עוד רכישה בענף ההנעלה: קבוצת תמוז קנתה את רשת הנעליים שופרא. קבוצת תמוז מפעילה למעלה מ-100 חנויות של WeShoes (ווישוז) וקרוקס והיא היבואנית הרשמית של קרוקס, בלנדסטון והוקה. שופרא היא רשת של 18 סניפים, ש-50% ממנה נרכשו בעבר על-ידי קבוצת תמוז וכעת הושלמה הרכישה של הבעלות ברשת. שופרא היא יבואנית של מותגי אינדי בנעליים.
לאחרונה פורסם שהזיכיון לרשת אלדו בישראל נרכש על-ידי קבוצת בריל (גלי, ניין ווסט, טימברלנד) ובכך נראה שמתגבשות שתי קבוצות גדולות בענף הנעליים, שמתחרות מול נייקי ואדידס, סטורי, פקטורי ופומה מול רשתות קטנות, חנויות פרטיות, נעלי רשתות אופנה ומכירות אונליין מחו"ל.
חיים עטר, הבעלים לשעבר של שופרא, שהקים אותה בשנת 2000, נשאר שותף של קבוצת תמוז במותג ארו (Aro), שנמכר בשופרא ונקנה לאחרונה על-ידי הישראלים מהיצרן הספרדי ויאליס. המותג מברצלונה עם לוגו המעגל, שמוכר בעיקר סניקרס, צפוי להרחיב את המכירות שלו בעולם באמצעות הבעלות החדשה.
שופרא קיימת משנת 2000 והיא מוכרת בזכות החנויות שלה שמעוצבות כבוטיק וחלונות הראווה היצירתיים של חלק מחנויותיה, שמזכירים גלריית אומנות. נוסף לסניפים שלה, היא מפעילה גם חנות קונספט בעזריאלי שרונה שכוללת שירות תיקונים וכן אתר מכירות אונליין. שופרא מייבאת ומוכרת כ-30 מותגי נעליים ותיקים, בין היתר: ג'פרי קמפבל האמריקני, גולה וקריים לונדון הבריטיים, ויסנזה מברזיל, ארנסטו דולאני ואיי אס 98 מאיטליה, ARKK מדנמרק, יוקו אימנישי, סובו וסטוריסן מיפן.
קבוצת תמוז פתחה השנה חנות למותג קרוקס בדיזנגוף סנטר, חנות נוספת באילת ובפברואר צפויה להיפתח עוד חנות בביג פאשן גלילות וסך הכל מתוכננות למותג 10 חנויות. קרוקס חזר לאופנה בשנים לאחרונות ובחנויות המותג נמכרות מהדורות מוגבלות כמו באבל קראש קלוגס ושיתופי פעולה של המותג (שמשווק דגמים בעיצוב משותף של ג'סטין ביבר, באד באני, ליוויס ואפילו עם טאקו בל ופרינגלס) וכן מגוון גדול יותר של ג'יביטים, כשב-Weshoes נמכרים הדגמים המסחריים יותר.
"זאת הזדמנות גדולה עבור שופרא להמשיך לצמוח ולהגיע לשיאים חדשים", אומר חיים עטר, הבעלים לשעבר של שופרא, שנשאר בתפקיד המנכ"ל. "החשש הטבעי במהלך כזה שאופי החברה ישתנה אינו קיים, מכיוון ששדרת הניהול כולה, יחד איתי, נשארים בשופרא. בכוונתנו להמשיך לייבא נעליים מקוריות ומותגי אינדי מעניינים, במחירים הוגנים וזהים לחו"ל, ונמשיך לספק שירות לקוחות אנושי והגון. נרצה להמשיך להשקיע בטכנולוגיה, ואנחנו מתכוננים לפתיחת חנויות חדשות ממש בקרוב. הכי חשוב לנו לשמור על האנשים הנהדרים שעובדים איתנו".