1 צפייה בגלריה
המגורים הארעיים במבוא מודיעים היום
המגורים הארעיים במבוא מודיעים היום
המגורים הארעיים במבוא מודיעים היום
(צילום: חברת תצפית)
יותר משנתיים לאחר השריפה שפקדה את יער בן שמן - היישוב מבוא מודיעים יוצא לבנייה: לאחרונה הוכרזו הזוכים בשני מכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית 112 יחידות דיור צמודות קרקע ביישוב מבוא מודיעים, כך נודע ל"ממון" ול-ynet. מדובר בקבוצת תצפית נדל"ן, שזכתה במכרז לבניית 52 יחידות דיור במכרז אליו הוגשו 41 הצעות ותשלם על הקרקע 75 מיליון שקל ועוד 14.7 מיליון שקל דמי פיתוח. במכרז השני התמודדו כ-600 מציעים פרטיים על 60 יחידות דיור דו-משפחתיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבוא מודיעים הוא מושב דתי השייך למועצה אזורית חבל מודיעין, וממוקם בסמוך ליער בן שמן על כביש 443 בין מחלף בן שמן לבין מודיעין-מכבים-רעות. במאי 2019 פקדה שריפה גדולה את יער בן שמן שהתפשטה גם לעבור היישוב וחירבה 40 מתוך 50 הבתים. התושבים שנאלצו להתפנות אז החלו לחזור בחודשים האחרונים לבתים ארעיים שנבנו עבורם על ידי המדינה.
עוד בשנת 2019 אישרה הממשלה תקציב של 65 מיליון שקל לשיקום מבוא מודיעים. רוב הסכום הועבר לשיקום תשתיות, לבניית אתר הקרווילות שמשכן כעת את התושבים ולשכר דירה לאלו שלא יכלו לחזור לבתיהם, אך כסף לבניית בתים חדשים לא הועבר. בנובמבר 2020 נחתם הסכם בין ועד היישוב לבין רמ"י, שהסדיר את זכויות התושבים בו לאחר עשרות שנים של מחלוקת. תושבי היישוב הם ברובם יהודים אמריקנים שהגיעו מארה"ב בשלהי שנות ה-70 של המאה הקודמת.
צפו: תושבים חוזרים למבוא מודיעים אחרי השריפה
(צילום: נדב אבס, עריכת וידיאו: עמרי צוינגל)

פיתוח סביבתי של המדינה

בשבועות האחרונים פורסמו תוצאותיהם של שני מכרזים ביישוב. במכרז הראשון זכתה, כאמור, קבוצת תצפית נדל"ן. מדובר בקרקע בשטח של כ-10 דונם, שעליה צפויות להיבנות דירות גן-גג בשטח 150 מ"ר ב-13 מבנים שבכל אחד מהם 4 יחידות דיור. ההצעה מגלמת שווי של כ-1.7 מיליון שקל על קרקע ליחידת דיור.
המכרז הנוסף כולל 60 יחידות דיור בשיטת בנה ביתך. ההצעות הזוכות מגלמות שווי של 2.4 מיליון שקל על קרקע ליחידת דיור. מספר יחידות הדיור שאושרו במכרזים צפוי להכפיל יותר מפי 3 את מספר בתי האב שבמבוא מודיעים, שבו צפוי גם פיתוח סביבתי של המדינה כחלק מההסכם שנחתם עם ועד היישוב.
זאב ג'וזף, מנכ"ל ובעלי קבוצת תצפית נדל"ן, מסר: "היישוב מבוא מודיעים מושך אוכלוסייה חזקה של משפרי דיור ממודיעין והסביבה, תושבי חוץ ששוקלים לעשות עלייה לארץ ורוכשים נוספים שמחפשים חוויית מגורים כפרית עם היתרונות של עיר גדולה במיקום מצוין".