עוד רבעון שיא לרפאל: צבר ההזמנות של החברה, שמייצרת את כיפת ברזל, הגיע לשיא של 60 מיליארד שקל. צבר ההזמנות, שיסופק בארבע השנים הבאות, גדל מתחילת השנה ‏ב-7.6 מיליארד שקל.‏ היקף ההזמנות ברבעון השלישי עמד על 5.2 מיליארד שקל, לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ‏אשתקד – גידול של 9%.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-189 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון ב-2023. החברה רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024 רווח נקי של 553 מיליון שקל, ‏לעומת 119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.‏
1 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל של רפאל
(צילום: שאול גולן)
המכירות ברבעון הסתכמו ב-4.5 מיליארד שקל – עלייה של 36% לעומת התקופה המקבילה. בתשעת ‏החודשים הראשונים של השנה הסתכמו המכירות ב-12.4 מיליארד שקל, בהשוואה ל-9.4 מיליארד שקל בתקופה ‏המקבילה אשתקד – גידול של 31%.‏ ‏56% מהמכירות היו עבור צה"ל, אירופה ואסיה תפסו נתח של 19% מהמכירות כל אחת, ואילו המכירות לארה"ב היוו נתח של 5% בלבד. המכירות ‏לאוסטרליה היו זניחות – 3 מיליון שקל בלבד.‏
"העלייה ברווחיות נובעת מהעלייה בהיקף הפעילות והאפקטיביות של החברה", אמר מנכ"ל רפאל יואב ‏תורגמן בשיחה עם ‏ynet‏. "קלטנו השנה 1,800 עובדים חדשים, גידול של 10% במצבת כוח האדם, לצד ‏שיפור היעילות".‏
לשאלה מה יקרה להיקף הפעילות אם המלחמה בצפון ובעזה תיגמר, השיב תורגמן: "הזמנות במערכות ‏ביטחון הן ארוכות שנים ונועדו לבניית יכולות. ברור שהמלחמה מאיצה את קצב ההזמנות, אבל אחר כך יש ‏הליך הצטיידות לחידוש מלאים. מערכת מגן אור תהיה מוכנה לפעילות מבצעית בשנה הבאה".‏
יו"ר רפאל יובל שטייניץ אמר לאחר פרסום הדוח: "איתנותה הפיננסית של החברה הבאה לידי ביטוי בדוחות הכספיים ‏המצוינים. ‏לפני כחודש קיבלנו ממשרד הביטחון הזמנה המרחיבה ‏את ההצטיידות במערכת מגן אור, שתיפרס בעוד כשנה ותשנה משמעותית את תפיסת ההגנה של ישראל‏".‏