עוד סימן להתאוששות הנדל"ן בדרום הארץ: הגרלה שנערכה בשני פרויקטים להשכרה בעיר אשקלון מגלה עד כמה הביקוש גבוה, זאת על אף המלחמה שטרם הסתיימה.
מדובר בשני פרויקטים בהם זכו חברות יזמיות במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר. בשני הפרויקטים מחצית מהדירות יושכרו בשוק החופשי ומחצית יושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר מסובסד ולטווח ארוך.
בפרויקט אחד, אותו קידמה חברת אביסרור, נרשמו להגרלה 240 משקי בית שיתחרו על 60 דירות להשכרה. בפרויקט השני, אותו קידמה קרן הריט "אזורים Living", נרשמו להגרלה 364 משקי בית שיתחרו על האפשרות לשכור 50 דירות בלבד בשכירות מסובסדת לטווח ארוך. מדובר ב-604 נרשמים סך הכל להגרלה על 110 דירות להשכרה בשני הפרויקטים יחד – ביקוש משמעותי המעיד על הצורך במוצר זה.
2 צפייה בגלריה
פרויקט להשכרה ארוכת טווח של חברת אביסרור בשכונת אגמים באשקלון
פרויקט להשכרה ארוכת טווח של חברת אביסרור בשכונת אגמים באשקלון
פרויקט להשכרה ארוכת טווח של חברת אביסרור בשכונת אגמים באשקלון
(הדמיה: אביסרור)
נזכיר כי הדירות המסובסדות יוצאות להגרלה המפוקחת על ידי משרד הבינוי והשיכון והזוכים בהגרלה יכולים לחתום מול החברה על הסכם שכירות לטווח ארוך הכולל גם דמי ניהול. החברה אחראית על ניהול הדירות ואינה יכולה למכור את הדירות למשך הזמן שנקבע במכרז.
ענבל דוד מנכלית החברה הממשלתית דירה להשכיר ענבל דוד צילום: דורון לצטר
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר התייחסה לביקוש הקשיח ואמרה: "אני מברכת על השלמת ההגרלה בפרויקט אגמים באשקלון. הפרויקט יספק פתרון דיור יציב ואיכותי למשפחות רבות, ובמיוחד לזוגות צעירים. עד כה שווקו ע"י רמ"י ודירה להשכיר שלושה פרויקטים להשכרה ארוכת טווח בעיר אשקלון, הכוללים למעלה מ-1,100 יחידות דיור, ובקרוב ייסגר מכרז נוסף של כ-300 יח"ד נוספות בשכונת אבן עזרא בעיר.
נמשיך להגדיל את היצע פתרונות הדיור ולספק מגורים להשכרה ארוכת טווח עבור ציבור השוכרים בישראל".

ביקוש של זוגות צעירים

בפרויקט של חברת אביסרור 121 דירות להשכרה כאשר מחציתן, 60 דירות, הן להשכרה לטווח ארוך במחיר מסובסד לזכאים. הדירות לזכאים הן דירות 3 ו-4 חדרים. דירת 3 חדרים בפרויקט, בשטח של 80 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר תושכר לזכאים בעבור 2,960 שקל לחודש.
הפרויקט ממוקם במזרח העיר אשקלון, בסמוך לכניסה לעיר מכביש 4 ובצמוד לפארק שכונת אגמים. הפרויקט כולל 12 בניינים בני 7 עד 12 קומות עם כ-121 דירות במגוון גדלים לצד דירות גן ופנטהאוזים כאשר האיכלוס צפוי להתחיל במהלך 2025. התכנון האדריכלי של הפרויקט הוא של משרד האדריכלים פישר אלחנני.
ג׳קי אביסרור מבעלי אביסרור משה ובניו אמר לאחר סיום ההגרלה: "שוק השכירות תופס נפח משמעותי יותר ויותר בשוק הנדל"ן בישראל".
ג'קי אביסרורג'קי אביסרורצילום: אביסרור
"חשיבותו של השוק הזה היא ביכולתו לספק פתרון דיור אטרקטיבי לצעירים ומשפחות צעירות כאלטרנטיבה לדירה בבעלות, תוך הנאה מיציבות וודאות לאורך זמן. פתרון דיור חיוני שחשוב במיוחד בתקופה זו".
יורם אביסרור, סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו הוסיף: "הבנייה בפרויקט אביסרור באגמים הירוקה נמצאת בעיצומה. זהו כבר הפרויקט הרביעי שלנו בשכונה הזו והפרויקט החמישי באשקלון בכלל. העיר אשקלון נמצאת בתנופת בנייה ואנו שמחים להיות בין היחידים בעיר המציעים דירות להשכרה לטווח ארוך. הביקוש הוא בעיקר בקרב זוגות צעירים".

"ביקוש עצום שמעיד על צורך אמיתי"

כאמור, את הפרויקט השני בנתה קרן הריט "אזורים Living" מבית אזורים בשליטת איש העסקים הרשי פרידמן. החברה הודיעה על סיום הגרלה בפרויקט שבשכונת אגמים באשקלון. בהגרלה הוגרלו 50 דירות בנות 3 ו-4 חדרים, המהוות 50% מסך יחידות הדיור בפרויקט כולו.
המחיר המופחת והמסובסד בפרויקט עומד על כ-2,960 שקל לדירות 3 חדרים חדשות וכ-3,520 שקל לדירות 4 חדרים חדשות. בהתאם לתנאי ההגרלה, לפחות 18 דירות מתוך סך הדירות במחיר המופחת משוריינות עבור תושבי אשקלון. הליך השכרת הדירות במחיר המופחת וההגרלה, מפוקח על ידי החברה הממשלתית "דירה להשכיר".
2 צפייה בגלריה
פרויקט שכירות ארוכת טווח בשכונת אגמים אשקלון
פרויקט שכירות ארוכת טווח בשכונת אגמים אשקלון
פרויקט שכירות ארוכת טווח בשכונת אגמים אשקלון
(צילום: אזורים)
פרויקט ההשכרה של אזורים בשכונת אגמים כולל שישה בניינים בני 4-5 קומות, עם בין 13 ל-17 דירות בבניין. בנוסף ל-50 דירות במחיר המופחת, משווקות גם 50 דירות להשכרה בשוק החופשי בחוזי שכירות המאפשרים שכירת דירה עד 10 שנים במחירי שכירות הידועים לכל תקופת השכירות (למעט הצמדה שנתית למדד המחירים).
מהחברה נמסר כי הדירות בשוק החופשי הינן בתמהיל מגוון הכולל 3, 4 ו-5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן במחיר התחלתי לדירה של 4,900 שקל לדירת 5 חדרים. לרשות השוכרים יעמוד חדר כושר וחדר ג'ימבורי לפעוטות אשר יתוחזקו באופן שוטף על ידי חברת Living.
מחברת אזורים Living נמסר: "הביקוש העצום להגרלה על הדירות המסובסדות בפרויקט השכירות החדש של אזורים Living באשקלון מעיד על צורך אמיתי בשוק לשכירות ארוכת טווח במחירים הוגנים וקבועים . זהו צעד ראשון עבור העיר אשקלון, שמצטרפת לרשימת הערים המציעות פתרונות יציבים ונגישים לשוק השכירות. כעת, אנו מתחילים בשלב השיווק בשוק החופשי עם 50 דירות נוספות להשכרה לטווח ארוך אנו צופים כי הביקוש הגובר ימשיך לגדול וכי פרויקט זה ישמש כמודל לחיקוי עבור פרויקטים דומים ברחבי הארץ".