טוב כפול שלוש

קבוצת סופרין גאה בשלושה מיזמי שיפוץ: בית תומך לנוער להטב"י, דירה בבית הילד בתל אביב ומועדון מורשת השואה בבת ים
כחלק מפרויקט ההתנדבות השנתי של חברת קבוצת הייזום והבנייה סופרין אחזקות, השלימו עובדי החברה ומנהליה שיפוצים בשלושה מוקדים שונים לרווחת הקהילה:
1. למען הנוער הלהט"בי
מרכז "אבני דרך" בגוש דן הוא בית תומך לנערים ונערות להט"בים, חסרי עורף משפחתי. הם זוכים בבית לליווי רגשי ומעשי 24/7 מצוות קבוע, הכולל עובדת סוציאלית, חונכים, מדריכים ואם בית. המסגרת בפיקוח ומימון של משרד הרווחה ומופעלת על ידי העמותות אותות ובית דרור. 14 עובדי מחלקות המכירות והפרויקטים בקבוצת סופרין הגיעו לבית כדי לבצע שיפוצים כלליים ומתיחת פנים של הקומה הראשונה, על־פי עיצוב ותכנון של מעצבת הפנים דולי דויטשר מ־SocialEyes. העבודות כללו את המבואה, הסלון והמטבח, ונמשכו מהבוקר עד הצהריים, בסיוע המדריכים ובני הנוער במקום.
"מגיעים אלינו צעירים מכל הארץ שהקשר שלהם עם המשפחה רופף או לא יציב, וכאן הם זוכים לביטחון, יציבות ומענה מלא לצורכיהם", אומר צחי אברהם, מנהל בית אבני דרך. "בני הנוער מתגוררים כאן כשנה וחצי, ואנו מלווים אותם בדרך לחיים עצמאיים. השיפוץ שביצעו עובדי סופרין גרם להתלהבות בקרב הצעירים, שזכו לבית נעים, מזמין וחם עם אווירה טובה".
5 צפייה בגלריה
משדרגים את חיי הילדים ב"בית הילד"
משדרגים את חיי הילדים ב"בית הילד"
משדרגים את חיי הילדים ב"בית הילד"
(צילום: סופרין)
2. למען ילדי הפנימייה
"בית הילד" היא פנימייה חינוכית־טיפולית בתל אביב, המשמשת כבית חם ואוהב לכ־50 ילדים ומתבגרים בני 9 עד 18, המגיעים ממשפחות עם מצוקות וקשיים שונים. עובדי מחלקות ההנדסה והכספים בקבוצת סופרין חברו לצוות המקום, ועבדו במשך מספר שעות בשיפוץ אחת מדירות הפנימייה, שכלל עיצוב ומתיחת פנים כללית לדירה.
3. למען ניצולי השואה
ביום התנדבות נוסף, ב"מועדון מורשת השואה" בבת ים, נרתמו שבעה מנהלי מחלקות בקבוצת סופרין לביצוע עבודות נגרות מגוונות לשיפור תנאי המועדון. בין היתר, שופצו ושודרגו פינות הישיבה בחצר המועדון ובחללים המרכזיים בתוכו.
5 צפייה בגלריה
משפצים את מועדון מורשת השואה
משפצים את מועדון מורשת השואה
משפצים את מועדון מורשת השואה
(צילום: סופרין)
אור רוגובסקי, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת סופרין, האמונה על פעילות ההתנדבות של החברה, סיפרה על התחושות בקרב המתנדבים: "אנו רואים בתוכנית ההתנדבות חשיבות גדולה ומשמעותית ביותר הן מבחינת הערכים הארגוניים שחרוטים על דגלנו, והן עבור העובדים, המגלים רצון ומוטיבציה להשתתף ולסייע לאוכלוסיות השונות. העובדים מצפים לימי ההתנדבות, ובסוף כל יום כזה הלב מתמלא בגאווה למראה התוצאה".
לדבריה, תוכנית ההתנדבות זוכה למשוב חיובי מאוד מצד העובדים ולשיתוף פעולה מלא.
"מעבר לסיוע ולתרומה אנו מרווחים ערך מוסף כארגון עבור העובדים שלנו במסר של נתינה, חמלה וסיוע לזולת, לצד גיבוש בין המערכים השונים בארגון ועבודה בצוות", היא מסכמת.

בודדים, אבל לא לבד

ראדקו התחדשות עירונית רתמה את עמותת "אח גדול" להצלת ציוד שמיש מבניין שנהרס, לטובת חיילים בודדים
הערך המרכזי בתפיסת העולם של חברת הנדל"ן ראדקו מקבוצת רפאלי כבר 25 שנה הוא המחויבות לפעול למען הקהילה במגוון דרכים, מאיתור ושינוע מחשבים תקולים, תיקונם ומסירתם למשפחות נזקקות, במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת "אחת לאחת", דרך עבודות למען הקהילה ביום המעשים הטובים ועד לתרומת תווי קנייה למזון, המחולקים על ידי תנועת חב"ד למשפחות נזקקות בחגים.
5 צפייה בגלריה
אנשי ראדקו במבצע חילוץ הציוד לפני הריסת הבניין בתל אביב
אנשי ראדקו במבצע חילוץ הציוד לפני הריסת הבניין בתל אביב
אנשי ראדקו במבצע חילוץ הציוד לפני הריסת הבניין בתל אביב
(צילום: יח"צ)
אחד מהפרויקטים המרגשים הוא הסיוע המשמעותי שמעניקה החברה לחיילים בודדים, במסגרת המיזם "מפנים ותרמים" שמתקיים בשיתוף עם עמותת "אח גדול". בזמן פינוי הדיירים והדירות לקראת ביצוע פינוי־בינוי, נותר ציוד רב, שלרוב נהרס עם המבנה. למשל, בפרויקט של החברה, שיצא לדרך ברחוב התנאים 10-4 בתל אביב, גייסו אנשיה את הדיירים המתפנים לתרום את הציוד השמיש שנותר בדירות. הם אספו בעזרת העמותה את הציוד, קטלגו אותו לפי שם החייל ועיר מגוריו, הובילו אותו לבתי החיילים ואף העמידו אנשי מקצוע לפירוק ולהתקנה.
"המיזם נולד באירוע הריסה בפרויקט שלנו ברחוב תל חי 60 ברמת גן", מספרת ננה חן, מנכ"לית ראדקו התחדשות עירונית. "בעודי עומדת מול הבניין הנהרס, אני רואה בקומה השנייה נברשת יפה מתנדנדת מצד לצד, ואז הבנתי שבבניין נשאר ציוד איכותי שנהרס יחד עם המבנה. חברנו לעמותת "אח גדול", שמלווה חיילים בודדים, במטרה למסור להם את כל הציוד שמשאירים הדיירים. עובדי החברה והעמותה דואגים לבדוק את הציוד, לצלם ולקטלג, והעמותה מעבירה את צילומי הפריטים כדי שכל חייל יבחר לפי צורכיו. החברה דואגת לאנשי מקצוע לפירוק המזגנים והובלה של המוצרים בכל רחבי הארץ. אנחנו פונים לדיירים שלנו בכל בניין שאנחנו מפנים מספר חודשים לפני ההריסה, ומציעים להם להיות שותפים למיזם שיזמנו בשיא הקורונה לפני כשנתיים, מתוך הבנה שיש אוכלוסיות הזקוקות לעזרה ומתוך הרצון להחזיר לחברה שבה אנו פועלים.
גם לפני ההריסה בפרויקט התנאים התגייסו הדיירים למיזם. "בעזרת עובדי החברה והעמותה ביצענו תהליך מהיר של קטלוג והובלה לחיילים בכל הארץ ממש בתחילתו של סגר גדול נוסף. היה מרגש לראות כיצד כולם נרתמים למען מטרה כל כך חשובה, שעזרה רבות לחיילים הבודדים. אנחנו שמחים להוביל מיזם חברתי חדשני וקוראים לעוד חברות, יזמים, אנשי עסקים להשתתף בו".
5 צפייה בגלריה
תנור האפייה יעבור למי שזקוק לו
תנור האפייה יעבור למי שזקוק לו
תנור האפייה יעבור למי שזקוק לו
(צילום: יח"צ)
עמותת "אח גדול" מלווה 1,500 חיילים בודדים מדי שנה, באמצעות מתנדבים שהיו בעצמם חיילים בודדים. "המטרה היא שחייל בודד לא ירגיש לבד אף פעם; שיהיו לו תמיד כתובת ואוזן קשבת, שיהיה מי שיסייע לו מול הצבא והבירוקרטיה הישראלית, לגשר על פערים תרבותיים, שפשוט ירגיש חלק מאיתנו", אומר דניאל אהרון, מנכ"ל העמותה, ומוסיף, "מבצע האיסוף, ביוזמת מנכ"לית ראדקו ננה חן היה רעיון פורץ דרך, כי לא הכרנו יוזמות כאלה. זה היה מבצע שלם ומוצלח ביותר, והחיילים היו אסירי תודה".

יד לחייל המיוחד

אלמוגים מאמצת יחידה במסגרת תוכנית "גדולים במדים"
תוכנית "גדולים במדים" משלבת כיום מעל 800 צעירים עם צרכים מיוחדים ב־60 בסיסי צה"ל בכל הארץ, ומאפשרת להם להשתלב בקהילה ובחברה הלכה למעשה. כחלק מכך הוקמה בשיתוף פעולה עם חברת הנדל"ן אלמוגים "יחידת אלמוגים" בבסיס עתלית, המשתייך לחיל הים.
"תוכנית 'גדולים במדים' נועדה להגשים חלום ענק, שבמסגרתו ניתנת האפשרות גם לצעירים עם צרכים מיוחדים לתרום מעצמם לצבא ולמדינה ולהיות שווים בין שווים", מספרת מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים. "היכולת שלנו כחברה לסייע לצעירים עם צרכים מיוחדים לקבל הזדמנות שווה להשתלב בחברה הישראלית, בצבא ובתעסוקה, ולצאת לחיים עצמאיים עם חלומות ותקוות חדשות, היא זכות גדולה שנפלה בחלקנו".
5 צפייה בגלריה
יחידת אלמוגים עם אנשי החברה מריו זוזל, מיכל גור ועמי בר משיח
יחידת אלמוגים עם אנשי החברה מריו זוזל, מיכל גור ועמי בר משיח
יחידת אלמוגים עם אנשי החברה מריו זוזל, מיכל גור ועמי בר משיח
(צילום: יח"צ)
במסגרת התוכנית חברות עסקיות מאמצות יחידות ומאפשרות לשלב צעירים נוספים בתוכנית ולהגדיל את כמות המשתתפים באופן עקבי. ולראייה כבר בשנת 2022 צפויים להשתתף בה כאלף משתתפים. במסגרת ההשתתפות בתוכנית, החברה מתחייבת לחמש שנות אימוץ של היחידה, ובמסגרתן מלווה את פעילות היחידה באירועים וטקסים השונים, כמו טקס כומתה, השבעה, מסיבות בחגים ועוד.