רשת ‏Bath and Body Works‏ הפסיקה למכור נר שעוטר בעיצוב שרבים ברשת השוו לכיסוי ראש של ‏‏הקו קלוקס קלאן, כך פורסם ב-CNN.‏ תווית הנר, שנקראה "‏Snowed In‏", עוטרה בפתית שלג מסוגנן, אולם רבים ברשתות החברתיות השוו ‏‏אותו לברדסים הלבנים ולגלימות שלובשים חברי הקלאן.
לפי המרכז למשפט דרומי ועוני (‏Southern Poverty Law Center‏), הקו קלוקס קלאן הוא אחד מארגוני השנאה הוותיקים ‏‏והמפורסמים ביותר בארה"ב. הליגה ‏‏נגד השמצה (‏Anti-Defamation League‏) טוענת כי עצם הדימוי הוויזואלי של כיסוי הראש של הקלאן הפך לסמל ‏‏שנאה.‏
2 צפייה בגלריה
הנר שהוסר מהקולקציה
הנר שהוסר מהקולקציה
הנר שהוסר מהקולקציה
(קרדיט: Bath & Body Works, Inc)
הנר הוסר מאתר האינטרנט ומחנויות ‏Bath and Body Works‏, והחברה אמרה ל-‏CNN‏ בהצהרה כי העיצוב ‏‏נעשה באופן תמים ולא מכוון. ‏
"ב-‏Bath and Body Works‏ אנו קשובים לצוותים וללקוחות שלנו ומחויבים לתקן כל טעות שאנו ‏‏עושים – אפילו כאלה שאינן מכוונות כמו זו", אמר דובר החברה. "אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע ופועלים ‏במהירות ‏להסרת פריט זה – ומעריכים מחדש את תהליכי העבודה שלנו בעתיד".‏
על פי אחד האנליסטים, קולקציית הנרות הריחניים לחגים מהווים כמעט 40% מהמכירות השנתיות של Bath and Body Works.
מגיבים באתר רדיט (‏Reddit‏) כינו את העיצוב המקורי "‏klandle‏" או "‏Klan Krismas Kandle‏", ברמיזה אל ‏ראשי התיבות המפורסמים של הקו קוקס קלאן (‏KKK‏). כמה אנשים שניסו להזמין את הנר לאחר שהפרשה ‏התפוצצה בסוף השבוע שעבר אמרו ברשתות החברתיות כי הזמנותיהם בוטלו.‏
עם זאת, הנר שבוטל צץ באתר איביי (‏eBay‏), כאשר אדם אחד ניסה למכור אותו תמורת 350 דולר. ‏מדיניות האתר אוסרת על רישומים הכוללים מונחים או שפה גזענית, אך הנר יישאר ב-‏eBay‏ מכיוון שהוא ‏אינו גזעני באופן מפורש.‏
‏"מדיניות ‏eBay‏ אוסרת על רישומים הכוללים מונחים או שפה גזענית", אמר דובר החברה. "כל פריט ‏המשווק תוך שימוש בשפה גזענית ייחסם או יוסר".‏
2 צפייה בגלריה
חברי קו-קלוקס-קלאן במסכות הלבנות, 1939
חברי קו-קלוקס-קלאן במסכות הלבנות, 1939
חברי קו קלוקס קלאן בגלימות וכיסויי הראש הלבנים, 1939
(צילום: AP)
במרוצת השנים, כמה חברות השיקו ליינים ומוצרים שעוררו מחלוקת בשל רמזים גזעניים או פשיסטיים. ב-‏‏2018, למשל, ספגה חברת האופנה H&M ביקורת חריפה על פרסום תמונה של ילד שחור עם סווטשירט שעליו ‏הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל". הפרשה הובילה לסגירת חנויות החברה בדרום אפריקה ולירידה של כ-‏‏4% במכירות הרבעוניות.
ב-2019, גוצ'י משכה מהשוק סוודר שחור עם צווארון גבוה שכיסה את חלקו ‏התחתון של הפנים. הצווארון היה מעוטר בפה אדום גדול עם שפתיים עבות - מאפיין שנחשב סטריאוטיפ ‏גזעני של אנשים שחורים. הפרשה הובילה לירידה של כ-2% במכירות ברבעון העוקב, והחברה נאלצה ‏להתנצל והתחייבה להגביר את המאמצים לגיוון ולרגישות תרבותית בתהליכי העיצוב והשיווק שלה.‏