אם חשבתם שרק בישראל מחירי שכר הדירה השתגעו, אז בארצות הברית המצב זהה, אם לא גרוע מכך. על פי מדד השכירויות הלאומי (The Zumper National Rent Index), המחיר החודשי החציוני לשכירת דירת חדר טיפס ב-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ורשם שיא של כל הזמנים - 1,450 דולר.
כצפוי, ניו יורק נמצאת במקום הראשון ברשימה עם 3,780 דולר לחודש. מדובר בעלייה אסטרונומית של 41% בהשוואה לשנה שעברה, ושל 5% מהחודש שעבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ניו יורק, סן פרנסיסקו, סן דייגו
ניו יורק, סן פרנסיסקו, סן דייגו
ניו יורק, סן פרנסיסקו, סן דייגו
(צילומים: shutterstock, corcoran)
גם סן פרנסיסקו במגמת התייקרות משמעותית, ומתקרבת למחירי השכירויות של לפני תקופת הקורונה - 3,100 דולר לדירת חדר אחד, קפיצה של 14% מלפני שנה, והמחיר הגבוה ביותר מזה שנתיים.
כאמור, הסיבה המרכזית לעליית המחירים היא החזרה לשגרה אחרי הקורונה, כאשר בשיא המגפה אנשים עזבו את הערים הגדולות והשאירו דירות רבות מיותמות, מה שגרם לירידת מחירים משמעותית. בנוסף, העלאת הריבית בארה"ב, שמתורגמת לכך שלאנשים קשה לקנות בתים לכן הם מעדיפים לשכור דירות "יוצרת ביקוש נוסף לשכירויות", נכתב בדוח של Zumper.
אבל לא רק בערים הגדולות הביקוש לשכירויות נמצא בשחקים, גם בשווקים עם יוקר מחיה נמוך יותר, כמו טנסי וצפון קרוליינה, המצב דומה. כך למשל, שכירות של דירת חדר בגרינסבורו, צפון קרוליינה, זינקה ב-31% לעומת יולי 2021, וב-6% לעומת החודש הקודם. המחירים בנאשוויל קפצו ב-37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

640 דולר בלבד באקרון

6 מתוך 10 הערים היקרות ביותר לשכירת דירת חדר בארה"ב נמצאות בקליפורניה: בנוסף לסן פרנסיסקו, סן חוזה (2,710 דולר), סן דייגו (2,430 דולר), לוס אנג'לס (2,400 דולר), אוקלנד (2,200 דולר) וסנטה אנה (2,070 דולר).
מנגד, הערים הזולות ביותר לשכור בהן דירת חדר הן אקרון, אוהיו (640 דולר), ויצ'יטה, טקסס (700 דולר) ולובבוק, טקסס (700 דולר), שהן היחידות בהן דמי השכירות נמוכים מממוצע תשלומי הרכב החודשיים.
בנוסף, יש ערים בהן דווקא מחירי השכירויות ירדו לעומת חודש יוני: דירת חדר בלרדו, טקסס, תעלה לכם לחודש 840 דולר, ירידה של 5.5%. בסירקיוז, ניו יורק, תוכלו לשכור אותה דירה ב-880 דולר (ירידה של 5.4%). דירת חדר בלקסינגטון, קנטאקי, תעלה 760 דולר (ירידה של 5%), ואילו בצ'נדלר, אריזונה, השכירות היא אמנם 1,490 דולר, אבל מדובר בירידה של 4% לעומת יוני.