זום רוכשת את Five9 ב-14.7 מיליארד דולר. חברת שיחות הווידיאו, ששוויה מוערך ב-106.7 מיליארד דולר, הודיעה הלילה (שני) על רכישת ספקית שירותי הענן, ששווי השוק שלה עומד על 11.9 מיליארד דולר. העסקה צפויה לצאת אל הפועל במחצית השנייה של 2022 ולשקף מחיר של 200.28 דולר לכל מניה של Five9.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זום, שרשמה עלייה של 45% בשנה האחרונה, הפכה מצליחה במיוחד בתקופת הקורונה, לאור מגבלות ההתקהלות והמעבר של גופים רבים כמו עסקים ובתי ספר לקיום שיעורים, ישיבות ומפגשים במרחב הווירטואלי.
1 צפייה בגלריה
תמונה של עבודה מהבית
תמונה של עבודה מהבית
מגפת הקורונה נתנה דחיפה חזקה להצלחה של זום
(צילום: Shutterstock)
החברה מתמקדת בימים אלה במוצרי שיחות הענן ואירוח הוועידות שלה - Zoom Phone ו-Zoom Rooms, לצד פייסבוק וגוגל שמעלות הילוך בקטגוריית מוצרי הווידיאו שלהן.
"הרכישה צפויה לסייע לזום בפעילות מול ארגונים ותאפשר לה להאיץ את הצמיחה בטווח הארוך על ידי הוספת שוק של 24 מיליארד דולר", נמסר מזום בעת ההצהרה על הרכישה. כאשר העסקה תצא אל הפועל, ככל הנראה במחצית הראשונה של 2022, תהפוך Five9 ליחידה תפעולית של זום והמנכ"ל שלה, רואן טרולופ, יהפוך לנשיא החברה.
על פי ההסכם, שאושר על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, בעלי המניות של Five9 יקבלו 0.5533 מניות משותפות מסוג A של זום עבור כל מניית Five9. בהתבסס על מחיר המניה של זום ב-16 ביולי, העסקה משקפת סכום של 200.28 דולר לכל מניה של Five9, ושווייה הכולל של העסקה עומד על 14.7 מיליארד דולר.