רשת Bath and Body Works הפסיקה למכור נר שעוטר בעיצוב שרבים ברשת השוו לכיסוי ראש של הקו קלוקס קלאן, כך פורסם ב-CNN. תווית הנר, שנקראה "Snowed In", עוטרה בפתית שלג מסוגנן, אולם רבים ברשתות החברתיות השוו אותו לברדסים הלבנים ולגלימות שלובשים חברי הקלאן.
לפי המרכז למשפט דרומי ועוני (Southern Poverty Law Center), הקו קלוקס קלאן הוא אחד מארגוני השנאה הוותיקים והמפורסמים ביותר בארה"ב. הליגה נגד השמצה (Anti-Defamation League) טוענת כי עצם הדימוי הוויזואלי של כיסוי הראש של הקלאן הפך לסמל שנאה.
הנר הוסר מאתר האינטרנט ומחנויות Bath and Body Works, והחברה אמרה ל-CNN בהצהרה כי העיצוב נעשה באופן תמים ולא מכוון.
"ב-Bath and Body Works אנו קשובים לצוותים וללקוחות שלנו ומחויבים לתקן כל טעות שאנו עושים – אפילו כאלה שאינן מכוונות כמו זו", אמר דובר החברה. "אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע ופועלים במהירות להסרת פריט זה – ומעריכים מחדש את תהליכי העבודה שלנו בעתיד".
על פי אחד האנליסטים, קולקציית הנרות הריחניים לחגים מהווים כמעט 40% מהמכירות השנתיות של Bath and Body Works.
מגיבים באתר רדיט (Reddit) כינו את העיצוב המקורי "klandle" או "Klan Krismas Kandle", ברמיזה אל ראשי התיבות המפורסמים של הקו קוקס קלאן (KKK). כמה אנשים שניסו להזמין את הנר לאחר שהפרשה התפוצצה בסוף השבוע שעבר אמרו ברשתות החברתיות כי הזמנותיהם בוטלו.
עם זאת, הנר שבוטל צץ באתר איביי (eBay), כאשר אדם אחד ניסה למכור אותו תמורת 350 דולר. מדיניות האתר אוסרת על רישומים הכוללים מונחים או שפה גזענית, אך הנר יישאר ב-eBay מכיוון שהוא אינו גזעני באופן מפורש.
"מדיניות eBay אוסרת על רישומים הכוללים מונחים או שפה גזענית", אמר דובר החברה. "כל פריט המשווק תוך שימוש בשפה גזענית ייחסם או יוסר".
במרוצת השנים, כמה חברות השיקו ליינים ומוצרים שעוררו מחלוקת בשל רמזים גזעניים או פשיסטיים. ב-2018, למשל, ספגה חברת האופנה H&M ביקורת חריפה על פרסום תמונה של ילד שחור עם סווטשירט שעליו הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל". הפרשה הובילה לסגירת חנויות החברה בדרום אפריקה ולירידה של כ-4% במכירות הרבעוניות.
ב-2019, גוצ'י משכה מהשוק סוודר שחור עם צווארון גבוה שכיסה את חלקו התחתון של הפנים. הצווארון היה מעוטר בפה אדום גדול עם שפתיים עבות - מאפיין שנחשב סטריאוטיפ גזעני של אנשים שחורים. הפרשה הובילה לירידה של כ-2% במכירות ברבעון העוקב, והחברה נאלצה להתנצל והתחייבה להגביר את המאמצים לגיוון ולרגישות תרבותית בתהליכי העיצוב והשיווק שלה.