בשיתוף בנק הפועלים
המנטורים מגיעים למלקט
(צילום: ירון שרון, עריכה: עמית ברקוביץ, בימוי: יעל לינזן )
לאחר שלוש שנים שבהן בנה את העסק בשתי ידיו, "המלקט" נמצא בפני קפיצת מדרגה: פלטפורמה שתאפשר להתאים מתנה אישית לכל עובד ומתאימה לארגונים גדולים. אלעד בן־שושן הקים את "המלקט" בתקופת הקורונה, במטרה לחבר בצורה דיגיטלית בין יצרנים לבין הלקוחות. הצינור, שנוצר מתוך עזרה לחבר, איפשר לעסקים קטנים להימנע מקריסה. "היום אנחנו בית ליותר מ־60 יצרני בוטיק ישראליים. המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה בארץ וכוללות יותר מ־400 מוצרים", מסביר אלעד.
"המלקט" מתמקד בשני קהלי יעד: לקוחות פרטיים ועסקיים. דרך האתר ניתן להרכיב מתנה עשירה שכוללת יין, בירות, שמן זית, שוקולדים, ממרחים, דבש ועוד – כולם מתוצרת ישראלית. אלעד מחבר בין יצרני הבוטיק לבין הלקוחות ושואף שהעסק יתרחב ויפעל בצורה חדשנית שתספק ללקוחות חוויה משמעותית. מבחינת הקהל העסקי בן־שושן מבקש "לשנות את עולם המתנות לעובדים", כדבריו.
2 צפייה בגלריה
עם אורנית צמח. "למצוא רגעים במחזור החיים של העובד"
עם אורנית צמח. "למצוא רגעים במחזור החיים של העובד"
עם אורנית צמח. "למצוא רגעים במחזור החיים של העובד"
(צילום: יאיר שגיא)
"השלב הבא מבחינת העסק הוא מתנה מותאמת אישית בעזרת מערכת דיגיטלית משולבת דאטה, שתדע להכיר את העובדים טוב יותר ולדעת להתאים את המתנה לצורך והרצון האמיתי של העובד", הוא מסביר. איך נערכים כעסק לצמיחה משמעותית כזו ואילו טיפים פיננסיים ושיווקיים חשוב להכיר? אורנית צמח, ראש תחום פעילות עסקית ב־google ישראל ועדנה ברלינר, מנהלת סניף הרצליה בבנק הפועלים הגיעו לבית העסק במסגרת תחרות עסקים קטנים 14 כדי לתת עצות מניסיונן.

להגיע לקהל מדויק

"אנחנו מתמודדים עם נושא הפרסום הממומן ויש הרבה תחרות על כל קליק", אומר בן־שושן לאורנית צמח, ראש תחום פעילות עסקית ב־google, "איך לדעתך אנחנו יכולים לעשות קמפיינים טובים יותר ולשפר את אחוזי ההמרה שלנו?"
אורנית: "הדבר הכי יפה בחיפוש, שזה המקום היחיד בעולם השיווק שהצרכן בא אלינו ומחפש בצורה אקטיבית. הקהל מגיע אלייך עם כוונה והמודעה צריכה לענות על הצורך שלו. ברגע שמגיעים לפעילות השיווקית בראייה כזו — זה משנה הכל. כדי להעלות את יחס ההמרה (היחס בין מספר האנשים שנכנסו לאתר לבין אלו שרכשו בפועל) צריך להגיע לקהל שהכי רלוונטי לנו ולהביא לו הצעת הערך שהכי נכונה לו ברגע המסוים: אדם שמחפש מתנות למשפחה, אדם שמחפש מארזים — לא להתפזר, לגעת בדיוק במי שמחפש אותך. חשיבה כזו תיתן לך החזר השקעה גבוה ולקוחות מרוצים – הם חיפשו משהו ונתת להם פתרון".
2 צפייה בגלריה
עדנה ברלינר ואלעד בן־שושן. "לחשוב על פער של הון חוזר"
עדנה ברלינר ואלעד בן־שושן. "לחשוב על פער של הון חוזר"
עדנה ברלינר ואלעד בן־שושן. "לחשוב על פער של הון חוזר"
(צילום: יאיר שגיא)
אלעד סיפר לאורנית צמח על המיזם החדש: מתנות מותאמות באופן אישי לכל עובד, וביקש לדעת כיצד יוכל למצוא שותפים שיילכו יחד איתו למסע הזה.
אורנית: "המיזם החדש נשמע לי כמו כיוון מעניין ואני חושבת שלגעת ב־Magic Moments האלו, שהם מעבר לרגעים הרגילים של ימי הולדת וימי נישואים, ולמצוא רגעים כאלה במחזור החיים של העובד – יכול להביא ערך מוסף גם לעובד וגם לארגון. הדרך להגיע לארגונים כאלה יכולה להיות דרך המחשה של מה שאתה יודע לתת: לשלוח למנהלים הבכירים ומנהלי משאבי האנוש, את 'רגעי הקסם' שאתה מציע לעובדים שלהם. כך הם יעברו את החוויה הזו, בהפתעה, ברגע שהם לא ציפו לה. זה משהו שיכול לעורר אצלם הרבה רגש, כשתבוא לפרזנטציות להמחיש איך נראה האתר וכמה תהליך ההזמנה פשוט וקל – זאת תהיה דרך טובה להגיע לארגונים".

תמונות או סרטונים?

המיזם שעומד לצאת לדרך דורש הפצה ושיווק לקהלי היעד הרלוונטיים. בן־שושן ביקש לדעת אילו פעולות שיווקיות בזירה הדיגיטלית מומלץ לעשות כדי לקדם את המיזם?
אורנית ממליצה על סרטוני וידיאו קצרים ומסבירה: "אתה צריך להעביר את המסר באותנטיות, להעביר את המיזם ואת החוויה, ברגע עצמו, דרך סרטונים קצרים. לדוגמה, להכין סרטון של עובדים שמקבלים את החבילה בהפתעה, ברגע האמת. וידיאו מצליח להביא רגש ואת האמת של מה שאתה כעסק יודע לתת ואת המוצר המיוחד שלכם. הייתי מתמקדת בהמון רגעי וידיאו קצרים, שכל אחד פונה לחוויה אחרת, ואז תוכל לכסות את כל יריעת המסרים והמוצרים שיש לך להציע".

לצמוח בתבונה

אחת הסוגיות העומדות בפני העסק היא איך צולחים את קפיצת המדרגה. "אנחנו עתידים להתקשר עם חברה מאוד גדולה שיש לה אלפי עובדים, דבר שיאלץ אותנו להוציא הרבה מזומנים כדי לממן את כל העסקה בהתחלה. אשמח לדעת איך לגשת לזה בצורה הכי נכונה", משתף אלעד.
עדנה ברלינר, מנהלת סניף בנק הפועלים בהרצליה מפרגנת: "קודם כל זה יפה מאוד שאתה חושב על העתיד, ומתכונן לאתגרים המחכים לך בדרך. יש לנו כמה כלים שיכולים לסייע לעסקים שנמצאים בשלב שלך. למשל, כדאי לחשוב על פער של הון חוזר שנובע מתנאי התשלום שאתה עומד לסגור עם לקוחות גודלים כאלה. יכול להיות שאתה צריך לשקול מימון של הפער הזה".
בן־שושן מציין בפני עדנה את הנושא שמעסיק בעלי עסקים רבים: הריבית הדינמית. "איך את ממליצה להתמודד עם מצב השוק הנוכחי כעסק?"
עדנה ברלינר: "לראשונה מזה עשור אנחנו נמצאים בסביבת ריבית שעולה. חשוב מאוד לדעת בדיוק כמה עולים פתרונות המימון שמוצעים לך ומהי עלות הריבית, לחשב את זה לפי הנתונים של העסק ולהיות מודעים לכל הפרטים כדי לדעת בדיוק כמה נשלם בסופו של דבר".
עצה נוספת של עדנה בסיום השיחה היא להשתמש בכלים הדיגיטליים שהבנק מציע. "חשוב להגיד שלבנק יש אתר עסקי עם מידע שיכול לסייע. יש מגוון פתרונות עסקיים כמו הגנות מטבע. ניתן להעביר משכורות בלחיצת כפתור ופעולות נוספות שחשוב להכיר ומסייעות ביום־יום".
בשיתוף בנק הפועלים