השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם, שאמון גם על רשות החברות, ביקש מנציבות שירות המדינה ומהאוצר להקפיא את כל מכרזי כוח האדם ואת הליכי ההתקשרויות ברשות. כמו כן, אמסלם דרש להיפגש עם כל עובדי הרשות ולפנות חדרים במשרדיה לטובת ראש המטה שלו ומנכ"ל המשרד שאותו הוא מבקש למנות משה סוויסה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
ברשות החברות טוענים כי השר פועל בחוסר סמכות וכי הוא לא יכול להקפיא את המכרזים וההתקשרויות שמבחינתם ממשיכים כרגיל. ברשות טוענים כי מכיוון שמדובר בגוף סטטוטורי (בדומה לרשות התחרות במשרד הכלכלה) לשר יש סמכות רק להתוות לו מדיניות. מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים מאמינה כי נציבות שירות המדינה והייעוץ המשפטי לממשלה יגבו אותה בנושא זה.
1 צפייה בגלריה
דודי אמסלם במליאת הכנסת
דודי אמסלם במליאת הכנסת
השר דודי אמסלם במליאת הכנסת
( צילום: רפי קוץ)

בשבוע שעבר עלתה מעל פני השטח המתיחות בין השר אמסלם לבין רוזנבוים ודווח כי השר מנסה "להשתלט" על הרשות ומעוניין שרוזנבוים תסיים את תפקידה, לאחר שלטענתו היא "הרסה את הרשות".
רוזנבוים מצידה לא מעוניינת להתפטר וטוענת כי היא מתפקדת כשומרת סף שתמנע מאמסלם לבצע מינויים פוליטיים. בלשכתו של אמסלם "בונים תיק" על רוזנבוים שיוכל לספק לאמסלם עילות לפיטוריה בפני הנציבות, תיק זה כולל, בין היתר, מקרים שנחשפו ב"כלכליסט" כמו נטייתה לשכור את שירותיהם של יועצים חיצוניים ויחסיה הרעועים עם עובדי הרשות. רוזנבוים נערכת לתרחיש הזה וסומכת על הייעוץ המשפטי לממשלה שיגן עליה במקרה של ניסיון הדחה.
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי בין הנושאים שגורמים לחיכוך בין מנהלת הרשות רוזנבוים לאמסלם הוא אופן מינוי הדירקטורים בחברות הממשלתיות ובונוס בגובה של 60 מיליון שקל שרוזנבוים לא רצתה לאשר לרפאל בניגוד לעמדת אמסלם.
מלשכתו של השר דודי אמסלם נמסר בתגובה: "השר ביקש לבחון את בעיות כוח אדם ברשות, בעיקר בנושא ההתקשרות והשימוש של הרשות ביועצים פרטיים. השר ביקש חדר ברשות החברות לראש המטה שלו, למנכ"ל משרדו וליועץ המשפטי של המשרד על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם כהלכה".
תגובת רשות החברות: "מנהלת רשות החברות סבורה זה מכבר, כי יש מקום רב לשיפור הממשל התאגידי ואיכות הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות, בדיוק כפי שנהוג במגזר העסקי. לכן היא מינתה ועדה מייעצת, בראשות מי שכיהנה כמנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח ולצידה דוד ברודט ובכירים נוספים מהמגזר הציבורי והעסקי, אשר עסקה בשיפור הליך בחירת הדירקטורים בחברות הממשלתיות. הוועדה הציגה את המלצותיה לשר לשיתוף פעולה אזורי, לאחר שמנהלת הרשות אימצה אותן".