חברת אקספון חוזרת למכור חבילות סלולר והיא מציעה פתרון לאחד הכאבים הגדולים של הצרכן הישראלי בסלולר: מחירי חבילות גלישה בחו"ל. החברה, שמוכרת בשנים האחרונות שירותי אינטרנט וטלפוניה בלבד, חוזרת כעת לשוק הסלולר בו התחילה את הפעילות שלה בישראל, עם קונספט חדש: צבירה מחודש לחודש של נפח גלישה לחו"ל.
לפי החבילות שהחברה החלה להציע היום (ד') - מדי חודש הלקוח ישלם 29.90 שקל ויקבל בנוסף ל-3,000 דקות והודעות ו-500 גיגה גלישה בארץ, גם 1 גיגה גלישה בחו"ל מדי חודש. אחרי שנה המחיר עולה ל-39.90 שקל לחודש. בניגוד לחברות אחרות – באקספון הלקוח צובר את הנפח הזה לחו"ל מחודש לחודש ללא תשלום נוסף. כך הלקוח מקבל גישה לגלישה בחו"ל בחינם שיכולה להגיע ל-12 גיגה תוך שנה - בזכות הצבירה.
2 צפייה בגלריה
אקספון
אקספון
אקספון
(צילום: (מתוך האתר))

אין פה הגבלה לגבי מועד השימוש, כלומר הצבירה נמשכת עד אינסוף כל עוד הלקוח הוא לקוח אקספון. בנוסף: אם השתמשתם בנפח שצברתם ולא סיימתם אותו הוא יישמר לזכותכם כנפח צבור. החברה תציע ניוד בחינם באמצעות eSim או סים ב-4.90 שקלים.
אקספון, שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל שמחזיק גם פעילות סלולר בחו"ל, נוסדה ב-2004 ופעלה כמפעילת סלולר מ-2005 ועד 2022 תחת השמות אקספון ומאוחר יותר: We4g. היא פעלה אז בתחום הסלולר בהסכם שיתוף אנטנות עם סלקום. אקספון יצאה משוק הסלולר ב-2022, אחרי שצברה חובות לסלקום ולמזרחי טפחות. עקב כך, פעילות הסלולר שלה נמכרה ליריב לרנר וקרן כלירמרק והפכה לחברת WeCom. WeCom פועלת כיום בנפרד מאקספון וללא כל קשר אליה ומחזיקה כ-2% נתח שוק, לפי איגוד האינטרנט הישראלי. כעת - אקספון תתחרה בה. את הפעילות אקספון משיקה הפעם על גבי תשתית הסלולר של HOT מובייל, ברשת האנטנות המשותפת של פרטנר ו-HOT.
2 צפייה בגלריה
חזי בצלאל הבעלים של אקספון
חזי בצלאל הבעלים של אקספון
חזי בצלאל הבעלים של אקספון
(צילום: רמי זרנגר)

השוואה לסים וירטואלי

רוב החברות שמציעות חבילות שכוללות גלישה בחו"ל – מתמחרות אותה במחירים גבוהים יותר מאלו שמציעה אקספון ולא מאפשרות צבירת הגלישה מחודש לחודש. שימו לב שלעיתים קרובות נפח הגלישה החודשי שהן מציעות לחו"ל ממילא גדול יותר מזה שאקספון מציעה פר חודש.
הגלישה באקספון היא ב-21 מדינות (מערב אירופה, ארה"ב, תאילנד ודובאי). ניתן גם לצבור כמות חלקית, אם כבר נעשה שימוש בנפח הגלישה בחו"ל. עבור מי שטס פעם או פעמיים לחו"ל בשנה: יש פה פוטנציאל לחיסכון של עשרות עד מאות שקלים לשנה.
מי שמתחבר לשירותי סים וירטואלי כמו Airalo או VOYE – יחסוך כך רק כמה עשרות שקלים, משום שמדובר בשירות זול. עבורו אין פה חיסכון כביר, אלא רק פחות התעסקות בסריקת QR של סים וירטואלי של חברה נוספת והתקנתו. מי שמעדיף לגלוש בחו"ל דרך חברת הסלולר שלו – בהחלט יכול לחסוך כמה מאות שקלים אם יעבור לאקספון. חברות הסלולר בדרך כלל גובות למעלה מ-100 שקל על חבילות גלישה. כלומר – עיקר החיסכון פה הוא למי שלא מתחבר לשירותי גלישה בחו"ל כמו Airalo ומעדיף לשמור על המספר שלו גם בחו"ל (גם ב-Airalo המספר נשמר בוואטסאפ).

הגדלת נפח הגלישה בזול

מי שרוצה להגדיל את חבילת הגלישה ישלם סכומים לא גדולים, יחסית לנהוג בשוק הישראלי. כך, גיגה להולנד או הונגריה: 10 שקלים. 3 גיגה יעלו 25 שקל ביוון, 31 שקל בבריטניה ו-32 שקל בקפריסין. חבילת 5 גיגה תתומחר ב-65 שקל בארה"ב וב-37 שקל בפורטוגל (אין צורך להתחבר לחבילות מיוחדות. טלפונים שקולטים 5g מתחברים לרשת אוטומטית). חבילת 10 גיגה תעלה 63 שקל כשהיעד לטיסה הוא איטליה ו-87 שקל כשהיעד לטיסה הוא גרמניה.
לשם השוואה, 3 גיגה ביוון שנמכרים באקספון ב-25 שקל, יעלו 12 דולר (כ-45 שקל) ב-Airalo.
4 גיגה ביוון ב-voye נמכרת ב-9 דולר (33.84) שקל. 10 גיגה בארה"ב מתומחרים בחברות האלה ב-26 דולר (97.76) שקל ב-Airalo וב-19 דולר (71.44 שקל) ב-voye. סים וירטואלי כמו world8 מציע גיגה ב-50 שקל.
ומה לגבי שיחות והודעות בחו"ל? ניתן לדבר דרך וואטסאפ ואפליקציות נוספות, אבל מי שבכל זאת צריך ורוצה לדבר בחו"ל שלא דרך וואטסאפ – למשל להתקשר למלון או לקבל מעט שיחות מהארץ – אקספון מוכרת חבילות דקות לחו"ל במחירים זניחים. למשל: 30 דקות וסמס בגרמניה ב-6 שקלים.
בנוסף תאפשר החברה הצטרפות לשירותי G5 בתוספת עלות שולית שלטענת החברה נמוכה ביותר מ-50% מהמחיר שמציעות המתחרות בתחום. מדובר בתוספת של כ-10-5 שקלים לחבילה.
ניסים גז, מנכ"ל החברה, אמר ל-ynet: "אחרי שמכרנו את רוב פעילות הסלולר, אקספון נותרה חברה שמספקת שירותי אינטרנט ושיחות לחו"ל. אנחנו מקימים שוב את פעילות הסלולר כי אנחנו תופסים את עצמנו כקבוצת תקשורת שמספקת את כל שירותי התקשורת וסלולר זה שירות שחיוני שיהיה חלק מסל המוצרים שלנו. יש לנו גם הרבה ידע בחברה: הרבה מהיכולות והידע כבר קיימים בחברה, לכן יש לנו את היכולת להקים מאפס את פעילות הסלולר מחדש. אנחנו יושבים על ענן של אמזון, דיאלוג'יק אחראית על המתג שלנו. וכל המערכות שלנו מגובות בשני אתרים".
מה הצפי שלכם מבחינת נתח שוק? "מקווים להיות הצלחה כפי שגייסנו מאות אלפי מנויים ב-We4Ge".