כוכב הרוק הבריטי רוד סטיוארט העמיד את "הטירה האירופית" שלו בלוס אנג'לס למכירה תמורת 70 מיליון דולר, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל". הנכס, שממוקם בנורת' בברלי פארק, משתרע על שטח של כ-3,000 מ"ר בנוי, וכולל בנוסף לאחוזה גם מגרש כדורגל ובריכה.
בשנת 1991 סטיוארט קנה את האדמה (כ-12 דונם) תמורת 12 מיליון דולר, ושכר את שירותיו של האדריכל המקומי, ריצ'רד לנדרי, כדי שיתכנן עבורו את הטירה עם רצפות שיש מיוחדות, חיפויי עץ משוכללים ונברשות קריסטל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
הטירה של רוד סטיוארט
הטירה של רוד סטיוארט
הטירה של רוד סטיוארט
(צילומים: ליאור כתר, מתוך עמוד האינסטגרם של Michelle Oliver)
לבית הראשי, שמכיל תשעה חדרי שינה, יש שביל כניסה ארוך כשלצידו מזרקה. בבית פריטי אמנות רבים כמו פסלים וציורים. בנוסף, בבית יש הרבה חללים לאירוח. באחד החדרים המרכזיים יש בר, אח ודלת שמובילה למרפסת גדולה שמשקיפה על המדשאות המטופחות. בחדר האוכל הגדול יש מקום ל-20 אנשים.
בסוויטה הראשית יש סלון גדול, אח נוסף וגישה למרפסת, שמשקיפה על הבריכה. כמו כן, יש בסוויטה ארונות גדולים שמכילים את קולקציית הנעליים של סטיוארט. על השטח האחוזה יש גם בית הארחה בן שלוש קומות ושני חדרי כושר.
בשנים האחרונות היו לא מעט עסקאות יוקרתיות בברלי פארק, שהפכו את השכונה לאחת המבוקשות בלוס אנג'לס. יחד עם זאת, חלק מהנכסים נמכרו במחיר נמוך משמעותית מזה שדרשו עליהם תחילה בעליהם. כך למשל, ביתו של השחקן מארק וולברג בשכונה נמכר תמורת 55 מיליון דולר, 32.5 מיליון פחות מהמחיר שדרש באפריל 2022.