חברת ג'יימס ריצ'רדסון היינמן זכתה במכרז להפעלת חנויות דיוטי פרי פטורות ממכס במעבר גבול בגין באילת עם מצרים ובמעבר גבול נהר הירדן במסגרת הזכייה במכרז, תפעיל ג'יימס ריצ'רדסון את החנויות במעברי הגבול לתקופה של חמש שנים, עם אופציה נוספת להארכת החוזה בעוד שלוש שנים. יש לציין כי ריצ'רדסון זכתה מחדש במכרז היות וכבר הפעילה את החנויות במעברי הגבול.
סך שטח שתי החנויות בשני מעברי הגבול הוא כ-580 מ"ר. תנאי המכרז החדש מאפשרים לזוכה להכפיל את שטח חנות הדיוטי פרי במסוף בגין.
1 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר גבול בגין
(צילום: מאיר אוחיון)
משפחת פאליק, בעלת תאגיד "אמריקן דיוטי פרי", שמפעיל את רשת חנויות הדיוטי פרי הגדולה בארצות הברית, ובעלת אתר האונליין לממכר אלכוהול "פנקו", ניסתה להיכנס גם לתחום הדיוטי פרי בארץ והגישה הצעה במכרז להפעלת החנויות במעברי הגבול. במקביל, היא עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לפסול את ריצ'רדסון היינמן שהתמודדה במכרז בטענה כי לפני עשור הורשעה בגין תיאום מכרזים. העתירה של פלאק נדחתה.
מסוף הגבול בגין, שנמצא כ-10 ק"מ דרומית לאילת, מציין את נקודת הגבול הדרומית ביותר במדינת ישראל, אשר דרכה עוברים את הגבול לסיני. המסוף פתוח 24 שעות ביממה, כל ימות השבוע. מסוף הגבול נהר הירדן, שנמצא כ-10 ק"מ מזרחית לבין שאן, משמש כנקודת מעבר תיירים וסחורות לירדן. המסוף פתוח בכל ימות השבוע משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות.
ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי נמצאת מאז תחילת 2004 בבעלות מלאה של חברת היינמן הגרמנית, לאחר שמשפחת ריצ'רדסון מכרה לה את חלקה. כיום היא מפעיל חנויות בטרמינל 3 בנתב"ג, בטרמינל 1, חנויות בקצה שרוולי העלייה למטוסים, חנות ליוצאים מטרקלין הטיסות הפרטיות ודראג סטור במתחם שחקים. בנוסף לחנויות במעברי הגבול, לחברה גם חנות דיוטי פרי בנמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון בכניסה לאילת. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים.
מג'יימס ריצ'רדסון היינמן נמסר כי: "במהלך 12 השנים האחרונות מפעילה ג'יי אר היינמן את חנויות הדיוטי פרי במעברי הגבול לסיני ולירדן. ניסיונה הרב של החברה בתחומי הקמעונאות והפעלת חנויות פטורות ממכס, מעניקים לה את כל הידע והמקצועיות, להמשך הפעלתן של החנויות במעברי הגבול. אנו נפעל לחוויית קנייה משופרת, להרחבת מגוון המוצרים ואף לשירות קנייה ושמירת מוצרים במקום, בדומה לשירות זה בנתב"ג".