פרסום ראשון: חברת "סודות המזרח" אשר ייבאה ושיווקה את המוצר תה טיבטי לצורך הרזיה ואשר עוסקת מזה כ-20 שנה בייצור ושיווק תוספי תזונה, פנתה היום לבית המשפט המחוזי מרכז לאחר שצברה חובות של כ-11 מיליון שקל.
החברה הגישה באמצעות עו"ד אביחי ורדי בקשה לצו פתיחת הליכים לאחר שנכתב כי הלכה למעשה החברה הפסיקה את פעילותה. מהבקשה עולה כי לחברה יש חוב לבנק הפועלים בסך של כ-4 מיליון שקל, חוב של כ-1.7 מיליון לרשויות המע"מ, חובות לספקים המוערכים במעל למיליון שקל וכן חוב כספי בסך של כ-5 מיליון שקל בשל פסק דין בתביעה ייצוגית נגד החברה.
1 צפייה בגלריה
"בעליון פסק הדין המקורי אומנם השתנה אבל זה כבר היה מאוחד מידי לחברה"
"בעליון פסק הדין המקורי אומנם השתנה אבל זה כבר היה מאוחד מידי לחברה"
"בעליון פסק הדין המקורי אומנם השתנה אבל זה כבר היה מאוחד מידי לחברה"
(צילום: shutterstock)
כמו כן לחברה יש חובות לעובדים של כמשכורת אחת, הודעה מוקדמת ודמי הבראה. במסגרת הבקשה נטען כי בשנת 2014 הוגשה נגד החברה תובענה ייצוגית ובשנת 2020 ניתן פסק דין נגד החברה אשר לפיו היא חויבה בסך מצטבר של כ-57 מיליון שקל. זאת לאחר שבית המשפט קבע כי התביעות הייצוגיות של אלו שרכשו את המוצר התה הטיבטי במטרה לרזות עמדו בנטל המוטל עליהן להוכיח כי נגרמה הטעיה בפועל אשר השפיעה על ציבור הלקוחות.
החברה טוענת בבקשת צו פתיחת ההליכים שהגישה כי פסק הדין הגיע לידיעת כלל לקוחות החברה, ספקי החברה ואף למערכת הבנקאית ומאז למעשה החלה התדרדרות של החברה באופן משמעותי. "המערכת הבנקאית הייתה מוטרדת בשל החוב הכספי הדרמטי והחלה להקשות על צורכי האשראי של החברה וגם הספקים דרשו תשלום במזומן ו/או הקטינו את האשראי".
עוד מציינת החברה כי הגישה ערעור לבית המשפט העליון וניתן פסק דין המשנה את פסק הדין המקורי באופן משמעותי. החברה טוענת כי למרות שפסק הדין נגדה שונה מאוד, היא לא הצליחה לשקם את מצבה הכספי ונאלצה להודיע על סיום פעילותה. עוד נטען כי היום החברה אינה מסוגלת לשלם לספקים ולפעילות השוטפת ולמעשה החברה הינה בחדלות פירעון. לבקשה צורף תצהיר של מנכ"ל החברה, איציק סער. לחברה כ-15 עובדים ובעבר העסיקה 30.
עו"ד אביחי ורדי, בא כוח החברה, מסר בתגובה כי "פסק הדין במחוזי שניתן למעשה לא איפשר לחברה לעבוד בשל חוסר אמון של ספקים של המערכת הבנקאית, בעליון פסק הדין המקורי אומנם השתנה אבל זה כבר היה מאוחד מידי לחברה".