתיפרס בעוד כשנה ותשנה משמעותית את תפיסת ההגנה של ישראל".