חברת בזק השיקה היום (שלישי) את מסלולי החשמל שלה בלי הנחות עמוקות יותר מהמתחרות, אך היא מציעה טווח רחב יותר של הנחות וכן מעבר עצמאי של הצרכן בין מסלולים באמצעות אפליקציה - לפי דפוסי צריכה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
לגו בזק על בניין החברה בחולון
לגו בזק על בניין החברה בחולון
בניין בזק בחולון
(צילום: רויטרס)
החברה, שהקימה מיזם בשם בזק אנרג'י, יחד עם חברת פאוורג'ן, מציעה מסלול עם הנחה קבועה של 7% על הצריכה מהרגע הראשון, בדומה לפזגז; מסלול הנחת יום של 15% מ-7:00 עד 17:00, בדומה לסלקום, HOT ופרטנר; ומסלול של 20% הנחת לילה מ-23:00 עד 7:00, בדומה לסלקום, פרטנר, HOT ואלקטרה. בסלקום היא גם בסופ"ש. ללקוחות מסחריים תינתן בבזק 7% הנחה, וללקוחות תעו"ז משתנה תינתן הנחה מותאמת אישית. בכל החברות ההנחה היא על הצריכה בלבד - כשתשלומים קבועים בחשבון מדללים את ההנחה.
"להבדיל מאחרים - אין לנו טריקים ושטיקים", אמר מנכ"ל בזק ניר דוד, במסיבת עיתונאים שערכה החברה. הוא התייחס לתשלום העודף שגובה פזגז מצרכני חיבור חד-פאזי בעיקר, שמוריד את הנחת 7% של פזגז לעד חצי אחוז לעיתים. לפי דוד, זה לא קורה בבזק.
"יש חברות מתחרות שגובות מחיר של 29.90 שקל לחודש לא כולל מע"מ, על תשלום קבוע של הולכה, אספקה והובלה לחברת החשמל. אנחנו גובים לפי מה שרשות החשמל מורה, וכל הסכום מועבר לחברת החשמל. אנחנו גם מציעים אפליקציה שמאפשרת שליטה בצריכה שלנו - ואחוזי ההנחה מנוהלים על ידי הלקוח".
ואכן, כאלמנט מבדל, בזק תציע ללקוחות להוריד אפליקציה שתתחבר למונה החכם, עם יכולת ניהול חכמה שתאפשר שליטה טובה יותר בצריכת החשמל באופן שעשוי להוריד עוד יותר מחירים ללקוח הפרטי לפי דפוסי צריכה אינדיבידואליים.
האפליקציה מנטרת את צריכת החשמל ומציגה את הנתונים לייב באמצעות גרף. היא אמורה לאפשר חיסכון בחשמל באמצעות ידע על צריכת חשמל. היא תכלול גם טיפים לצריכה נבונה. באפליקציה ניתן לראות צריכה לפי שעות ולפי ימים בעיכוב של 24 שעות.
הצרכן יוכל לבדוק באמצעותה מתי הוא צורך הרבה ומשלם יותר, ויוכל לנסות לשנות דפוסי צריכה לפי המסלול שאליו הוא משויך. הוא גם יוכל לעבור דרכה מסלולים, באופן עצמאי, בלחיצה על המסך.
2 צפייה בגלריה
מסלולי הנחה על החשמל של בזק
מסלולי הנחה על החשמל של בזק
מסלולי הנחה על החשמל של בזק
(מסיבת עיתונאים בזק)
כך, למשל, הוא יוכל לצמצם צריכה אם ישים לב לצריכת יתר, או לצמצם צריכה גבוהה בשעות שבהן ההנחה נמוכה יותר. אם הוא בדרך כלל מדליק דוד חימום ב-16:00, הוא יוכל להצטרף למסלול חיסכון יום - ואז יוכל לאחר את ההדלקה בשעה כדי להיכנס לשעות ההנחה העמוקה יותר שניתנת מהשעה 17:00. אם הצרכן נמצא בתוכנית הנחת לילה ומתקלח בבוקר, הוא יוכל להקדים את ההדלקה.
עבור האפליקציה מחייבת בזק את הצרכנים להתקין מונה חכם. חברת החשמל מחליפה מונים, ואמורה להחליפם לכל הצרכנים ללא עלות. מי שרוצה להזמין מונה כזה ישלם עליו 274 שקל. בזק גם מציעה באתר סימולטור פשוט לבדיקה מה המסלול הטוב עבור מי שמתעניין להצטרף לשירות.
מקטע האספקה נפתח לאחרונה לתחרות - וחברות כמו HOT, אמישראגז, אלקטרה, פזגז, פרטנר וסלקום חברו לספקי חשמל פרטיים והחלו להציע הנחות על צריכת חשמל, אך לקוחות פרטיים לא עוזבים בהמוניהם את חברת החשמל, למרות ההנחות. בקיץ גם מונים לא חכמים יוכלו להצטרף לרפורמה. עבור כל החברות, חברת החשמל היא שמחויבת לטפל בתקלות ולתחזק את התשתית.
בין ההנחות שמוצעות: אמישראגז מציעה 6.5% הנחה קבועה על הצריכה; פרטנר, אלקטרה, סלקום ו-HOT מציעות הנחה של 5% בשנה הראשונה, 6% בשנייה ו-7% בשלישית ואילך; פזגז מציעה 10% הנחה בסופ"ש; HOT מציעה 10% לחלק מלקוחות הטריפל; אלקטרה מציעה הנחות של 8% בשנה הראשונה, 9% בשנייה ו-10% בשלישית על צריכה מ-23:00 עד 17:00.
בזק מחוברת ל-1.5 מיליון משקי בית ועסקים, וצופה שתגיע ל-400 אלף משקי בית בשלב הראשון. בשנים הקרובות הביקוש לחשמל צפוי לעלות ב-3.5% כל שנה.
ריאיון עם מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל
(צילום: שמוליק דודפור)