דווקא ביום הכי משמעותי בחודש, שבו מאות אלפי ישראלים אמורים לקבל את משכורתם, התגלתה תקלה בהעברת הזיכויים מבנק הפועלים לחשבונות בבנקים אחרים באמצעות מס"ב (מרכז סליקה בנקאי).
מבנק הפועלים נמסר: "בשל טעות אנוש, שנבדקת על ידי חברת מס"ב, לא הועבר במהלך הלילה קובץ הזיכויים של ההעברות הבנקאיות שבוצעו מבנק הפועלים לחשבונות של בנקים אחרים. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית ופועלים לתיקון התקלה בהקדם". במס"ב טענו: "אנחנו מקווים לתקן את התקלה בתוך שעות עוד היום".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בנק הפועלים
בנק הפועלים
בנק הפועלים
(צילום: אביב גוטליב)
מדובר כאמור במועד שבו משולמות משכורות במקומות עבודה רבים, וכמו כן ביממה שלאחר סוף השבוע של חג העצמאות כאשר על פי ההערכות בוצע מספר גדול מהרגיל של פעולות בנקאיות.
לדברי מס"ב, שלמעשה מפעילה את התשתית הלאומית להעברות תשלומים במשק הישראלי, ונמצאת בבעלות הבנקים לאומי, פועלים, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומי, מי שלא קיבל את השכר, יוכל ככל הנראה לראות מחר את ההעברות הבנקאיות שעוכבו.
העיכוב במשכורות עלול להכניס חלק מהלקוחות לחריגה בחשבון שעלולה לגרור גם עלויות נוספות שייתכן ויגררו בקשות לפיצוי. בנוסף יש לציין כי על-פי החוק, שכר עבודה או חלק משכר שלא שולם עד היום התשיעי שלאחר המועד לתשלום השכר, הוא שכר שנחשב "מולן". באופן עקרוני, אם שכר העבודה לא שולם לעובד עד יום זה, הוא יכול לתבוע פיצויים. תשלום השכר ב-10 לחודש, ייחשב כהלנת שכר של 10 ימים. עם זאת, במקרים שבהם קרתה טעות שאינה נשלטת על ידי המעסיק, ייתכן שבתי המשפט יקבלו את עמדתו.