משרד הכלכלה הזהיר היום (ג') מפני תחפושות שאינן עומדות בתקן ונמצאו "ברמת סיכון גבוהה", אחרי בדיקות שערכו מפקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין התחפושות: סט קשת בת הים הקטנה המיוצר בסין על ידי AP, ברקוד: 972000359885, דגם: MO 35988, שמייבאת חברת מקס סטוק. בפריט יש סכנת דליקות גבוהה, בשל "חריגה בקצב התפשטות להבה בצמה הצבעונית המצורפת לקשת: 6 שניות, כשהדרישה בתקן - לא יבער מעל 2 שניות".
1 צפייה בגלריה
תחפושות מסוכנות
תחפושות מסוכנות
כמה מהתחפושות שנבדקו במשרד הכלכלה ושאינן עומדות בתקן
(צילום: משרד הכלכלה)
פאה בצבעי חד קרן ברקוד: 6888861874015, יבואן: סטאר טויס יבוא ושיווק בע"מ, ארץ ייצור: סין, יצרן: TEMCO TOYS. גם פה יש חריגה בקצב התפשטות הלהבה בפאה - 4 שניות.
תחפושת כלבלב של היצרן ROBIES שמייבאת חברת קליבר צעצועים, המיוצרת בסין, ברקוד: 883028232543, דגם: 510344. בתחפושת זו ישנה סכנת חנק עקב הפרדות חלק קטן מהתחפושת (כפתורי העיניים קלים להסרה).
אקדח עם נרתיק וחגורה ללא סימון על גבי האריזה, תוצרת סין של היבואן: "בי מגניב". נמצא כי יש בו סיכון כימי – תכולת פתאלטים מסוג DEHP בנרתיק האקדח מעל 1.8% (דרישה מקסימלית בתקן 0.1%). פתאלטים הם חומרים כימיים המסוכנים לבריאות הילדים.
זוג נרתיקים יהלום דגם MO41858, ברקוד 9720000418582, דגם MO 41858, של היצרן AP מסין והיבואן מקס סטוק. גם בפריט זה נמצא סיכון כימי – חריגה בנדידת היסוד "כרום תלת ערכי" בכפתור מתכת כסוף (פי 1.5 מדרישות התקן). ריכוזים גבוהים של כרום תלת ערכי עלולים לגרום לתגובות אלרגיות קשות במגע עם העור.
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, הדגיש כי "בהכנת תחפושות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים (נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות מחומרים דליקים) וכן להימנע משימוש בחומרים רעילים (דבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים 'רעל'). יש להרחיק את אריזת התחפושת מהישג ידם של ילדים מחשש לחנק. אין להשתמש ברכיבים קטנים שניתן להסירם, צעיפים, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים, או כל תוספת לתחפושת אשר עלולה לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד. מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים, צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מהראש ומגוף הילדים בעת מצב חירום.
"יש להקפיד על ביצוע הוראות היצרן, לרבות הוראות כביסה נכונה, על מנת לא לפגוע בתכונות מעכבי הבערה בבד. יש להקפיד על שימוש תואם גיל בהתאם להוראות היצרן. חל איסור לתת לילדים מתחת גיל 14 להשתמש בתרסיסים המסופקים באריזות לחץ (אירוסולים) ובאביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.
"איפור פנים לילדים - בנוסף לעמידה בדרישות התקן הרשמי לעיל, המוצר חייב ברישיון תמרוקים של משרד הבריאות (מסומן על גבי האריזה). על פי חוק התקנים, חלה החובה על כל יצרן/ יבואן/ משווק/ ספק/ מוכר לעמוד בהוראות התקן הרשמי החל על כל התחפושות, הצעצועים ואביזרי הפורים המיועדים לשימוש ילדים. מינהל התקינה במשרד הכלכלה מבצע בדיקות יזומות בשווקים ומי שנמצא כי אינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".