מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על הזמנות רכש רב-שנתיות מחברת "אלביט מערכות", בהיקף נרחב של כ-2.8 מיליארד שקל, עבור חימושים לזרוע היבשה. העסקה תבוצע על פני תקופה של שנתיים.
ייצור התחמושת יתבצע במפעלי אלביט ברחבי הארץ, המעסיקים אלפי עובדים. בכפוף להתפתחויות עתידיות, הביקוש המוגבר מצד משרד הביטחון למוצרי אלביט ולפתרונות החברה עשוי להימשך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
משגר רקטות PULS
משגר רקטות PULS
משגר רקטות PULS
(צילום: באדיבות אלביט)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, קיבל משרד הביטחון החלטה אסטרטגית מאז 7 באוקטובר לחזק את עצמאות הייצור של ישראל בתחום החימוש. זאת לאחר החוסרים שהתגלו במלאי תחמושת של צה"ל עם פרוץ המלחמה - והצריכו רכבות אוויריות לאספקת תחמושת מארצות-הברית.
כמו כן, הוחלט כי ישראל תיערך לראשונה לייצור פצצות אוויריות - תחום שעד כה ישראל הייתה תלויה בו באספקה אמריקנית בלבד.
חימוש מפעל אלביט צה"ל
( אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
מהחברה נמסר כי "מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, אלביט מערכות חוותה עלייה מהותית בביקוש למוצרים ולפתרונות שלה מצד משרד הביטחון הישראלי בהשוואה לרמות הביקוש לפני המלחמה".
מפרוץ המלחמה הרחיב מִנהל הרכש הביטחוני (מנה"ר) את פעולות הרכש תוצרת "כחול-לבן". היקף הרכש שביצע משרד הביטחון מ-7 באוקטובר נאמד בעשרות מיליארדי שקלים. יותר ממחצית הרכש בוצע מספקים ישראליים.

בצל המלחמה: התעשיות הביטחוניות משגשגות

התעשיות הביטחוניות הגדולות בישראל מסומנות כעת כמנוע צמיחה של המשק הישראלי. זאת בעקבות הביקושים הגדלים בעולם למערכות נשק מתוצרתן - במיוחד לאחר התוצאות יוצאות הדופן שהפגינו בליל מתקפת הטילים מאיראן, כאשר 99% מהטילים, כטב"מים וכו' יורטו בהצלחה. רוב המערכות שהשתתפו ביירוט פותחו בתעשייה אווירית, רפאל ואלביט - שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות של ישראל.
ה"בום" בביקושים העולמים לציוד הצבאי הישראלי החל עוד לפני "חרבות ברזל", עם פרוץ מלחמת אוקראינה - שהאיצה את ההצטיידות במערכות נשק נגד טילים ונגד רחפנים ש"כיכבו" לראשונה באוקראינה. מלחמה זו הביאה את התעשיות הביטחוניות בארץ לצבר הזמנות שיא בתולדותיהן: תע"א עם 18 מיליארד דולר, רפאל עם 14.5 מיליארד דולר ואלביט עם 17.8 מיליארד דולר.
בשנה שעברה רשם היצוא הביטחוני הישראלי שיא של כל הזמנים, והגיע ל-12.5 מיליארד דולר. על פי נתוני משרד הביטחון, היבוא הביטחוני הכפיל עצמו תוך עשור ועלה ב-50% בשלוש השנים האחרונות.
נציין כי בכל מערכות ההגנה ישנו שילוב ידיים של כל התעשיות הביטחוניות הגדולות בישראל: ב"כיפת ברזל" שמייצרת רפאל המכ"ם מתוצרת אלתא (חברה בת של תע"א), וב"חץ" שמיוצר בתע"א משולבים מערכות מנועים רקטיים וראשי קרב מתוצרת רפאל, וכן מערכת שליטה ובקרה מתוצרת אלביט.