בשיתוף בנק הפועלים
המנטורים מגיעים לעסק המון בגרוש. צפו בכתבה
(צילום: אסף מגל)
אולגה שווידקי, אימא לשני ילדים קטנים על הרצף האוטיסטי, הבינה שאת הבגדים והחפצים, שמצטברים אצלה בדירה והיא מחליפה עם חברות ומשפחה, היא יכולה להפוך לחנות של ממש. היא פתחה ב־2017 חנות יד שנייה בחיפה, שהתרחבה לחנות נוספת בזכיינות באשדוד. בין כל אביזרי הווינטג' המעוצבים, מבצבצות עמדות דיגיטליות חדשניות לשירות עצמי. העמדות הן קונספט יצירתי שהמציאה אולגה ונקרא "גרוש־קארד", כרטיס חכם שבזכותו יכולים הלקוחות לקבל קרדיטים דיגיטליים על הבגדים שהם מביאים ולוקחים – מה שהופך את תהליך הרכישה ליעיל ופשוט ומצמצם את הצורך בעובדים.
מלבד חובבי הז'אנר, החנות הפכה לבית חם גם לקהל חדש ומפתיע: בני הנוער שמתחברים להשקפת העולם של קיימות ושימוש חוזר ומחפשים לרכוש מוצרים במחירים זולים. האתגרים שניצבים בפני העסק בתקופה זו, הם הגדלת החשיפה, הרחבת מעגל הלקוחות ואיתור זכיינים נוספים. במסגרת תחרות עסקים קטנים 14 של "ידיעות אחרונות" ו־ynet בשיתוף בנק הפועלים, הגיעו לחנות אבנר הדר, מנהל סניף בנק הפועלים בכיכר פריז בחיפה, והבלוגרית עינב כהן (למעלה מ־120 אלף עוקבים באינסטגרם) הנחשבת למשפיענית רשת בולטת בתחום האופנה.
בנוסף, כלל העסקים מקבלים לייוי אישי של מנטור מקרן שמש מקבוצת עוגן בחסות המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים.
2 צפייה בגלריה
"יש כאן הכל מהכל". הבלוגרית עינב כהן (מימין) ואולגה שווידקי
"יש כאן הכל מהכל". הבלוגרית עינב כהן (מימין) ואולגה שווידקי
"יש כאן הכל מהכל". הבלוגרית עינב כהן (מימין) ואולגה שווידקי
(צילום: גיל נחושתן)

למשוך לקוחות

הבלוגרית עינב כהן פירגנה לעסק ואמרה: "ממש הופתעתי. בתור אחת שמכירה מלא חנויות יד שנייה פתאום ראיתי קונספט אחר, עוצמתי, יש כאן הכל מהכל, וזה קרץ לי". אולגה שיתפה את עינב שהיא אמנם פעילה בזירות הדיגיטליות, אך אלו לא מביאות לה את כמות הלקוחות שהיא מצפה. הטיפ הראשון של עינב הוא סטורי באינסטגרם שיגביר את החיבוק לעסק ואמינותו. "במיוחד ב'המון בגרוש', שקהל היעד שלכם הוא נוער בגילי 18-14, אלו בני נוער שמחכים לכם בעיקר באינסטגרם ובטיקטוק. תנו להם כמה שיותר מידע באינסטגרם, כמה שיותר סטוריז, היילייטים – לעדכן כל יום. התוכן חשוב והוא ללא עלות. סטורי מראה לאנשים שאת פעילה, שאת חיה ונושמת ויש בן אדם אמיתי שנמצא מאחורי החנות וזה מעלה את האמינות. תעלו גם את המבצעים והעמדות הדיגיטליות ותנגישו לעוקבים".

סגנון אחיד וקצר

אולגה ציינה שתשמח לכלים נוספים שיסייעו בשיווק העסק והשתיים צללו לפרקטיקה – איך מייצרים תוכן מושך ברשתות החברתיות? "את מעלה דברים ומקבלת לייקים ושיתופים וזה חשוב. אבל עכשיו את נמצאת לפני השלב הבא", מדגישה עינב, "מה שחשוב כרגע זה ליצור שפה אחידה. ברגע שתצרי את השפה, תוכלי לכוון את הקהל שלך: להסביר לו מה חשוב, מי את, להדגיש מבצעים ודברים חדשים שמגיעים לחנות – ליצור שפת אינסטגרם שתנגיש את התוכן שלך לקהל הצעיר שמגיע לכאן בצורה שתהיה לו קלה להבנה".
טיפ נוסף ופרקטי של עינב הוא: העברת המסר בסיסמאות קצרות. "לקהל הצעיר ברשתות החברתיות אין כוח שיחפרו לו. תביאו סיסמה קצרה, קולעת במשפט ברור אחד וכך אתם תתפסו אותו".

להתמיד ברשתות

האתגר בתפעול הזירות הדיגיטליות הוא ההתמדה. ולכן נדרש להקפיד ולשמור על שפה קבועה ותדירות גבוהה. עינב ממליצה לאולגה: "תרשמי לך כמה דגשים שעליהם החלטת שאת הולכת, למשל: פונט שחור לכל הטקסטים שאת מעלה, שעות עלייה קבועות, תדירות העלאת סרטונים של פעמיים ביום, תמונות שלוש פעמים ביום – וכן הלאה".
בנוסף, עינב מסבירה שניתן להיעזר באפליקציות חינמיות. "יש אפליקציות חינמיות שאפשר להשתמש בהן, לשים את הטקסט, להוסיף תמונה וזה מחבר לך את הכל יחד בצורה מדהימה. זאת עבודה לכל דבר, אבל היא עושה פלאים בשיווק העסק".
2 צפייה בגלריה
"הכיוון הנכון הוא זכיונות". אבנר הדר מבנק הפועלים ושווידקי מחנות "המון בגרוש"
"הכיוון הנכון הוא זכיונות". אבנר הדר מבנק הפועלים ושווידקי מחנות "המון בגרוש"
"הכיוון הנכון הוא זכיונות". אבנר הדר מבנק הפועלים ושווידקי מחנות "המון בגרוש"
(צילום: גיל נחושתן)

המפתח להצלחה

אבנר הדר מבנק הפועלים מייעץ לאולגה כיצד לפעול נכון מבחינה פיננסית. "לעסק יש הוצאות קבועות כמו שכר דירה וארנונה, אך לעומת זאת ההוצאות המשתנות שלכם הן נמוכות. אתם לא קונים בכלל את הסחורה, לכן, אתם חייבים לעשות תזרים מזומנים מסודר בשביל שתוכלו לדעת מהי נקודת האיזון שלכם. כלומר, להתאים את ההכנסות להוצאות". מבחינה מעשית מציע אבנר להחזיק יומן, לכתוב באילו תאריכים יורדת כל הוצאה ומה הסכום. כך ניתן לתכנן את ההוצאות חודשים מראש, "אסור להגיע למצב של חריגה מהמסגרת".

משקיעים וצומחים

אולגה שואלת איך צומחים ונשארים עם הרגליים על הקרקע? אבנר הדר: "קודם כל השאיפה שלך לפתוח סניפים במינימום הוצאות תפעוליות ועם מעט עובדים — זה רעיון מצוין. הוא מראה על חדשנות ועל עסק שיידע לממן את עצמו גם בהכנסות יחסית נמוכות. לדעתי הכיוון הנכון הוא זיכיונות: יש לכם סחורה לתת, יש לכם את הגרוש קארד האוטומטי, וכך תוכל להיות לך הכנסה נוספת ממכירה במקומות נוספים". בנוגע להשקעות מציע הדר: "לפני כל הוצאה חריגה או השקעה, מומלץ להגיע לסניף הבנק. יש בנקאים מצוינים שידעו לייעץ לך מהי הדרך הנכונה לעשות זאת ולהשקיע בצורה מושכלת, ומאילו תחומים צריך להיזהר".
בשיתוף בנק הפועלים


תגובות
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button