וולט דיסני הסכימה לשלם 9.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית נגדה על כך שהטעתה לכאורה צרכנים בנוגע לתוכנית המינויים השנתית שלה לדיסנילנד בקליפורניה, כך לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי במדינה.
בתביעה שהוגשה נטען שחלק מבעלי Magic Key (תוכנית המינויים השנתית), אשר שילמו כ-1,400 דולר למסלול היקר שלה, לא הצליחו לבצע הזמנות לכניסה לפארק בימים מסוימים בשנת 2021, למרות שהובטח להם כשרכשו את המינוי שלא תהיה הגבלה על כניסתם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דיסנילנד קליפורניה סגור
דיסנילנד קליפורניה סגור
דיסנילנד בקליפורניה
(גטי אימג'ס)
תוכנית Magic Key החלה לפני שנתיים והחליפה את תוכנית המינויים הקודמת לכניסה לפארקים. דיסני הציעה ארבעה מסלולים בתוכנית הזו: היקר ביותר, שנקרא Dream, ולגביו התביעה, הבטיח כניסה "בכל ימות השנה", לפי ההודעה לעיתונות שהוציאה החברה בשנת 2021. אולם בתביעה נטען כי חודש לאחר ההכרזה החברה שינתה את המדיניות שלה, ובאתר הרשמי כתוב כעת שההבטחה היא לכניסה "ברוב ימות השנה".
בדיסני רצו לסגור מהר את הסיפור לפני שיגיע להחלטת שופט, והסכימו לשלם את 9.5 מיליון הדולרים. בשלב זה יש כ-103,435 שרכשו את המינוי במסלול Dream שזכאים לפיצוי, אולם עשויים להיות עוד בהמשך. בשלב זה כל מי שנפגע יקבל צ'ק של 67.4 דולר.
"אנחנו מרוצים שהעניין הזה נפתר", נמסר מטעם דיסני לבקשה תגובת של העיתון לוס אנג'לס טיימס. בשלב זה ההסדר עדיין לא אושר על ידי בית המשפט, אך דיון צפוי להתקיים ב-7 באוקטובר והצדדים מעריכים כי הוא יתקבל.