שורה של מכרזי קרקע של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נסגרו בהצלחה ומעידים כי גם בימים אלו עדיין יש ביקוש למתחמי מגורים וגם לתעסוקה. במקביל, עמותת איילים שיקמה את כפר הסטודנטים שנפגע ב-7 לאוקטובר ומשווקת שם כעת דירות לסטודנטים.
בבאר שבע מדובר במכרז שכלל 110 מגרשים עליהם ניתן לבנות 110 יחידות דיור צמודות קרקע בבניה עצמית בשכונת הרקפות בעיר. על פי נתוני המכרז, 242 הצעות הוגשו על ידי מציעים שונים, מה שמעיד על הביקוש.
שטח המגרשים נע בין 352 מ"ר ל-762 מ"ר, שטח גדול יחסית למגרשים שמשווקת המדינה לבנייה צמודת קרקע בדרך כלל. על פי ההצעות הזוכות, הזוכים ישלמו לרמ"י על הקרקע סכומים של בין 300 אלף שקל לכ-782 אלף שקל לקרקע, לא כולל דמי פיתוח ומע"מ.
3 צפייה בגלריה
 באר שבע
 באר שבע
באר שבע
(צילום: עיריית באר שבע)
שכונת הרקפות מתפרשת על כ-4,525 דונם בצפון באר- שבע, מזרחית לכביש 25 ומערבית לכביש 40. בשכונה כ-4,150 יחידות דיור סך הכל בתמהיל בינוי מגוון הכולל מבני מגורים מדורגים, בנייה רוויה לאורך שדרות רגר, מתחמי מגורים בשיפועים בינוניים, מתחמי מגורים לאורך רחובות ראשיים ומגורים צמודי קרקע. השכונה גם כוללת מוסדות ציבור ושטחי מסחר ומשרדים.

222 דירות חדשות בקרית ביאליק

בקרית ביאליק נסגר בהצלחה מכרז לבנייה רוויה של 222 דירות. חברת שובל ארט חבצלת השרון זכתה במכרז שפרסמה רמ"י ותשלם כ-36.1 מיליון שקל על הקרקע בלבד לא כולל מע"מ. החברה גם תישא בהוצאות הפיתוח שעומדות על 74.17 מיליון שקל. מחיר המינימום במכרז עמד על כ-7.85 מיליון שקל והצעת החברה הייתה גבוהה ממנו בשיעור משמעותי. בחישוב שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח עולה כי מדובר בכ-497 אלף שקל ליחידת דיור. למכר הוגשו 3 הצעות בסך הכל.
המתחם ששווק במכרז הינו חלק מתוכניות לשכונת נאות אפק על שטח של כ- 1,127 דונם ממזרח לכביש 4 ושכונת צור שלום ועד נחל הנעמן ומצפון לכביש 79 בקרית ביאליק. השכונה כולה עתידה לכלול כ-4,573 יח"ד בתמהיל מגוון ובבניינים בגבהים שונים. מרמ"י נמסר כי "המגורים מוקמו לאורך שדרה ראשית ותכנון עירוני ליצירת שכונה שופעת במערך שטחים פתוחים לכל אורכה ומבני ציבור לרווחת התושבים ולפיתוח עתידי". בתוכנית גם מוסדות ציבור, שטחי מסחר ומשרדים ושטחים פתוחים.
3 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: יובל חן)

13 הצעות לקרקע לתעסוקה ברחובות

ביקוש קשיח למכרז לבניית מתחם תעסוקה בעיר רחובות. למכרז שהתייחס לשני מגרשים לבניית כ-10,000 מ"ר לתעסוקה הוגשו 13 הצעות שונות. מדובר במגרשים הממוקמים בפארק התעסוקה תמר ב' ברחובות המיועדים לתעשייה עתירת ידע (היי-טק).
שתי חברות שונות זכו בשני המגרשים. במגרש אחד המאפשר בניית 5,800 מ"ר לתעסוקה זכו שי שאול נחום ותומר נחום שהציעו כ-16.2 מיליון שקל בעבור הקרקע. במגרש השני בו ניתן לבנות 4,745 מ"ר זכתה חברת אורנים גניר השקעות שתשלם כ-10.5 מיליון שקל. על פי המכרז לשני המכרזים אין הוצאות פיתוח.
המגרשים ששווקו הם חלק מתוכנית להרחבת פארק התעסוקה המתפרש על כ-617 דונם וממוקם צפונית למכון ויצמן, ברחוב המדע ואזור תמר ב'.

19 דירות לסטודנטים בשדרות

עמותת איילים החלה לשווק דירות משופצות להשכרה במחיר מסובסד לסטודנטים בכפר של העמותה בעיר שדרות. במסגרת המהלך, העמותה החלה לשווק 19 דירות 3 חדרים משופצות ומאובזרות המתאימות ל-2 שותפים, במחיר של 1150 שקל לחודש לאדם לסטודנטים שלומדים באזור שדרות בלבד. בהמשך העמותה תוציא לשיווק עוד 17 דירות בכפר איילים בשדרות.
הדירות בכפר איילים בשדרות כוללות: 2 חדרי שינה, סלון, מטבח, מקלחת וכו׳. הדירות ממוזגות, מרוהטות חלקית ומאובזרות במקרר וכיריים חשמליות. ב-7/10 ובמהלך מלחמת 'חרבות ברזל' כפר הסטודנטים של עמותת איילים בשדרות ספג פגיעה קשה. בחודשים האחרונים הכפר עבר תהליך של שדרוג כל התשתיות שניזוקו, לצד שיפוץ וחידוש יחידות הדיור בהשקעה כספית של 7 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
מתחם מגורים משופץ לסטודנטים של עמותת איילים ליד שדרות
מתחם מגורים משופץ לסטודנטים של עמותת איילים ליד שדרות
מתחם מגורים משופץ לסטודנטים של עמותת איילים ליד שדרות
(צילום: יהל בטיטו)
כפר הסטודנטים של עמותת איילים בשדרות הוקם לפני עשור והתגוררו בו 256 סטודנטים וסטודנטיות. ב-7/10 סטודנטים רבים מצאו עצמם נצורים בדירותיהם וב-8/10 עברו הסטודנטים למלונות ים המלח והפעילו בהם מסגרות חינוכיות לילדים ובני נוער משדרות. שיפוץ הכפר נעשה בשיתוף קק"ל ועיריית שדרות.
סיגל ברזילי, מנכ״לית עמותת איילים: ״בחודשים האחרונים אנו עסוקים סביב השעון בחידוש ושיפוץ הכפר של העמותה בעיר שדרות על מנת להחזיר אותו למצב שהיה עד ה-7/10 – מרכז חי ותוסס עבור סטודנטים וסטודנטיות שבחרו לחיות ולפעול בעיר. כבר כעת מעל 50 סטודנטים מכל הארץ בחרו לחזור לעיר שדרות ולהתגורר בכפר של איילים בעיר. כעת יצאנו למהלך שיווק של דירות להשכרה משופצות ומאובזרות ובמחיר מסובסד לסטודנטים שירצו להגיע ללמוד בשדרות והסביבה. בהתאם להצלחת המהלך נרחיב אותו ונציע עוד דירות להשכרה בהמשך. אנו מאמינים שחיזוק כפר איילים בשדרות הוא צעד משמעותי לשיקום העיר וזוהי התשובה הציונית ההולמת ביותר למשבר שחוותה העיר".