מטא (חברת האם של פייסבוק) תשלם 25 מיליון שקל לאוצר המדינה, זאת אחרי שבית הדין לתחרות אישר את הצו המוסכם אליו הגיע החברה עם הממונה על התחרות, מיכל כהן, מכיוון שלא דיווחה על מיזוגים שהתכוונה לבצע.
הצו המוסכם, שמחייב את החברה לשלם את הסכום, גובש בעקבות שתי עסקאות מיזוג שביצעה מטע עם הסטארטאפים רדקיקס וסרוויס פרנד, עליהם לא דיווחה לרשות התחרות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
בהחלטה המאשרת את הצו המוסכם, ציין בית הדין לתחרות: "מקובלת עליי עמדת הממונה כי בנסיבות העניין התקשרות בצו המוסכם, בנוסח שצורף לבקשה, עדיפה על נקיטת הליכים לפי חוק התחרות. מדובר במיזוגים שאינם אופקיים, ושלא עלה לגביהם חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או פגיעה בציבור, כך שהפגם הוא באי דיווח כשלעצמו. טיפול בפגם מסוג זה על דרך תשלום סכום לאוצר המדינה הוא מסלול ראוי. משנעשה הוא בהסכמה והסכום גבוה יחסית, נראה כי יש לאשרה.
"נוסף על כך, התחייבויותיה העתידיות של מטא, לרבות התחייבותה לדווח על מיזוגי חברות שלה ושל גורמים בשליטתה, ראויות אף הן משום שמבטיחות הן שאם בעתיד הקרוב יקרה מקרה דומה בישראל, עשוי הדבר לפעול לחובתה של מטה, משום שמדובר יהיה לא רק בהפרת חוק, אלא גם בהפרת התחייבות שניתן לה תוקף של צו מוסכם, וממילא הסנקציה עשויה להיות חמורה יותר".
ועדת האנשים של המדינה 2024 - המערכה הכלכלית - עו״ד טלי ירון אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, עו״ד בני דרייפוס, מנכ״ל מפעל הפיס, שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד
(צילום: סנטרל הפקות)