וול סטריט ננעלה הערב (יום ה') במגמה מעורבת, ולאחר הנעילה פורסמו הדוחות הכספיים של אמזון, אינטל ואפל. דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P 500 איבד 0.6% ונאסד"ק צנח ב-1.6%. מטא צנחה ב-24.6% במסחר אחרי הדוחות המאכזבים שפרסמה אתמול, סלינה שהחלה להיסחר היום בוול סטריט לאחר ההנפקה זינקה ב-314%. במסחר המאוחר, אמזון יורדת ב-18%, אפל ב-2% ואינטל עולה ב-8%.
אמזון פרסמה גם היא דוחות מאכזבים אחרי הנעילה, כאשר חזתה מכירות נמוכות מהציפיות לרבעון הרביעי. הסיבה לציפייה למכירות נמוכות, לפי אמזון, היא האינפלציה והתחרות העזה מצד יריבות כמו וולמארט, אשר מאתגרות את עסקי הקמעונאות שלה.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק, אפל, אמזון וגוגל
פייסבוק, אפל, אמזון וגוגל
פייסבוק, אפל ואמזון
(צילום: shutterstock)
לפי הדוחות, אמזון צופה מכירות נטו 140 מיליארד דולר עד 148 מיליארד דולר ברבעון הרביעי - בעוד שתחזיות האנליסטים ציפו ל-155.15 מיליארד דולר. המכירות נטו של אמזון הסתכמו ב-127.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מעט נמוך מהציפיות של האנליסטים של 127.46 מיליארד דולר.
אפל פרסמה גם היא את דוחותיה הכספיים אחרי הנעילה, והציגה מכירות חלשות של אייפון, מתחת לתחזיות. מכירות המק דווקא היו מעל התחזיות, ועמדו על 11.5 מיליארד דולר - כאשר הצפי היה ל-9.36 מיליארד דולר בלבד.
הרווחים וההכנסות היו מעל התחזיות: ההכנסות של אפל הסתכמו ב-90.1 מיליארד דולר, עלייה של 8.1% לעומת התקופה המקבילה ומעל תחזיות אנליסטים שעמדו על 88.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 1.29 דולרים למניה, מעל התחזיות לרווח של 1.27 דולרים למניה.
גם אינטל פרסמה דוחות לאחר הנעילה: החברה חתכה את תחזית ההכנסות שלה לשנות 2022 בפעם השנייה השנה, כאשר הסיבה, לפי אינטל, היא שהצניחה בביקוש למחשבים אישיים עלולה להחמיר והחששות ממיתון. יחד עם זאת, הרווח הנקי של אינטל עמד על מיליארד דולר - מעל התחזיות. ההכנסות צנחו ב-20% ל-15.3 מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הדוחות של מטא שפורסמו אתמול הציגו ירידה של 4% בהכנסות ברבעון, ל-27.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי לעומת זאת צנח כבר ב-52%, ל-4.36 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם עמד על 1.64 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים שצפו רווח נקי מתואם של 1.89 דולר למניה. ההכנסות ברבעון השלישי ירדו למרות גידול מתון במספר המשתמשים היומי בכלל האפליקציות של מטא, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, שעמד בתום הרבעון על 2.93 מיליארד (תוספת של כ-50 מיליון לעומת הרבעון הקודם).
2 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
הקריסה הדרמטית של מחיר המניה של מטא החלה בסוף השנה שעברה, כשהחלו להופיע סימנים של האטה, בעוד שהמייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג לא הצליח לעצור את הנפילה ואולי אף החמיר את המצב. מאז שהודיע על שינוי השם של החברה למטא, לפני כשנה, צוקרברג החל לנסות לשכנע שעתיד החברה הוא במטאוורס. המשקיעים מצדם נראה שלא התרשמו במיוחד, במיוחד על רקע העובדה שעסקי הליבה של הפרסום מתכווצים במגמתיות - ופייסבוק צופה כעת ירידה שלישית ברציפות בהכנסות החברה ברבעון הרביעי.
לאחר פרסום הדוחות אמר צוקרברג כי "יש לא מעט בעיות מאקרו-כלכליות, יש הרבה תחרות, הרבה אתגרים במיוחד בכל נושא הפרסומות והתחרות מול אפל - אבל גם יש את הטווח הארוך שבו אנחנו משקיעים את ההוצאות שלנו, כי אנחנו מאמינים שהן הולכות לספק לנו תשואה גדולה יותר לאורך זמן. אני מעריך את הסבלנות וחושב שמיש שסבלני וישקיע בנו - יתוגמל".

סלינה מזנקת ביום הראשון

עוד בשווקים: מניית סלינה, שהשלימה היום את ההנפקה בוול סטריט לאחר שהשבוע אושר המיזוג של לספאק BOA Acquisition Corp והיא החלה להיסחר, זינקה ב-314% בבכורה בנאסד"ק. אתמול הונפקה גם מובילאיי הישראלית וזינקה ב-38% ביום המסחר הראשון שלה.
אחרי דחייה והמתנה של למעלה מחצי שנה בשל המצב בשווקים, בעלי המניות של הספאק BOA Acquisition Corp הצביעו ברוב קולות השבוע בעד אישור צירוף רשת האירוח סלינה. מסלינה נמסר כי תחל להיסחר בשווי של כמיליארד דולר, בכפוף לאישור רשות ניירות ערך האמריקנית, לאחר שבעבר הצהירה כי הכוונה להיסחר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר ולגייס כ-280 מיליון דולר.
סלינה הוקמה ב-2014 על ידי רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, יוצאי יחידות מובחרות בצה"ל, שהקימו בתחילה הוסטל עם אינטרנט וחלל עבודה בכפר דייגים נטוש בפנמה. עד כה גייסה הרשת כ-400 מיליון דולר ממשקיעים ידועים כמו אדם נוימן, ממייסדי WEWORK וגיגי לוי. סלינה מצהירה על עצמה שהיא מכוונת לנווד האלקטרוני ומאפשרת לו לעבוד ממתחמיה תוך שילוב עבודה ונופש. החברה מפעילה למעלה מ-163 נכסים ב-25 מדינות ו-6 יבשות.
חברת הרכב האוטונומי הישראלית, מובילאיי, קבעה את מחיר המניה הראשוני שלה על 21 דולר, לאחר שהצהירה בעבר על טווח יעד של 18 עד 20 דולר. אינטל תמכור לפחות 41 מיליון מניות של מובילאיי, מה שיאפשר לה לגייס 861 מיליון דולר, והסכימה למכור מניות בשווי 100 מיליון דולר לג'נרל אטלנטיק, מה שיגרום לגיוס כולל של לפחות 961 מיליון דולר.
ב-2017 שילמה אינטל 15.3 מיליארד דולר כדי לרכוש את מובילאיי, ובדצמבר 2021 עוד כיוונה להערכת שווי של עד 50 מיליארד דולר למובילאיי, אך במקום זאת תסתפק בהערכת שווי בסיסית של כ-16.7 מיליארד דולר. לאחר שנת שיא עם יותר מ-1,000 הנפקות ב-2021, שוק ההנפקות התייבש במידה רבה ב-2022.
פורסם לראשונה: 20:53, 27.10.22