הניסיונות של בנק ישראל להחליש את השקל הישראלי אל מול המטבעות הזרים, ובראשם הדולר, לא מביאים לתוצאות המקוות, לטובת התעשייה והיצואנים בארץ.
היום (ב') חודשה הירידה בשער הדולר, שהגיע כבר ל-3.2050 שקל. זאת, לאחר שנותר ללא שינוי ביום שישי על שער של 3.2110 שקל. בצהרים היום הדולר נחלש עוד והתקרב שוב ל-3.20 שקל, רף שבנק ישראל מנע לרדת ממנו בשבועות האחרונים. לבסוף שערו היציג נקבע על 3.2060 שקל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
מאז חודש ינואר השנה, כאשר הדולר ירד לשפל בשער של 3.11 שקל ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הכריז כי הבנק ירכוש השנה 30 מיליארד דולר בשוק המט"ח, ממשיך בנק ישראל בניסיונות להעלות את שער הדולר. תחילה אמנם זינק הדולר עד לשער של 3.34 שקל, אולם בחודשים האחרונים שב לרמות של 3.20 עד 3.25 שקל.
בימים האחרונים ניסה בנק ישראל שוב לתמוך בדולר ורכש כחצי מיליארד דולר בשוק המט"ח, אולם לאחר יומיים של התאוששות בשער, עד ל-3.25 שקל בעת המסחר בשוק המט"ח, שב הדולר לרדת והיום, כאמור הוא נסחר עתה סביב 3.205 שקל. בנק ישראל מתערב היום, לפי שעה, במסחר במט"ח.
בין הסיבות לירידת שער הדולר: השקל החזק שנובע מהמצב הכלכלי המשתפר בישראל, עם היציאה מגל הקורונה הרביעי, לצד מיעוט של רכישת דולרים בישראל, בין השאר גם בשל סיום עונת יציאות הישראלים לחו"ל ומשבר הסחר העולמי, שמונע רכישות גדולות של סחורות ומוצרים בחו"ל.
ירידת השער מיטיבה כמובן עם מי שיוצאים לחו"ל בימים אלה או רוכשים ומשלמים כבר עכשיו על כרטיסי טיסה, חדרים בבתי מלון, מכונית שכורה ובילויים בחו"ל לתקופות חנוכה וחג המולד.
פורסם לראשונה: 14:55, 25.10.21