אקזיט אופנתי: חברת גאפ הודיעה אמש (יום ב') על רכישת את הסטארט אפ הישראלי CB4. סכום העסקה לא פורסם. לפי ההודעה, 60 עובדי CB4 יצטרפו לגאפ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הישראלית, שנוסדה ב-2007 על ידי פרופ' עירד בן-גל וד"ר גונן סינגר, שני חוקרים בתחום מדעי המחשב ולמידת המכונה באוניברסיטת תל אביב, מפתחת טכנולוגיה לניתוח נתונים, שמסייעת בהגדלת מכירות קמעונאיות.
1 צפייה בגלריה
גאפ
גאפ
גאפ
(רויטרס)
המוצר של החברה מבוסס על בינה מלאכותית, והוא מאפשר לקמעונאיות לשפר את חוויית הלקוח ולהגדיל מכירות על ידי ניתוח דפוסי הצריכה וחיזוי הביקושים. באמצעות הטכנולוגיה שלה, יכולה החברה לזהות בעיות שפוגעות במכירות ולגבש המלצות לפעולות שיגבירו אותן.
"אנו מבינים את ההשפעה והיישום של הטכנולוגיה על המכירות, המלאי והתובנות הצרכניות, בנוסף לפוטנציאל לייצר ערך ולשפר את חוויית הלקוחות", מסר סאלי גיליגן, ראש פעילות הצמיחה האסטרטגית בגאפ. "אנו מאמינים שבינה מלאכותית ולמידת מכונה יעצבו את עתיד התעשייה שלנו".
בגאפ אומרים כי מאז שהחלו לעשות שימוש בענן ב-2020, הם מגבירים את ההשקעות שלהם בטכנולוגיה ובחדשנות. עסקת הרכישה נעשתה כחלק מהאסטרטגיה של גאפ לאתר הזדמנויות להאיץ את הצמיחה שלה לצד יכולות חדשות.
המוצר של CB4 נמכר בעבר לליווי'ס ואורבן אאוטפיטרס, ועל פי הודעת גאפ - גם היא עבדה עם החברה בעבר. "אני נרגש לראות כיצד הצוות שלנו יכול להביא להשפעה רחבה ועמוקה על החברה בקנה מידה עולמי", אמר מנכ"ל CB4, יוני בן-שאול.
CB4 גייסה עד כה 26 מיליון דולר, בין השאר מקרן סקויה. המטה של החברה ממוקם בניו יורק ויש לה משרדים בתל אביב ובלונדון.