בשיתוף מכללות אורט

"יום ההנדסאי הלאומי" במכללות אורט
(צילום : streame)

ב-6.6.1966 אישרה ועדת הגג להכשרת הנדסאים וטכנאים תואר חדש בישראל: "הנדסאי" ומסלול הלימודים הראשון ב"אורט טכניקום" יצא לדרך. היום (חמישי), 58 שנה אחרי בדיוק, ציינו במכללות אורט ישראל בפעם הראשונה את היום שחוגג את המקצוע הזה – "יום ההנדסאי" עם הרצאות על מהפכת הבינה המלאכותית, יזמות, "האקתון" ארצי בשם "חרבות ברזל" לפיתוח כלים חיוניים לפתרון בעיות ביטחוניות איתן מתמודדת ישראל כעת, תחרות פרויקטי גמר להנדסאים נושאת פרסים והפנינג צבעוני. ynet העביר בשידור חי ממכללת אורט הרמלין בנתניה את החגיגה, עם שלל ראיונות עם בכירים בענף, בוגרים, יזמים וסטודנטים במסלול הנדסאי.
יותר מ-12 אלף סטודנטים לומדים כיום במסלולים השונים שמציעה רשת אורט למקצוע ההנדסאי. מדובר במקצוע שהביקוש אליו הולך וגובר בשוק ועוד יותר בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", מערכה מתמשכת המציבה אתגרים ביטחוניים מורכבים שדורשים פתרונות הנדסיים: מאיתור מנהרות, דיוק בכלי נשק, חילוץ פצועים ועוד. לכן, החליטו השנה ברשת אורט לציין את "יום ההנדסאי" בסימן "חרבות ברזל" ולחלוק כבוד להנדסאים שמסייעים למאמץ המלחמתי בתוך הצבא, בתעשיות הביטחוניות ובהייטק.

יום ההנדסאי מכללות אורט חלק ב
(צילום : streame)


במסגרת המשדר המיוחד ב-ynet ארחנו בכירים בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות שיספרו לנו על הצרכים כיום בצל המלחמה והתרומה של בוגרי לימודי הנדסה לפתרונם, וגם שמענו מתלמידי י"ג, ממש בתחילת דרכם, על רעיונות לא שגרתיים להתמודדות עם אתגרים שמציבה המלחמה. בנוסף, פגשנו את אחד הבוגרים הראשונים של לימודי ההנדסאי באורט, שגם הביא בהמשך דרכו פיתוח ייחודי לישראל שממשיך ועוזר לכולנו. שמענו גם מבוגרי המסלול כיום על הזדמנויות התעסוקה בשוק ומה ממשיך ומבעיר בהם את הרצון מחדש כל בוקר להמשיך ולעסוק במקצוע.
פורסם לראשונה: 13:45, 06.06.24