300 משפחות שכולות מטבח השבעה באוקטובר וחללי צה״ל, הצטרפו לתביעת ״שורת הדין״ שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בסך של מעל לשני מיליארד שקל כנגד הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור חמאס והג׳יהאד האסלאמי בגין מעשי הרצח והאונס שביצעו המחבלים באזרחים חפים מפשע ב-7 באוקטובר. כזכור, על התביעה נכתב לראשונה ב-ynet בחודש מרץ, כאשר אז 124 משפחות היו בין התובעים, ואליהם הצטרפו כעת 300 נוספות.
מבין המצטרפים לתביעה נמנים משפחת החטופה מיה גורן ז"ל שנרצחה, משפחת אביב ברעם ז"ל שהיה מפיק סאונד ונרצח בכפר עזה, משפחתו של החטוף איתן מור שעדיין חטוף בעזה, משפחתו של רון שמר ז"ל שנרצח בנובה, משפחתו של גל דן-גורי ז"ל שנרצח בנובה, כמה מבני משפחתו של לוחם הימ״מ חן נחמיאס שנפל ב-7 באוקטובר וכן משפחותיהם של חללי צה״ל מיכאל בן חמו, יקיר הכסטר, דוד שוורץ, נריה זיסק ונוספים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הריסות בקיבוץ בארי
הריסות בקיבוץ בארי
הריסות בקיבוץ בארי
(צילום: EPA/MARTIN DIVISEK)
זוהי תביעת נזיקין תקדימית שמוגשת באמצעות עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר, אברהם משה סגל ואברהם גז, כנגד הרשות הפלסטינית מאז פרוץ המלחמה, לאחר גיבוש חוות דעת של מומחה ביטחון כי הרשות הפלסטינית מעבירה מדי שנה כמיליארד דולר לארגון הטרור חמאס בעזה, בין היתר לצורך מימון התשתיות האזרחיות ברצועה ולצורך תשלום למחבלי חמאס ועובדים נוספים של הארגון.
שלומית קלמנזון, אלמנתו של אלחנן ז״ל, שגם זכה בפרס ישראל לגבורה אזרחית אמרה: ״בבוקר שמחת תורה בעלי האהוב אלחנן יצא עם אחיו ועם אחיינו לקיבוץ בארי כדי לחלץ תושבים שהיו תחת מתקפה מאורגנת של החמאס. לאחר כ-16 שעות של חילוצים תחת אש, באחד הבתים אליו נכנסו, מחבל ארב להם. אלחנן נורה ולא חזר משם. בזכות המעשים שלהם הם הצליחו להציל קרוב ל-100 אנשים שלא הכירו קודם. הכאב נורא, ובתביעה זו אין כדי לתת מזור לכאבנו, להפחית מצערנו, או להקטין מגעגועינו. הסיבה שחשוב לנו להגיש אותה היא התקווה והרצון לפגוע במרצחים הארורים ובכל מי ששלח אותם. אם בכוחה של התביעה הזו לעשות מעט צדק, ואולי להרתיע מעט מכוחות האופל הללו, והיה זה שכרנו. אלחנן כתב ואמר לנו כמה הוא גאה ורואה עצמו כחלק משרשרת הדורות של העם היהודי בארצו, וכך גם אנחנו, שממשיכים את דרכו״.
נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר המייצגת את הקורבנות: ״היום יותר מתמיד ברור שיש לחנוק את צינורות החמצן הכלכליים של ארגוני הטרור, לצד המאמצים הדיפלומטיים והמבצעיים בשטח. אנחנו נרדוף כל ארגון אשר מממן ותומך בטרור ונפגע בו באמצעים הכלכליים-משפטיים. אחרת, ארגוני הטרור הללו יוכלו להקים את עצמם מחדש ולשוב לפעול כנגד מדינת ישראל. חמאס אינו מיליציה מקומית כי אם ארגון מסועף ונרחב שמנסה לפעול מכל טריטוריה להשמיד את מדינת ישראל, לכן עלינו לחסל אותו גם כלכלית״.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - בדרך לצאת מהמשבר
(צילום: סנטרל הפקות)