אחרי הירידות הניכרות של שערי המניות בבורסה בארה"ב, וההתרחקות מעסקת חטופים והפסקת לחימה בעזה בשל הודעת ראש הממשלה בעניין אי הנסיגה מציר פילדלפי – היחלשות השקל מול המטבעות הזרים מתגברת היום (רביעי). הדולר, ששערו היציג נקבע אתמול על 3.67 שקל, נסחר כעת סביב 3.71 ושערו היציג היום נקבע על 3.72. האירו, שנקבע אתמול על 4.05, נסחר קרוב ל-4.10, ושערו היציג היום נקבע על 4.11.
למרות ההיחלשות הנוכחית של השקל, העובדה שמדובר בתחילת חודש וחברות ישראליות ויצואנים ממירים דולרים בשקלים כדי לשלם משכורות ולספקים, עשויה לאזן מעט את הביקושים למט"ח. כמו כן, הצגת התוכנית של שר האוצר לתקציב המדינה לשנת 2025 עשויה גם היא למנוע המשך היחלשות משמעותית של השקל בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
יצוין שהשר סמוטריץ אמר אתמול ל-ynet כי בתקופה הזאת לא יהיה כלל חמור אם השקל יחלש מעט. כמו כן, ששלשום הועברו באישור ועדת הכספים לתקציב מערכת הביטחון 20.8 מיליארד שקלים מתוך כספי הסיוע האמריקני, ושער נמוך של השקל דווקא מסייע במקרה הזה.
יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "פעילות הגופים המוסדיים גוררת לביקושי מט"ח משמעותיים בשוק המט"ח המקומי ומביאה לפיחות השקל אל עבר רמת 3.7 שקל לדולר. ירידות השערים החדות אמש בבורסות בארה"ב, יצרו לגופים הפיננסים פער בין היקף עסקאות הגידור לערך הנכסים, דבר שאילץ אותם לבצע התאמה מהירה בהיקף עסקאות הגידור. פעילות יצואנים הנדרשים לשקלים לתשלומי שכר ומיסים צפויה להמשיך ולהזרים מט"ח לשוק המקומי ולמתן את עודפי הביקוש".
פורסם לראשונה: 09:58, 04.09.24