"נירלט", יצרנית הצבעים מקיבוץ ניר עוז שמפעלה נשרף והושבת כליל במתקפת המחבלים הרצחנית על הקיבוץ, רוכשת את חברת "דקוליין", יצרנית צבעים מאזור התעשייה בעמק חפר, שתשמש כפתרון חלופי למפעל בקיבוץ הזקוק לבנייה מחדש.
דקוליין נרכשה מידי בעליה הפרטים, דני וויוואן מינץ, תמורת 63 מיליון שקל ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-50 מיליון שקל. נזכיר, כי בשבוע שעבר קיבלה נירלט מקדמה בסך 100 מיליון שקל מהמדינה על חשבון הפיצוי ממס רכוש, בגין הנזק שנגרם למפעל, שישמשו אותה כעת לרכישה.
1 צפייה בגלריה
חברת נירלט
חברת נירלט
חברת נירלט
דקוליין עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של מוצרי צבע וציפויים דקורטיביים. מדובר במפעל ותיק המעסיק 60 עובדים. "אנחנו קורעים את הצורה כדי לייצר פתרונות חלופיים", אומרים בנירלט. "אנחנו מסוגלים להודיע שכל המוצרים יחזרו לשוק - כל אחד ממקור אחר - אבל מוצרים שלנו זה הישג גדול. מדובר ברכישה מאוד מהירה".
יש לציין כי העסקה כפופה לאישור הממונה על התחרות מאחר ונירלט היא המפעל השני בגודלו לאחר טמבור לייצור צבע בישראל ומחזור מכירותיו השנתי עומד על 450 מיליון שקל. בנירלט מקווים שהממונה תתחשב בעובדה מאחר והיא נותרה ללא אמצעי יצור: בניר עוז הפעילה החברה שני מתקני יצור - הראשי, לייצור צבעים לבית, שפכטל וציפויים נשרף. המתקן המשני לא נפגע ויחל משבוע הבא לייצר צבעים לתעשייה. בסך הכל מעסיקה נירלט 200 עובדים שימשיכו לעבוד גם אם במתקנים אחרים של הקבוצה.
לדברי עמרי לוטן, מנכ"ל נירלט, "היות ומפעל היצור נשרף והמלאים שלצדו, מכירות החברה כמעט נעצרו".
במקביל לרכישה החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם עם ספק אירופי מוביל, במטרה לייצר עבורה את מגוון מוצרי הצבעים האקרילים שלה. זאת, בנוסף לשיתופי פעולה עם יצרנים מקומיים ליצור מוצרי צבע נוספים. נוסף על כך, נירלט נמצאת במשא ומתן מתקדם לשכירת מרכז לוגיסטי בבאר שבע, שייתן מענה דומה למרכז הלוגיסטי שהיה לה במפעל בקיבוץ ניר עוז.
לדברי לוטן, "רכישת דקוליין והרחבתה לייצור מוצרי נירלט, ביחד עם מימוש הפוטנציאל שאנו רואים בחיבור והגדלת יכולותיה של דקוליין, יאפשרו לנו המשך מתן מענה לשוק".